// یکشنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۹

عرضه بازی‌‌های ایکس باکس وان برای پی سی باعث نابودی این کنسول نمی‌شود

طبق صحبت‌های آلبرت پنلو، وی از عرضه بازی‌های ایکس‌باکس برای پی‌سی‌های ویندوز 10 می‌گوید. اینکه این اتفاق هیچ خطری برای کنسول ایکس‌باکس وان ندارد. با زومجی همراه باشید.

خیلی از هواداران ایکس‌باکس، از معرفی قابلیت PlayAnywhere خوشحال نشدند. قابلیتی که به شما اجازه می‌دهد بازی‌های کنسول ایکس‌باکس وان را بر روی رایانه‌های شخصی ویندوز 10 اجرا کنید. به عبارتی عرضه بازی‌های ایکس‌باکس برای پی‌سی این دسته از هواداران را ناراحت کرده و معتقدند تا چند وقت دیگر کنسول ایکس‌باکس نابود خواهد شد. همچنین یکی سری از افردا معتقدند که مایکروسافت باید فاصله خود با ایکس‌باکس و بازی‌های انحصاری‌اش را حفظ کند.

طبق گفت و گوی اخیر آلبرت پنلو، مدیر اجرایی ایکس‌باکس، وی اعلام کرده که عرضه بازی‌های ایکس‌باکس برای رایانه‌های شخصی به هیچ وجه باعث از بین رفتن و نابودی ایکس‌باکس نمی‌شود. این کار باعث می‌شود تا گیمرهای بیشتری بتوانند از بازی کردن لذت برده و بازی‌های مورد علاقه خود را بازی کنند. وی در مورد این که بعضی از کاربران بدلیل عرضه بازی مورد علاقه‌اشان بر روی سایر پلتفرم‌ها حاضر نیستند برایش پولی پرداخت کنند می‌گوید:

موضوعات مختلفی هستند که می‌توان در مورد آن‌ها در بحث‌های آنلاین شرکت کرد. برای هر بحث و گفت و گو می‌توان دلایل خاصی آورد. دلایلی که دو طرف می‌توانند موافق یا مخالف آن باشند. ولی واقعیت این است که خیلی از مردم انتخاب‌های متعدد پیش روی ندارند. امروزه اگر بازی می‌کنید، بازی را بر روی پلتفرمی که در اختیار دارید انجام می‌دهید. شما با گوشی‌های موبایل خود به بازی کردن می‌پردازید. زمانی که می‌خواهید بر روی کاناپه استراحت کنید به پای کنسول خود نشسته و به بازی کردن می‌پردازید. همچنین اگر دلتان برای ماوس و کیبورد خود تنگ شده می‌توانید با پی‌سی به بازی کردن بپردازید. درکل این تغییر حالت‌ها می‌تواند تجربیات شما را بیشتر کرده یا آن‌ها را تغییر دهد. حتی ما می‌دانیم که بازیکنان حرفه‌ای کنسول، بر روی رایانه‌های شخصی خود و گوشی‌های موبایل‌اشان نیز به بازی کردن می‌پردازند.

کمی دقیق‌تر نگاه کنیم، می‌بینیم که حتی پی‌سی گیمر‌های حرفه‌ای نیز با کنسول و گوشی‌های همراه بازی می‌کنند. همچنین مایکروسافت قصد دارد پس از عرضه بازی Quantum Break بر روی استیم، بازی‌های بیشتری را برای این شبکه عرضه کند تا گیمر‌های بیشتری بتوانند به تجربه بازی‌های ایکس‌باکس بپردازند. آلبرت پنلو در این باره می‌گوید:

حتی برای من هم این اتفاق افتاده که وقتی بدون تفکر به این واقعه فکر می‌کنم بنظر می‌رسد مردم دیگر کنسول‌ها را دوست ندارند. ولی یک گیمر واقعی هیچوقت این تفکر را به ذهن خود راه نمی‌دهد. عرضه بازی‌هایی نظیر Quantum Break و Killer Instinct به هیچ‌وجه و اصلا به این معنی نیست که ما داشته‌های کنسول گیمرها را از آن‌ها گرفته‌ایم! ما فقط فرصت تجربه بازی‌های بیشتر را در اختیار کاربرانی می‌دهیم که با پلتفرم مورد علاقه خود به بازی کردن می‌پردازند.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده