نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۱

Final Fantasy 15 رسما تاخیر خورد

پس از اینکه چند روز پیش شایعاتی در مورد تاخیر خوردن بازی Final Fantasy XV منتشر شد، حال اسکوئر انیکس رسما تاخیر در عرضه این بازی را تایید کرده است. با زومجی همراه باشید.

Final Fantasy 15 یکی از موردانتظار‌ترین بازی‌های امسال است که ساخت آن از سال ۲۰۰۶ شروع شده و اکنون ۱۰ سال از آغاز فرایند توسعه آن می‌گذرد و در این مدت بازی چندین و چند بار تاخیر خورده است. با این حال فروردین امسال بود که سازندگان اعلام کردند بازی در تاریخ ۳۰ سپتامبر (۹ مهر) برای ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 عرضه خواهد شد. ولی چند روز پیش شایعه‌ای مبنی بر تاخیر خوردن مجدد بازی منتشر شد و حال این شایعه رسما توسط اسکوئر انیکس تایید شده است. این کمپانی با انتشار بیانیه‌ای در این مورد گفت:

بازی Final Fantasy XV با چند ماه تاخیر روبرو شده است و در تاریخ ۲۹ نوامبر (۹ آذر) عرضه خواهد شد. این تاخیر باعث خواهد شد تا تیم سازنده بازی بتوانند آن را با کیفیت بهتری عرضه کنند و همچنین آزمایش‌های مربوطه را انجام دهند تا بازی دقیقا با همان کیفیتی که طرفداران و سازندگان انتظار دارند عرضه شود.

همچنین هاجیمه تاباتا، کارگردان بازی، پس از تایید شدن تاخیر در عرضه آن، متنی منتشر کرد که به شرح زیر است:

از زمانی که به تیم سازنده این بازی ملحق شدم، هدفم خلق تجربه‌ای کاملا واقع‌گرایانه بود که آزادی عمل زیادی به گیمر می‌داد و پیش از این در هیچ یک از نسخه‌های فاینال فانتزی مشاهده نشده بود. ولی متاسفانه برای رسیدن به چنین سطحی، نیاز به زمان بیشتری داریم و من یقین دارم که این تاخیر بوجود آمده باعث خواهد شد تا به خواسته‌های خودمان برسیم. به عنوان کارگردان بازی و سرپرست تیم سازنده آن، شخصا از تمامی طرفداران به دلیل اینکه باید بیش‌تر صبر کنند، عذرخواهی می‌کنم. به عنوان یک تیم، دوست داریم Final Fantasy XV به بازی تبدیل شود که طرفداران‌مان لیاقتش را دارند. از اینکه ما را درک می‌کنید سپاسگزاریم.

اسکوئر انیکس همچنین اعلام کرده که به زودی مشخص خواهد شد که آیا با این تاخیر، تاریخ عرضه نسخه فیزیکی انیمیشن‌های Kingslaive: Final Fantasy XV و Brotherhood: Final Fantasy XV هم تغییر کرده است یا خیر. البته این کمپانی اعلام کرد که نسخه دیجیتالی انیمیشن Kingslaive: Final Fantasy XV در همان تاریخ قبلی یعنی ۳۰ آگوست (۶ شهریور) منتشر خواهد شد.

البته این تاخیر بوجود آمده در عرضه بازی، به دلیل ناقص بودن آن در حال حاضر نیست. بلکه اسکوئر انیکس اعلام کرده که کار ساخت بازی تقریبا به پایان رسیده است و به زودی شاهد انتشار یک تریلر ۳۰ دقیقه‌ای از گیم‌پلی آن خواهیم بود و همچنین در جریان گیمزکام 2016 هم Final Fantasy XV قابل‌بازی خواهد بود. با این حال تاخیر دو ماهه در عرضه بازی، باعث خواهد شد تا سازندگان به کیفیتی که مدنظر دارند، برسند. آن‌طور که اعلام شده، قرار بود همزمان با عرضه بازی در روز ۹ مهر، یک بروزرسانی روز اول هم برای عرضه شود. ولی تاباتا اعلام کرده که این بروزرسانی هم قادر نیست کیفیت بازی را به حدی که باید برساند و به همین دلیل بازی با دو ماه تاخیر روبرو شده است.

نظر شما در مورد تاخیر خوردن مجدد این بازی چیست؟


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده