نویسنده: محسن بیگی نیا
// یکشنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۲

جزئیات بیشتری از پلتفرم بازی جدید و مخصوص پی سی فیسبوک آشکار شد

شرکت فیسبوک (Facebook) قصد دارد با همکاری شرکت یونیتی تکنولوژیز (Unity Technologies)، یک پلتفرم گیمینگ همانند استیم (Steam) برای پی‌سی تولید کند. برای آگاهی از جزئیات بیشتر با زومجی همراه باشید.

فیسبوک قدم‌های جدیدی در بخش پی‌سی گیمینگ بر‌ می‌دارد. این شبکه‌ی اجتماعی به تازگی اعلام کرده که با شرکت یونیتی تکنولوژیز، سازنده‌ی موتور بازی‌سازی Unity، برای ساخت «یک پلتفرم اختصاصی و فراگیر برای گیمرها» که ظاهراً آنها را در جایگاه یک رقیب برای استیم قرار خواهد داد، همکاری می‌کند.

قطعاً فیسبوک با بازی‌های ویدئویی غریبه نیست، همچنانکه بسیاری از افرادی که از این سرویس استفاده کرده‌اند احتمالاً از اسپم‌هایی که از دوستانشان دریافت کرده‌اند متوجه این موضوع شده‌اند. به گفته‌ی وب سایت تچ‌کرانچ (TechCrunch)، سود بخش گیمینگ فیسبوک اخیراً با افت روبرو شده است. هرچند، ۶۵۰ میلیون نفر هر ماه روی این پلتفرم به انجام بازی می‌پردازند، اما به گزارش وب سایت سی‌نت (CNET) این مقدار از تعداد ۴۵۰ میلیون نفری سال گذشته‌ی آنها بیشتر است. گیمینگ برای فیسبوک یک تجارت بسیار، بسیار بزرگ است، چرا که این شرکت از سال ۲۰۱۰ تا کنون مبلغی بیش از ۸ میلیارد دلار را به بازی‌سازان پرداخت کرده است. پلتفرم جدید مخصوص دسکتاپ این شرکت ابتدا در ماه می و با نام فیسبوک گیم آرکید (Facebook Games Arcade) معرفی شد. هرچند، اکنون از این پلتفرم تنها با نام «پلتفرم جدید پی‌سی گیمینگ فیسبوک» یاد می‌شود.

|

در حالی که فیسبوک هنوز برای صحبت در خصوص جزئیات آمادگی ندارد، نماینده‌ی این شبکه‌ی اجتماعی و شرکت یونیتی برخی جزئیات مربوط به آن را، از جمله اینکه این پلتفرم «گیج کننده نخواهد بود»، در اختیار سایت تچ کرانچ قرار داد. منظور از گیج کننده نبودن این است که این پلتفرم سرویس خبر رسانی فیسبوک یا دیگر ویژگی‌های آن را در بر نخواهد داشت. بعلاوه، این پلتفرم از بازی‌های غیر حرفه‌ای که از فیسبوک انتظار می‌رود و دیگر انواع بازی‌های «جذاب» مشابه نمونه‌های کنسولی و پی‌سی را نیز پشتیبانی خواهد کرد.

فیسبوک همچنین به تازگی اعلام کرده‌ است که با همکاری یونیتی مشغول انجام بررسی‌هایی است تا «فرآیندهای خارج کردن و عرضه‌ی بازی‌ها روی فیسبوک را تسهیل کند.» فیسبوک از چند روز پیش گروهی محدود از بازی‌سازان را برای آزمایش این ویژگی جدید به آلفای بسته دعوت کرده است، در حالی که در آینده بازی‌سازان بیشتری در آینده به این طرح اضافه خواهند شد. اگر شما یک بازی‌ساز هستید می‌توانید در آن ثبت نام کنید، اما شما می‌بایست حتماً تا تاریخ ۳۱ آگوست (۱۰ شهریور) این مراحل را طی کنید.

فیسبوک در خصوص تمام این مسائل سکوت کرده و ‌طبق گزارش سی‌نت این شرکت حتی از ارائه تاریخی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات جدید نیز امتناع کرده است. فیسبوک صاحب شرکت آکیولس وی‌آر (Oculus VR)، سازنده‌ی هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت، است همچنان باید منتظر ماند و دید که چه نوع یکپارچه‌سازی‌ای بین آن و پلتفرم بازی جدید آنها برای رایانه‌های شخصی وجود خواهد داشت.

نظر شما در خصوص اضافه شدن احتمالی فروشگاه فیسبوک به دیگر فروشگاه‌های بازی پلتفرم پی‌سی چیست؟  


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده