نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۸

بازی The Witness ماه میلادی آینده برای ایکس باکس وان عرضه می‌شود

بازی The Witness چندی پیش برای پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی ویندوزی عرضه شد و حال تاریخ عرضه نسخه ایکس‌باکس وان این بازی هم اعلام شده است. با زومجی همراه باشید.

The Witness بازی جدید جاناتان بلو، خالق بازی تحسین‌شده Braid است که برای پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی عرضه شده و نمرات خوبی هم دریافت کرده است. حال بلو در مصاحبه‌ای با سایت IGN، رسما عرضه بازی برای ایکس‌باکس وان را تایید و تاریخ انتشار آن را هم اعلام کرد. بر این اساس، بازی روز ۱۳ سپتامبر (۲۳ شهریور) برای کنسول نسل هشتمی مایکروسافت عرضه خواهد شد. سازنده بازی اعلام کرد که این نسخه به جز یک سری تغییرات فنی جزئی، تفاوتی با نسخه‌های دیگر نداشته و همان بازی است. همچنین در پاسخ به این سوال که آیا نسخه ایکس‌باکس وان دارای محتویات انحصاری خواهد بود، بلو اعلام کرد که اضافه کردن محتویات اختصاصی بازی را خراب می‌کند و شاهد چنین چیزی نخواهیم بود.

با‌اینکه سازندگان تا به امروز رسما نسخه ایکس‌باکس وان بازی را تایید نکرده بودند، ولی مشخص شده که بلو و استودیو تکلا از همان ابتدا قصد عرضه بازی روی این پلتفرم را داشته‌اند. The Witness حتی چندی پیش برای ایکس‌باکس وان رده‌بندی سنی هم شده بود.

سازندگان بازی همچنین اعلام کرده‌اند که روند توسعه نسخه iOS بازی کماکان ادامه دارد ولی هنوز تاریخ دقیق انتشار این نسخه مشخص نیست. با این حال نسخه موبایلی بازی هم دقیقا همان بازی‌ای خواهد بود که روی کنسول‌ها و پی‌سی عرضه شده و فقط کمی از لحاظ گرافیکی کیفیت پایین‌تری خواهد داشت.

بازی The Witness در بررسی زومجی نمره خیلی خوب ۸ را دریافت کرده است. محسن وزیری در نقد خود از بازی نوشت:

«ویتنس» یعنی حل کردن صدها هزارتویی که در سراسر جزیره‌ی بسیار زیبا و خوش آب و رنگش پراکنده شده‌اند. معماها و پازل‌های بی‌نظیری که بعضی‌هایشان حسابی سر ذوقتان می‌آورند و بعضی دیگر، اعصابتان را خط خطی خواهند کرد. اما همه‌ی این‌ها برای هیچ و پوچ است، بازی تمام تلاشش را می‌کند که عمیق جلوه کند ولی نقل قول‌های نامربوطش از بزرگان تاریخ کمکی به آن نمی‌کند. توصیه کردن این بازی به دیگران واقعاً جرأت می‌خواهد!


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده