// سه شنبه, ۲ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۲

الکترونیک آرتز نسبت به عرضه پلی استیشن نئو و ایکس باکس اسکورپیو خوش بین است

عرضه کنسول‌های پلی‌استیشن نئو و ایکس‌باکس اسکورپیو یکی از مهم‌ترین اتفاقات پیش‌روی صنعت بازی‌های ویدیویی است. حال کمپانی الکترونیک آرتز از رویکرد خود در قبال این کنسول‌ها گفته است.

کمپانی الکترونیک آرتز به عنوان یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین ناشرین تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی شناخته می‌شود. این کمپانی همواره از پیشرفت فناوری‌‌های استقبال کرده و با آن همگام بوده است. حال پاتریک سادرلند، نائب رئیس اجرایی این کمپانی نظرات خود راجع به کنسول‌های ایکس‌باکس اسکورپیو و پلی‌استیشن نئو را اعلام کرده‌ است. پاتریک سادرلند، در مصاحبه با گیم اینفورمر در مورد کنسول‌های جدید کمپانی‌های سونی و مایکروسافت گفته است:

به اعتقاد من این رویکرد بسیار جالب‌توجه است. از زمان عرضه Mega CD در سال ۱۹۹۱ چنین ارتقایی در کنسول‌ها را مشاهده نکرده‌ایم. در آن زمان این عمل چندان با موفقیت روبه‌رو نشد. اما اکنون اوضاع متفاوت است. تنها می‌توانم در مورد کنسول معرفی شده مایکروسافت نظر بدهم. حفظ اکوسیستم و افزایش مقیاس آن راه درستی است که این کمپانی در پیش گرفته است. اگر دیرتر وارد چرخه مایکروسافت شوید، می‌توانید ایکس‌باکس اسکورپیو را خریداری کنید در غیر این‌صورت کنسول فعلی خود را به این کنسول ارتقا دهید.

این رویکرد در عین جالب‌توجه بودن، بسیار هوشمندانه است و خواهیم دید که آینده خوبی در انتظار آن است. ما به عنوان یک کمپانی صد درصد از این تصمیم حمایت می‌کنیم. زمانی که کنسول در حال ساخت مایکروسافت را دیدم بی‌نهایت هیجان‌زده شدم و بدون اینکه اطلاعاتی از کنسول سونی فاش کنم، در این کمپانی هم اوضاع به مانند مایکروسافت است.

طبق اعلام کمپانی مایکروسافت، کنسول ایکس‌باکس اسکورپیو از بازی‌ها و لوازم جانبی دو کنسول ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس وان S پشتیبانی خواهد کرد. در گذشته بالا رفتن نسل کنسول‌ها به معنای از دست دادن مجموعه بازی‌ها ویدیویی و لوازم جانبی به دلیل عدم سازگاری بود. دو ماه پیش کمپانی سونی کنسول پلی‌استیشن نئو را معرفی کرد و از این تاریخ اطلاعات زیادی از این کنسول منتشر نشده است. با این حال انتظار می‌رود که این کمپانی روز ۱۷ شهریور در رویداد «نشست پلی‌استیشن» نسخه Slim و پلی‌استیشن نئو را به نمایش بگذارد. پاتریک سادرلند در مورد سازگاری موتور فراست‌بایت با کنسول‌های ایکس‌باکس اسکورپیو و پلی‌استیشن نئو گفته است:

این موتور اساسا از تمامی پلتفرم‌های پی‌سی شناخته شده و DirectX 11 ،DirectX 10 ،DirectX 9 و DirectX 12 پشتیبانی می‌کند. معماری کنسول‌های پلی‌استیشن نئو و ایکس‌باکس اسکورپیو تا حدودی شبیه به رایانه‌های شخصی بوده و ساخت بازی برای آن‌ها امر دشواری برای ما نیست. ما در افزایش و کاهش مقیاس تجربه کافی را داریم. اگر در حوزه بازی‌سازی فعال باشید، در هنگام ساخت بازی همواره خواهان ظرفیت بیشتر هستید. همچنین همواره قصد دارید موارد و ویژگی‌های بیشتر به بازیکنان ارائه دهید. ما نسبت به این موضوع بسیار هیجان‌زده هستیم.

Xbox Scorpio

در ادامه پاتریک سادرلوند در مورد بهره‌گیری بازی‌سازان از قدرت بالای پلی‌استیشن نئو و ایکس‌باکس اسکورپیو می‌گوید:

اگر قادر بودید که بازی‌های سری Battlefield یا دیگر بازی‌های کمپانی ما را بدون اشکال با بالاترین رزولوشن اجرا کرده، هم‌اکنون می‌توانید این بازی‌ها را با رزولوشن 4K تجربه کنید. با سیستم مناسب بازی Battlefield 4 با رزولوشن 4K قابل بازی است. رسیدن به رزولوشن 4K به معنای فشار بیشتر بر روی سیستم بوده و این مورد امری منطقی است. بازی‌سازان باید تصمیم بگیرند که از قدرت بیشتر کنسول‌های پلی‌استیشن نئو و ایکس‌باکس اسکورپیو در کدامیک از بخش‌های بازی‌ها استفاده کنند. تعداد بازیکنان بخش چندنفره را افزایش دهند یا سیستم هوش مصنوعی را بهبود ببخشند.

سیستم فیزیک بازی را پیشرفته‌تر کنند یا مواردی را که همزمان بر روی صفحه نمایش قابل مشاهده هستند افزایش دهند. این‌جا است که روند ساخت بازی کمی مشکل می‌شود زیرا که ما باید بر روی این موارد تصمیم‌گیری کنیم. لازم است تیم‌های بازی‌سازی الویت‌های خود را تعیین کنند. اما به عنوان کمپانی الکترونیک آرتز وجود اکوسیستم ایکس‌باکس یا پلی‌استیشن که روزبه‌روز رشد کرده و بزرگ‌تر می‌شود، برای ما بسیار بااهمیت است. از اهمیت این مورد حتی در صورت بالا رفتن هزینه ساخت بازی کاسته نخواهد شد، زیرا افزایش تعداد کاربران این مشکل را رفع خواهد کرد.

برای مشاهده مصاحبه کامل پاتریک سادرلند می‌توانید به وب‌سایت گیم اینفورمر مراجعه کنید. کمپانی مایکروسافت قصد دارد در تعطیلات سال ۲۰۱۷ میلادی کنسول ایکس‌باکس اسکورپیو را عرضه کند. اما در طرف مقابل کمپانی سونی هیچ صحبتی از زمان دقیق یا حتی بازه زمانی عرضه کنسول پلی‌استیشن نئو به میان نیاورده است.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده