نویسنده: آرش رستمی
// جمعه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۲

پلتفرم Xbox Wireless برای اتصال بی سیم تجهیزات ایکس باکس به پی سی معرفی شد

مایکروسافت سرگرم توسعه دادن پلتفرمی به نام Xbox Wireless است که راه جدیدی برای متصل کردن گیم‌پدها و دیگر لوازم ایکس‌باکس وان به پی‌سی خواهد بود. با زومجی همراه باشید.

نسل جدید گیم‌پدهای ایکس‌باکس وان از اتصال بلوتوث پشتیبانی می‌کند و از این‌رو آن‌ها را می‌توان بدون نصب مبدل، به دستگاه‌های مجهز به بلوتوث متصل کرد. اما نسخه‌های پیشین این گیم‌پدها همچنان از چنین امکانی بی‌بهره‌اند که البته مایکروسافت راهکار تازه‌ای را برای متصل کردن آن‌ها به پی‌سی معرفی کرده است. این راهکار جدید Xbox Wireless نام دارد و با این هدف طراحی شده تا امکان اتصال بی‌سیم و بدون دانگل را، میان لوازم جانبی ایکس‌باکس وان و رایانه‌هایی که با این استاندارد سازگاری دارند، فراهم کند. اولین دستگاهی که از استاندارد Xbox Wireless پشتیبانی می‌کند IdeaCentre Y710 Cube، پی‌سیِ گیمینگِ جدیدِ لنوو (Lenovo)، است.

پلتفرم Xbox Wireless

مایکروسافت برای اتصال گیم‌پدهای ایکس‌باکس وان به کنسول نسل هشت‌اش از یک پروتکل ارتباطی اختصاصی استفاده کرده است؛ بنابراین تولیدکنندگان رایانه‌های شخصی عملا نمی‌توانند از طریق نرم‌افزاری امکان پشتیبانی از این گیم‌پدها را به تولیدات‌شان اضافه کنند. در این میان، مایکروسافت با همکاری این کمپانی‌ها مبدل‌های بی‌سیم را درون محصولات آن‌ها جاسازی می‌کند که چنین کاری فعلاً در مورد IdeaCentre Y710 Cube انجام شده است. البته در آن‌سو لوازم جانبی ایکس‌باکس وان هم باید از قابلیت Xbox Wireless پشتیبانی کنند و از این‌رو مایکروسافت مذاکراتی را با کمپانی‌های مطرحی مانند ریزر، استیل‌سریز، مد کتز (Mad Catz) و آسترو (Astro) انجام داده تا در آینده بتوانیم جوی‌استیک‌ها و هدست‌های مجهز به Xbox Wireless را در بازار ببینیم. ردموندی‌ها همچنین قصد دارند تا این قابلیت را با همکاری تولیدکنندگان مادربورد به مادربوردهای پی‌سی اضافه کنند.

پلتفرم Xbox Wireless را باید گام دیگری از سوی مایکروسافت دانست که در راستای هرچه نزدیک‌تر کردن پی‌سی و ایکس‌باکس وان برداشته شده است. به‌لطف این استاندارد می‌توان از یک وسیله‌ی جانبی در هر دو پلتفرم پی‌سی و کنسول استفاده کرد؛ حرکتی که با اهداف طرح Play Anywhere، که به کاربران امکان می‌دهد با خریداری یک نسخه از بعضی بازی‌ها آن‌ها را هم در ویندوز 10 و هم در ایکس‌باکس وان تجربه کنند، نیز هم‌خوانی دارد.


منبع TheVerge VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده