نویسنده: محسن وزیری
// دوشنبه, ۱ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۲

بسته الحاقی Rise of Iron بازی Destiny از سریال بازی تاج و تخت الهام گرفته است

استودیوی بانجی (Bungie) سازنده‌ی بازی Destiny، در جدیدترین بسته الحاقی بازی خود که با نام Rise of Iron منتشر می‌شود، در زمینه هنری و روایت داستان الهامات زیادی از سریال Game of Thrones گرفته است. همراه زومجی باشید.

بانجی برای تبلیغ بسته‌ی الحاقی جدید بازی Destiny، از طرحی استفاده کرده که فضای سریال بازی تاج و تخت را تداعی می‌کند. برای مثال در صحنه‌ای از این DLC لرد سلادین را می‌بینیم که محافظ دروازه مراحل Iron Banner بازی است و در محیطی برفی، در حالی که تبری در دست دارد ایستاده، پشت او یک دیوار بلند می‌بینیم و چند گرگ هم او را احاطه کرده‌اند.

شباهت این تصویر به سریال حماسی شبکه HBO تصادفی نیست. شِیک وانگ کارگردانی هنری بازی دستنی در این مورد می‌گوید:

در بازی تاج و تخت ما اپیزودهای بزرگ و طولانی با چندین کاراکتر متفاوت را داریم، اما سریال آن‌ها را برای مدتی کنار می‌گذارد. سپس آن‌ها برمی‌گردند و مثلاً در مورد آریا، سریال کاملاً به آن‌ها می‌پردازد. شما با خود می‌گویید «خدای من، پس برای این او این کار را کرد، و نویسنده‌ها برای این آن‌ کار را کردند!» این همان کاری است که ما با Rise of Iron انجام می‌دهیم.

قبل از بسته‌ی الحاقی The Taken King، بازی Destiny داستان خاصی نداشت و تنها از طریق منبعی در وبسایت بانجی اتفاقات دنیای بازی شرح داده می‌شد. اما پس از The Taken King سازنده‌ها به کاراکترها پر و بال بیشتری دادند تا داستان سینمایی‌تری تعریف کنند. اسکات تیلور، تهیه‌کننده‌ی بازی می‌گوید:

وقتی Destiny عرضه شد، همه‌ی این کاراکترها فرصت‌های کوچکی برای روایت داستان بودند. ما حالا شخصیتی مثل واریکس را معرفی کردیم و همانطور که به جلو پیش می‌رویم، تصمیم می‌گیریم که در کدام قسمت داستان عمیق‌تر شویم و به کدام شخصیت‌ها بیشتر بپردازیم. ما در حال ساخت یک دنیا هستیم.

داستان Rise of Iron هدف لرد سلادین از آموزش کاربرها در مرحله‌ی آزمایشی بازی را روایت می‌کند. او نگهبانان را به تپه‌ی فلوینتر فرامی‌خواند، جایی که لردهای آهن برای تضعیف ویروس بیومکانیکی SIVA خودشان را فدا کرده‌اند. این لردها نقش بزرگی در شکل‌گیری داستان این بسته‌ی الحاقی ایفا خواهند کرد.

اما شباهت‌های Rise of Iron به سریال بازی تاج و تخت به اینجا خلاصه نمی‌شود و نقطه‌ی اشتراک بسیار جالب دیگری نیز وجود دارد. وانگ می‌گوید:

اشتراک دیگر ما با سریال این است که ما برای ضبط حرکات حیوانات این بسته الحاقی، از همان سگی استفاده کردیم که سازندگان سریال برای گرگ جان اسنو یعنی «گوست» استفاده کرده‌اند.

بسته الحاقی Rise of Iron در تاریخ ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور) بر روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده