نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۲

جدول فروش هفتگی انگلستان: صدر نشینی No Man's Sky در هفته اول انتشار

بازی مورد انتظار No Man's Sky بالاخره منتشر شد و توانست در هفته اول انتشارش به صدر جدول فروش هفتگی انگستان تبدیل شد. با زومجی و جدول فروش هفتگی انگلستان منتهی به ۱۳ آگوست (۲۳ مرداد) همراه باشید.

بنا به گزارش وب‌سایت چارت ترک که وظیفه انتشار آمار فروش بازی‌ها در انگلستان را بر عهده دارد این هفته بازی No Man's Sky، ساخته استودیو هلو گیمز، توانست در اولین هفته انتشار خود به صدر جدول پرفروش‌های انگلستان دست پیدا کند. این اتفاق باعث شد که No Man's Sky به دومین بازی بزرگ سونی در زمان عرضه (پس از آنچارتد 4) و بزرگ‌ترین عرضه یک بازی جدید (IP) برای سونی تبدیل شود.

اگر بخواهیم این بازی را با بازی‌های کاملا جدید (IP) دیگر ناشرین مقایسه کنیم، No Man's Sky پس از Destiny، Watch Dogs، The Getaway و The Last of US در مکان پنجم قرار می‌گیرد. صدرنشین هفته پیش یعنی Grand Theft Auto V، این هفته با ۲۲ درصد افت فروش،‌ یک پله سقوط کرد و به مکان دوم دست پیدا کرد. مکان سوم جدول این هفته در تصاحب بازی Overwatch، ساخته جدید بلیزارد قرار گرفت که توانست نسبت به هفته گذشته یک پله صعود داشته باشد. صعود یک پله‌ای Overwatch، باعث شد که Lego Star Wars: The Force Awakens با یک پله سقوط، به مکان چهارم دست پیدا کند.

مکان پنجم این هفته، در اختیار بازی انحصاری کنسول پلی‌استیشن 4 یعنی Uncharted 4 قرار گرفت که این بازی با سه پله سقوط نسبت به هفته گذشته، به این جایگاه رسید. Rocket League از جمله بازی‌هایی بود که نسبت به هفته گذشته تغییری به خود ندید و توانست در مکان ششم هفته قبل خود باقی بماند. فیفا 16 که دیگر در حال تجربه کردن آخرین هفته‌های خود در جدول فروش انگلستان است و با عرضه فیفا 17 در کمتر از یک ماه و نیم دیگر جای خود را به این بازی واگذار خواهد کرد، دو پله سقوط کرد و به مکان هفتم دست پیدا کرد. DOOM، ساخته بتسدا، و Call of Duty: Black Ops III هر دو نسبت به هفته گذشته یک پله سقوط کردند و به ترتیب به مکان‌های هشتم و نهم دست پیدا کردند. جایگاه ۱۰ جدول فروش انگلستان این هفته نیز نسبت به هفته گذشته دستخوش تغییر نشد و Minecraft: Xbox Edition در این جایگاه باقی‌ ماند. 

در ادامه می‌توانید جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان را در هفته منتهی به ۱۳ آگوست مشاهده کنید:

رتبه‌ی فعلی
رتبه‌ی قبلی
نام بازی
نکته‌ی قابل ذکر

۱

-
No Man's Sky
صدرنشینی در هفته اول انتشار

۲

۱
Grand Theft Auto V
۲۲ درصد افت فروش و یک پله سقوط

۳

۴
Overwatch

یک پله صعود

۴

۳
Lego Star Wars: The Force Awakens
یک پله سقوط

۵

۲
Uncharted 4
سه پله سقوط

۶

-
Rocket League
حفظ جایگاه هفته قبل

۷

۵
FIFA 16
دو پله سقوط

۸

۷
DOOM
یک پله سقوط

۹

۸
Call of Duty: Black Ops III
یک پله سقوط

۱۰

-
Minecraft: Xbox Edition
حفظ جایگاه هفته قبل

نگاهی به بازی منتشر شده این هفته:

No Man's Sky

بازی No Man's Sky، یک بازی ماجراجویی در سبک بقا است که توسط استودیو هلو گیمز برای پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی عرضه شده است. یکی از نکاتی که بسیار درباره بازی جالب توجه است، وسعت بسیار زیاد بازی است.

سازندگان مدعی شده‌اند که در بازی بیش از ۱۸ کوینتیلیون (۱۸ به همراه ۱۸ صفر در جلویش!) سیاره وجود دارد که بازیکنان می‌توانند به تک تک آنها سفر کنند و هرکدام از این سیاره‌ها، دارای خصوصیات مخصوص به خود، گونه‌های جانوری و گیاهی منحصر به فرد و شرایط اقلیمی خاص است. هدف اصلی در بازی، رسیدن به مرکز کهکشان است با این حال بازیکنان می‌توانند مسیر دلخواه خود را انتخاب کنند و فقط به گشت و گذار در دنیای وسیع بازی بپردازد. 


منبع Chart Track
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده