// یکشنبه, ۷ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۲

معرفی انیمیشن کوتاه The Boy Who Learned to Fly

بسیاری از ما یوسین بولت (Usain Bolt)، یکی از پرافتخارترین ورزشکاران حال حاضر جهان و سریعترین انسان تاریخ را می‌شناسیم. مدتی پیش بود که انیمیشنی کوتاه با محوریت زندگی او به نام The Boy Who Learned to Fly منتشر شد. با زومجی و معرفی این انیمیشن کوتاه همراه باشید.

The Boy Who Learned to Fly

المپیک رخدادی است که حتی بیگانه‌ترین افراد با دنیای ورزش را به پای تلویزیون و رسانه‌های مختلف می‌کشاند. اگر اخبار مسابقات المپیک تابستانی امسال را دنبال کرده باشید، بدون شک از کسب مدال دوی ۱۰۰ متر و ۲۰۰ متر مردان توسط یوسین بولت در شهر ریو، کشور برزیل آگاه هستید. او که ۳۰ سال سن دارد و اهل کشور جامائیکا است در مجموع ۲۹ مدال اعم ۹ مدال طلای المپیک و ۱۱ طلا و ۲ نقره جهانی را بدست آورده است. نکته جالب در مورد کارنامه یوسین بولت، این بوده که او تاکنون در جایگاه سوم قرار نگرفته است. به پاس تمامی تلاش‌ها و سخت‌کوشی‌های یوسین بولت، استودیو مون‌بات (Moonbot Studios)، سازنده انیمیشن‌های Taking Flight و The Numberlys با همکاری لیمبرت فابیان و جیکوب وایت انیمیشن کوتاهی را با نام «پسری که پرواز را فراگرفت» (The Boy Who Learned to Fly) منتشر کرده‌اند.

The Boy Who Learned to Fly

داستان این انیمیشن کوتاه از دوران کودکی یوسین بولت آغاز می‌شود، جایی که او به مانند اکثر کودکان شر و شور به اصطلاح از دیوار راست بالا می‌رود. گاهی پا به توپ می‌شود، فوتبال بازی می‌کند و سرعت فراتر از هم‌سن و سالان و بزرگترهای خود را به رخ می‌کشد. همین شیطنت‌های یوسین بولت باعث می‌شود در راهی قرار بگیرد که سرآغازی بر موفقیت‌های چندین ساله او است. همراه با او سال‌ها را یکی پس از دیگری طی کرده و موفقیت‌های متعدد را تجربه می‌کنیم. اما این موفقیت‌ها باعث می‌شوند که اون نگران شکست باشد، که نماینده خوبی برای کشور نبوده و مردم را از خود ناامید کند. اما تمامی این تصورات با اندک جملات راس هرم عاطفی خانواده یعنی «مادر» از بین می‌رود که با به زبان آوردن جمله «همیشه می‌توانی سریعتر بدوی اگر شاد و خوشحال باشی»، یوسین بولت را به همانی تبدیل می‌کند که این روزها به خصوص در تصویر ثبت شده از لبخندش در نیمه نهایی دوی ۱۰۰ مثر دیده‌ایم. به جرات می‌توان گفت که انیمیشن کوتاه «پسری که پرواز را فراگرفت» یکی از برترین‌های این سبک در چند سال اخیر است که در کمتر از ۱۰ دقیقه چنان داستان زیبا و عمیقی را روایت می‌کند که حتی نمونه آن را کمتر در آثار سینمایی و بلند مشاهده کردیم.

The Boy Who Learned to Fly

فضای «پسری که پرواز را فراگرفت» سرشار از رنگ‌های شاد و زنده بوده و به جزء زمانی که درون آشفته و نگران یوسین بولت به تصویر کشیده می‌شود، رنگ‌ها جلوه خاص خود را به بوم نقاشی این انیمیشن کوتاه می‌پاشند. نحوه طراحی و سبک هنری این انیمیشن در عین سادگی، چنان زیبا و چشم‌نواز است که حتی تماشای چندین بار آن به هیچ‌عنوان حس خستگی را القا نمی‌کند. صداگذاری «پسری که پرواز را فراگرفت» نیز از نقاط قوت این انیمیشن کوتاه است که به بهترین نحو وظیفه خود در حیات بخشیدن به شخصیت‌ها را به انجام رسانده است.

|


منبع یوتیوب
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده