// دوشنبه, ۱ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۵۹

کمپانی مارول نام شخصیت جدید Iron Man را اعلام کرد

کمپانی مارول در اقدامی نام شخصیت جدید Iron Man را که جایگزین «تونی استارک» می‌شود اعلام کرده است. با زومجی همراه باشید.

ماه گذشته میلادی کمپانی مارول اعلام کرد که شخصیت «ریری ویلیامز» که یک جوان سیاه‌پوست ۱۵ ساله است، جایگزین «تونی استارک» شده و مرد آهنی (Iron Man) جدید لقب می‌گیرد. حال این کمپانی تایید کرده است که شخصیت «ریری ویلیامز» علی‌رغم استفاده از پوشش نمادین «مرد آهنی»، نامی متفاوت خواهد داشت.

در حالی که بسیاری از طرفداران انتظار داشتند که «ریری ویلیامز» نام «مرد آهنی» را حفظ کرده یا کمپانی مارول نام این ابرقهرمان را به «زن آهنی» تغییر دهد، در نهایت نام «Ironheart» برای این شخصیت برگزیده شد. برایان مایکل بندیس، نویسنده باسابقه مجموعه کمیک‌های کمپانی مارول و نویسنده سری‌های Civil War II و Invincible Iron Man در مصاحبه با وب‌سایت Wired، دلیل استفاده نکردن از نام «زن آهنی» را دوری از کلیشه‌ها و منسوخ شدن این شیوه نام‌گذاری می‌داند. وی به شوخی اعلام می‌کند که کمپانی مارول قصد داشته که «ریری ویلیامز» را با لقب «Iron Maiden» معرفی کند که به دلیل تشابه با یک گروه هوی متال و خسته‌کننده بودن روند توافقات قانونی، کمپانی مارول این نام را رد کرده است. اما زمانی که ویراستار ارشد این کمپانی نام «Ironheart» را پیشنهاد داد، برایان مایکل بندیس و تیم تحریریه از این نام استقبال کردند. تصویر «ریری ویلیامز» در قامت «Ironheart» را در زیر مشاهده می‌کنید:

Ironheart

شخصیت «Ironheart» برای اولین بار در جلد جدید مجموعه کمیک Invincible Iron Man حضور خواهد داشت و این در حالی است که «ریری ویلیامز» در جلدهای گذشته با «تونی استارک» ملاقات داشته است. «ریری ویلیامز» یکی از نوابغ و مغزهای متفکر حوزه مهندسی در مؤسسه فناوری ماساچوست یا به اختصار MIT (محل تحصیل «تونی استارک») است که از استعداد و هوش خود در جهت ساخت یک ارتش جدید از پوشش الهام گرفته شده از «مرد آهنی» استفاده کرده است. پس از این اقدام وی، توجه «تونی استارک» به او جلب می‌شود. هنگامی که «تونی استارک» نسبت به اشتیاق «ریری ویلیامز» نسبت به برقراری عدالت و کمک به مردم آگاهی پیدا می‌کند، کلیدهای امپراتوری روباتیک خودش را به او سپرده و از ایفای نقش به عنوان «مرد آهنی» کناره‌گیری می‌کند. 

در زمانی که کمپانی مارول و برایان مایکل بندیس، «ریری ویلیامز» را به عنوان جایگزین «تونی استارک» معرفی کردند، از این نویسنده در مورد دلایل استفاده از یک شخصیت سیاه‌پوست سوال شد که وی علت آن را خسته شدن از خواندن کتاب‌های کمیک با محوریت یک قهرمان سفیدپوست مذکر اعلام کرد. به اعتقاد برایان مایکل بندیس، تیم تحریریه کمیک Invincible Iron Man با استفاده از شخصیت «ریری ویلیامز» می‌توانند داستان‌های منحصربه‌فرد و تاثیرگذاری را ارائه دهند که روایت آن‌ها از طریق شخصیت «تونی استارک» امکان‌پذیر نیست.

جلد جدید کمیک Invincible Iron Man پاییز امسال عرضه خواهد شد. 


منبع Polygon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده