نویسنده: نادر امرایی
// سه شنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۲

قیمت HTC Vive در انگلستان به دلیل برکسیت افزایش یافت

خروج انگلستان از اتحادیه اروپا یا همان برکسیت،‌ تاثیرات خود را روی صنعت بازی‌های ویدیویی نیز گذاشته و باعث شد هدست واقعیت مجازی HTC Vive قیمتش در این کشور افزایش پیدا کند. با زومجی همراه باشید.

خروج انگلستان از اتحادیه اروپا که به Brexit یا Britain Exit معروف شده است، تاثیرات زیادی روی اقتصاد انگلستان گذاشته است و باعث شده که ارزش پوند انگلستان در مقابل دلار آمریکا، به پایین‌ترین حد خود در ۳۱ سال گذشته برسد. ماه گذشته، ارزش هر پوند انگلستان‌ برابر بود با ۱/۲۷۹۶ دلار که تنها زمانی که ارزش پوند اینقدر پایین بود،‌ به تابستان ۱۹۸۵ برمی‌گردد.

این اتفاقات، باعث شده که محصولات مختلف قیمت‌شان در این کشور با افزایش روبه‌رو شود. جدیدترین محصولی که قیمتش دستخوش تغییر شده است،‌ هدست واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی وایو است. کمپانی تایوانی HTC با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که قیمت هدست HTC Vive در کشور انگلستان، از ۶۸۹ پوند به ۷۵۹ پوند افزایش پیدا کرده است. این افزایش قیمت از دیروز، ۱۱ مرداد، اعمال شده است. 

دلیل این اقدام نیز از سوی اچ‌تی‌سی، ارزش پول فعلی انگلستان ذکر شده است. با این حال دیگر هدست‌های واقعیت مجازی، با افزایش قیمت روبه‌رو نشده‌اند و سونی کماکان هدست پلی‌استیشن VR را با قیمت ۳۴۹/۹۹ پوند پیش‌فروش می‌کند و از طرف دیگر آکیولس، هدست آکیولس ریفت را با همان قیمت ۴۹۹ پوند به بازار انگلستان عرضه می‌کند.


منبع Eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده