نویسنده: wood patch
// دوشنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۲

انجمن رسمی بازی Dota 2 هک شد؛ اطلاعات بیش از دو میلیون کاربر به سرقت رفته است

پس از حمله به وب‌سایت رسمی بازی Dota 2 در ماه گذشته، اکنون انجمن بازی نیز هک شده و اطلاعات شخصی بیش از دو میلیون کاربر به سرقت رفته است. با زومجی همراه باشید.

موج جدید حملات به سرورهای «دوتا 2» که ماه پیش آغاز شد، اکنون وارد فاز کاملا جدیدی شده است که به موجب آن در چند روز گذشته، اطلاعات شخصی بیش از دو میلیون کاربر انجمن رسمی دوتا 2 شامل ایمیل‌ها، رمزهای ورود، اسامی کاربری و IP آدرس‌ها مورد دستبرد قرار گرفته‌اند. اولین نشانه‌های درز کردن اطلاعات شخصی کاربران، زمانی یافت شد که مراجعین وب‌سایت «لیکد سورس» با پیغام هشداری مبنی‌بر «وضعیت عمومی» اطلاعات روبه‌رو شدند. لیکد سورس یک پایگاه خدماتی‌-امنیتی است که به کاربران خود این اجازه را می‌دهد تا با استفاده از یک ایمیل جامع وضعیت اطلاعات شخصی خود را در فضای مجازی پی‌گیری و از شخصی ماندن آن‌ها اطمینان حاصل کنند. بر اساس گزارشات وب‌سایت مذکور، روش معمول فروم دوتا برای ترکیب الگوهای رمزنگاری، یک روش منسوخ به نام MD5 است که طبق استاندارهای امنیتی جدید، «غیر ایمن» تلقی می‌شود؛ همچنین بیش از ۸۰ درصد از رمزهای به‌ سرقت رفته توسط هکرها، به احتمال زیاد توسط الگوریتم‌های ریاضی به متون تشریحی تبدیل شده‌اند و به همین علت، کاربران این انجمن باید در سریع‌ترین زمان ممکن برای تغییر رمز ورود به سایر حساب‌های مهم خود که رمزی مشابه با حساب انجمن دوتا 2 دارند، اقدام کنند. 

در بخش دیگری از اطلاعات ارائه شده در وب‌سایت لیکد سورس آمده است که در بین ایمیل‌های ثبت شده توسط این دو میلیون کاربر در انجمن مذکور، ۱/۰۸۶/۱۳۹ نفر از سرویس جی‌مِیل، ۱۷۳/۱۸۴ نفر از سرویس هات‌مِیل، ۴۴/۷۰۶ نفر از سرویس یاهومِیل و ۲۴/۰۰۰ نفر از سرویس آوت‌لوک استفاده می‌کنند. شما می‌توانید برای مشاهده اطلاعات بیش‌تر و جزئیات دقیق حمله سایبری به انجمن رسمی Dota 2، به وب‌سایت لیکد سورس مراجعه کنید.

در حال حاضر پنج روز از رخنه به دیواره امنیتی این فروم و سرقت گسترده اطلاعات شخصی کاربران می‌گذرد و کمپانی وِلو، هنوز بیاینه یا متن هشداری در خصوص ایمن‌سازی حساب‌ها منتشر نکرده است. به کاربران توصیه می‌شود که تا اطلاع ثانوی از ورود به این وب‌گاه پرهیز کنند و در اسرع وقت ایمیل‌ها و رمزهای پرکاربرد خود را تغییر بدهند.


منبع Kitguru
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده