نویسنده: محسن بیگی نیا
// پنجشنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۲

سرور های بلیزارد یک بار دیگر مورد تهاجم حملات DDoS قرار گرفتند

بازی‌ها و سرویس‌های استودیوی بلیزارد (Blizzard Entertainment) برای چندمین بار پیاپی در سال جاری هدف حملات دی‌داس (DDoS) قرار گرفتند. با زومجی همراه باشید.

برخی از بازی‌های بلیزارد به خاطر حملات دی‌داس که متوجه شبکه‌ی آنلاین این شرکت شده بود در روز ۲۳ آگوست (۲ شهریور) هنگام اتصال به سرورها مشکلاتی را تجربه کردند. بلیزارد این خبر را از طریق کانال پشتیبانی خودش اعلام کرد. این توییت‌ها از بخش آمریکا و انگلستان بلیزارد فرستاده شده‌اند و به این موضوع اشاره دارند که این حملات تنها منحصر به یک بخش از دنیا نیستند.

DDoS Blizzard

در ابتدا مشخص نبود که کدامیک از بازی‌ها تحت تأثیر قرار گرفته‌اند، هر چند بلیزارد گفته بود که چندین بازی تحت تأثیر قرار گرفته‌اند. بعلاوه، در دیگر توییت آنها بیان شده بود که سایت‌ها و انجمن‌های بلیزارد نیز «مشکلاتی را تجربه کرده‌اند.»

این حمله جدیدترین حمله‌ی دی‌داسی علیه بلیزارد بوده است. در اوایل ماه آگوست نیز حمله‌ای مشابه تمام بازی‌هایی را که امکان دسترسی به آنها از طریق وب سایت Battle.net امکان پذیر بود، از جمله بازی‌های Overwatch ،World of Warcraft و Hearthstone، تحت تأثیر قرار داده بود. هنوز هیچ گروه هکری مسئولیت این حملات را به عهده نگرفته است.

بلیزارد در ماه آوریل نیز با یک حمله‌ی دی‌داس بزرگ روبرو شده بود اما در آن زمان گروه لیزارد اسکواد (Lizard Squad) مسئولیت این حمله را به عهده گرفته بود. اخلالی که ۲ شهریور در سرویس‌های بلیزارد پدید آمد با آخرین روز برگزاری بازی‌های تابستانه Overwatch همزمان شد.

DDoS Blizzard

طبق پیام بلیزارد این اخلال تکنیکی چند ساعت پس از به وجود آمدن رفع شده است و آنها نیز بخاطر وقوع این اتفاق از طرفداران خود عذرخواهی کرده‌اند.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده