// جمعه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۶

آرون گرینبرگ از سیاست‌های مایکروسافت در رقابت میان ایکس باکس و پلی استیشن می‌گوید

در جدیدترین مصابحه انجام شده با آرون گرینبرگ، مدیر بازاریابی بخش سرگرمی ایکس‌باکس، او از راه‌های متفاوتی که سونی و مایکروسافت در صنعت گیم اتخاذ کرده‌اند می‌گوید. با زومجی همراه باشید.

اگر چه کنسول ایکس‌باکس وان در ماهی که گذشت توانست با پشت سر گذاشتن کنسول پلی‌استیشن 4 در ایالات متحده رتبه اول فروش را به خود اختصاص دهد، اما این بر کسی پوشیده نیست که کنسول پلی‌استیشن 4 کمپانی سونی با فروش بیش از ۴۳ میلیون واحد، پرفروش‌ترین کنسول نسل هشتم به شمار می‌رود و دست یافتن به آن دیگر غیر ممکن است. در جدیدترین مصاحبه انجام شده با آرون گرینبرگ، مدیر ارشد بخش تبلیغات ایکس‌باکس، از او پرسیده شد که کمپانی مایکروسافت چگونه سعی می‌کند این فاصله را جبران کند و همچنین او از مهم‌تر بودن تمرکز روی مشتری‌ها نسبت به رقابت میان این دو کمپانی می‌گوید:

ما روی چند چیز تمرکز داشته‌ایم. اول از همه ما سعی داریم تا کاربران خود را بر اساس بازی‌هایی که در اختیار داریم افزایش دهیم و تا جایی که ممکن است بازی‌های خود را برای گیمرهای بیشتری عرضه کنیم؛ این یکی از دلایلی است که بازی‌های خود را روی ویندوز 10 نیز عرضه خواهیم کرد. این کار به ما اجازه می‌دهد تا گیمرهای بیشتری را به سمت بازی‌های محبوب خود مانند Gears of War و Forza Horizon بکشانیم. ما شاهد فروش و سرگرمی کاملا سالمی از سوی کنسول خود هستیم و حالا در ماه جولای فروش کنسول ما ۱۸ درصد افزایش داشته است و این از نظر ما یک فروش سالم و بسیار خوب تلقی می‌شود.

آرون گرینبرگ اذعان داشت که کمپانی سونی توسط پلی‌استیشن به موفقیت‌های بسیار زیادی دست یافته است و در سرتاسر بازارهای دنیا، ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 شاهد رقابت و ترکیب بسیار سالمی هستند. گرینبرگ همچنین به این موضوع اشاره کرده است که سونی و مایکروسافت نوآوری‌ها و سیاست‌های زیادی را از راه‌های متفاوت در صنعت گیم انجام داده‌اند که این موضوع از سوی مایکروسافت مربوط به ارایه و وحدت کنسول‌های ایکس‌باکس و ویندوز 10 می‌شود. او می‌گوید:

این یک صنعت بسیار خوب برای هر دو کمپانی سونی و مایکروسافت است و ما کار‌های خلاقانه و نوآورانه‌ای را از راه‌های مختلف در این زمینه انجام دادیم. ما این کارها را از راهی انجام دادیم که می‌دانستیم بسیاری از گیمرها توسط چندین پلتفرم، بازی‌های مختلف را انجام می‌دهند. بسیاری از آن‌ها تنها یک سیستم را خریداری نمی‌کنند، بنابراین ما قصد داشتیم و خواهان این بودیم که چنین تجربه‌ای همراه با چند پلتفرم را در سرویس ایکس‌باکس لایو داشته باشیم. ما می‌خواستیم تا گیمرها چه روی رایانه شخصی یا چه روی کنسول ایکس‌باکس، همراه با دوستان خود، در هر جایی که باشند، چه در خانه یا چه در محل کار یا مسافرت، بتوانند همیشه به بازی‌های خود دسترسی داشته باشند. با این قابلیت، می‌توان همیشه در دنیای بازی‌ها و در کنار دیگر گیمرها، آنلاین و متصل بود و با استفاده از قابلیت Xbox Play Anywhere  همواره بازی‌های خود را در اختیار داشت. این دقیقا چیزی است که ما روی آن تمرکز داریم.

چندی پیش اندرو هاوس، رییس بخش پلی‌استیشن اعلام کرد که سونی قرار نیست روشی همانند Play Anywhere کمپانی مایکروسافت برای پلتفرم‌های خود پیاده کند و مطمئن نیست که گیمرها تقاضای چنین قابلیتی را داشته باشند. اندرو هاوس گفته بود:

بله، دوستان ما در کمپانی مایکروسافت کار بزرگی با قابلیت Play Anywhere برای ایکس‌باکس و رایانه‌های شخصی انجام دادند. هنوز مشخص نیست که آیا مصرف کنندگانی خواهان چنین قابلیتی هستند یا خیر.

مایکروسافت و سونی در حال حاضر روی کنسول‌های قوی‌تری مشغول به کار هستند. مایکروسافت روی پروژه‌ای با نام رمزی اسکورپیو متمرکز شده است و سعی دارد تا قدرتمندترین کنسولی را که تا به حال ساخته شده است طراحی و در پایان سال ۲۰۱۷ عرضه کند. از طرفی دیگر نیز سونی مشغول به کار روی کنسولی با نام رمزی نئو است که به احتمال زیاد در ماه سپتامبر معرفی خواهد شد.

نظر شما در مورد راه‌هایی که دو کمپانی سونی و مایکروسافت در خصوص کنسول‌های خود اتخاذ کرده‌‌اند چیست؟ 


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده