نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۱

۱۰ ماد بصری و گرافیکی برتر Fallout 4

برای بازی Fallout 4 ماد‌های زیادی ساخته شده و در این مقاله ۱۰ ماد برتر این بازی را معرفی خواهیم کرد که می‌توانند ظاهر بازی را تغییر داده و زیباتر کنند. با زومجی همراه باشید.

ماد‌ها از دیرباز یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های بازی‌های پی‌سی بوده و هستند. این مساله مخصوصا در بازی‌های بزرگ و وسیع نمود بیشتری پیدا می‌کند؛ چرا که می‌توان با نصب ماد‌های مختلف، بازی را با جلوه‌های بصری زیباتر یا گیم‌پلی متفاوت‌تر تجربه کرد یا حتی سلاح‌ها و لباس‌های جدیدی به آن افزود. بازی‌های نقش‌آفرینی عظیم بتسدا معمولا از ماد‌ها پشتیبانی می‌کنند و پیش‌تر ماد‌سازان با عرضه ماد‌های مختلف برای بازی‌های The Elder Scrolls مثل Skyrim و Oblivion توانسته بودند این بازی‌ها را تا حد زیادی تغییر دهند.

جدید‌ترین بازی نقش‌آفرینی عظیم Bethesda بازی Fallout 4 است که برای نسخه قبلی آن هم ماد‌های زیادی عرضه شده بود و این نسخه هم از چنین رویه‌ای پیروی کرده است. همچنین پس از آنکه بتسدا تصمیم گرفت تا به صورت رسمی هم از ماد‌ها پشتیبانی کرده و حتی امکان استفاده از آن‌ها در نسخه‌های کنسولی بازی را فراهم کند، شاهد عرضه ماد‌هایی به مراتب برای فال‌اوت ۴ هستیم.

در این مقاله آن دسته از ماد‌های Fallout 4 را معرفی خواهیم کرد که با استفاده از آن‌ها، می‌توانید تجربه‌ی بصری زیباتری از بازی داشته باشید. البته این ماد‌ها فقط مربوط به ارتقای گرافیک کلی بازی نیستند و برخی از آن‌ها روی HUD یا دیگر قسمت‌های بازی تاثیر می‌گذارند:

مادهای Fallout 4

Power Armor HUD

اگر از ظاهر HUD پاور آرمور بازی خوش‌تان نمی‌آید، بهتر است این ماد را که توسط Hellstorm102 ساخته شده امتحان کنید. این ماد که روی ایکس‌باکس وان هم قابل استفاده است، ظاهری متفاوت به HUD پاور آرمور می‌دهد و با استفاده از آن بیش‌تر حس می‌کنید که در داخل یک زره بزرگ قرار گرفته‌اید. همچنین یکی از ویژگی‌های بسیار خوب این ماد این است که می‌توانید به دلخواه ظاهر HUD‌ها را تغییر دهید و هرکدام را که می‌پسندید، انتخاب کنید.

دانلود ماد

مادهای Fallout 4

Realistic Word Map

نقشه‌ای که در پیپ‌بوی بازی Fallout 4 می‌توان مشاهده کرد، جزییات خیلی زیادی ندارد و فقط راه‌های اصلی و ساختمان‌ها و چند مورد دیگر روی آن دیده می‌شوند. ولی این ماد که توسط Vastias ساخته شده، این امکان را به گیمر می‌دهد که از یک نقشه بسیار پر‌جزییات در بازی استفاده کند؛ نقشه‌ای که روی آن می‌توان جزییات زیادی مثل تمامی راه‌ها، آب‌ها یا موارد دیگر را مشاهده کرد. همچنین می‌توانید میزان روشنایی نقشه را تغییر داده و حتی انتخاب کنید که دوست دارید چه جزییاتی روی نقشه نشان داده شوند.

دانلود ماد

مادهای Fallout 4

Lowered Weapons

این ماد که توسط Lesma666 ساخته شده است، باعث می‌شود تا در فال‌اوت ۴ تجربه‌ای واقعی‌تر داشته باشید. از همان زمانی که اولین بازی‌های شوتر اول‌شخص ساخته شدند، شخصیت‌های اصلی بازی‌ها با سلاح‌های نشانه‌گیری‌شده حرکت می‌کنند که خب این امر بر‌خلاف واقعیت است. این ماد بازی Fallout 4 باعث می‌شود تا شخصیت بازی در حین حرکت و زمانی که با اسلحه خود شلیک نمی‌کند، اسلحه را به سمت پایین بگیرد که این امر باعث می‌شود بازی واقعی‌تر باشد.

دانلود ماد

مادهای Fallout 4

Pip-Boy Shadows

سایه یکی از جلوه‌های بصری‌ای است که می‌تواند زیبایی خاصی به یک بازی ویدیویی ببخشد. این ماد که توسط McGruffin ساخته شده و روی نسخه ایکس‌باکس وان بازی هم قابل استفاده است، سایه‌های داینامیک را به بازی اضافه می‌کند و باعث می‌شود تا سایه شخصیت‌ها و اشیا در دنیای فال‌اوت ۴، بسیار طبیعی‌تر و زیبا‌تر شود. البته از آنجایی که عملکرد این ماد در محیط‌های تاریک مشهود‌تر است، پیشنهاد می‌کنیم آن را با ماد بعدی این لیست استفاده کنید.

دانلود ماد

مادهای Fallout 4

Darker Nights

با اینکه شب‌های بوستون در حالت عادی هم تاریک به نظر می‌رسند، ولی این ماد باعث می‌شود تا با شب‌هایی تاریک‌تر و البته واقعی‌تر روبرو شویم. پس از نصب این ماد، مشاهده خواهید کرد که دقیقا پس از غروب خورشید، رفته‌رفته هوا تاریک‌تر شده و در آخر شب هم با تاریکی محض دقیقا همانند واقعیت روبرو خواهید بود. این ماد همچنین گزینه‌ای دارد که می‌توان با استفاده از آن دید دشمنان در شب را تنظیم کرد و با استفاده از این ویژگی، می‌توانید قسمت مخفی‌کاری بازی را بیش از پیش طبیعی‌تر کنید.

دانلود ماد

مادهای Fallout 4

Resurrection

پس از نصب این ماد، قطعا متوجه خواهید شد که چرا سازنده آن یعنی ResurrectionDev نام رستاخیر را برایش انتخاب کرده است. اگر پی‌سی قدرتمندی دارید و می‌خواهید فال‌اوت ۴ را با کیفیتی عالی مشاهده کنید، نصب کردن این ماد را فراموش نکنید. چرا که باعث می‌شود تمامی اجزای محیطی از درخت‌ها و سنگ‌ها گرفته تا هرچیزی که تصورش را بکنید، ظاهری به مراتب واقعی‌تر داشته باشد. همان‌طور که از تصویر این ماد هم پیدا است، Resurrection باعث می‌شود تا گرافیک بازی، که از قضا از نقاط ضعف آن هم است، بسیار زیبا‌تر و نسل‌هشتمی‌تر شود.

دانلود ماد

مادهای Fallout 4

Mega Explosions

قطعا داشتن انفجار‌های بزرگ‌تر، زیبا‌تر و واقعی‌تر چیزی است که هر گیمری دوست دارد در بازی آن را تجربه کند. این ماد که توسط Meltus ساخته شده است، باعث می‌شود تا تمامی انفجار‌های ناشی از نارنجک‌ها، مین‌ها و Fatman دو برابر عظیم‌تر باشند و البته آسیب بیشتری هم به دشمن وارد کنند که باعث می‌شود تا شاهد خلق صحنه‌های اکشن بسیار زیبایی در بازی باشیم. البته اگر دوست ندارید که گیم‌پلی بازی شما به دلیل استفاده از این ماد دچار مشکل شود، می‌توانید از تنظیمات آن آسیب بیشتر را غیر‌فعال کرده و فقط از انفجار‌های زیبا‌تر لذت ببرید.

دانلود ماد

مادهای Fallout 4

Water Enhanced

همان‌طور که از اسم این ماد هم پیدا است، Water Enhanced باعث می‌شود تا آب‌ها در بازی فال‌اوت ۴ ظاهر بسیار زیبا‌تری داشته باشند. این ماد کیفیت تکسچر‌های آب را تا حد بسیار زیادی افزایش می‌دهد و البته افکت‌های دیگری هم به آن‌ها اضافه می‌کند که باعث می‌شود شاهد بازتاب طبیعی‌تر نور از سطح آب و پخش شدن واقعی‌تر آن باشیم. همچنین این ماد که توسط Jmane2009 ساخته شده روی ایکس‌باکس وان هم قابل اجرا است.

دانلود ماد

ماد‌های Fallout 4

True Storms

چه کسی است که بازی کردن در آب و هوای واقعی‌تر را دوست نداشته باشد؟ fadingsignal پیش از این ماد True Storms را برای بازی Skyrim هم عرضه کرده بود و حال این ماد را برای فال‌اوت ۴ نیز ساخته است. این ماد باعث می‌شود تا افکت‌های آب و هوایی مثل مه، باران یا طوفان بسیار طبیعی‌تر باشند. پس اگر دوست دارید شاهد شرایط جوی واقعی‌تر در بازی باشید، در نصب این ماد شک نکنید.

دانلود ماد

مادهای Fallout 4

Fallout 4 Seasons Project

آیا از ظاهر تکراری بازی خسته شده‌اید؟ آیا دوست دارید فال‌اوت ۴ را در دنیایی برفی مثل اسکایریم تجربه کنید؟ پس بهتر است نگاهی به این ماد داشته باشید. Fallout 4 Seasons Project توسط GameDuchess ساخته شده و ۴ فصل را به بازی اضافه می‌کند. البته این فصل‌ها به طور خودکار تغییر نمی‌کنند و باید به طور دستی هرکدام را که دوست داشتید دانلود و نصب کنید. ولی هریک از آن‌ها جلوه زیبایی به بازی داده و تنوع زیادی به آن می‌بخشند.

دانلود ماد

نظر شما در مورد این ماد‌ها چیست؟ اگر ماد‌های بیشتری هم می‌شناسید آن را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده