// شنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۲

بازی Ben-Hur بر روی ایکس باکس وان منتشر شد

عرضه بازی‌های ویدیویی مرتبط با فیلم‌های سینمایی اتفاق تازه‌ای در این صنعت نیست و نتیجه آن در اغلب موارد چندان خوشایند نبوده است. بازی Ben-Hur که در این دسته قرار می‌گیرد، به تازگی بر روی پلتفرم ایکس‌باکس وان عرضه شده است.

فیلم سینمایی بن هور (Ben-Hur)، محصول سال ۲۰۱۶ که پنجمین اقتباس بصری از رمان بن هور: قصه‌ای از مسیح نوشته لو والاس است، آخر هفته آینده در ایالات متحده آمریکا اکران خواهد شد. یکی از حربه‌های تبلیغاتی کمپانی‌های تولید و نشر فیلم‌های سینمایی برای جذب مخاطبین، ارائه بازی‌های ویدیویی مرتبط با فیلم است که تعداد محدودی توانسته‌اند در حد و اندازه‌ استانداردهای مرسوم صنعت بازی‌های ویدیویی ظاهر شوند. بازی Ben-Hur که جزء این دسته از بازی‌های تبلیغاتی محسوب می‌شود، مدتی قبل به صورت رایگان بر روی پلتفرم ایکس‌باکس وان عرضه شد.

سکانس ارابه‌سواری در فیلم Ben-Hur محصول سال ۱۹۵۹، همواره به عنوان یکی از مشهورترین سکانس‌های تاریخ سینما در یاد و خاطره مخاطبین سینما باقی مانده است و در جدیدترین اقتباس از رمان بن هور:قصه‌ای از مسیح نیز شاهد چنین سکانسی خواهیم بود. به واسطه همین محبوبیت عمومی، کلیت بازی Ben-Hur را مسابقات ارابه‌سواری تشکیل می‌دهند که دو هدف اول شدن در مسابقه یا حذف رقبا از طریق شلاق و منحرف کردن را دنبال می‌کند. خوش‌بختانه گیم‌پلی بازی مدت زمان نسبتا کوتاهی را طلب می‌کند و هر سه مسابقه آن به حدی خسته‌کننده و تکراری هستند که بارها شما را در مورد استفاده‌های بهتری که از وقت و اوقات فراغت می‌توانید داشته باشد، به فکر فرو می‌برند. در حالی که در توضیحات بازی Ben-Hur در فروشگاه ایکس‌باکس جمله «وارد داستان جودا بن هور شوید» آمده است، تنها ارتباط این بازی با فیلم سینمایی Ben-Hur، پخش تریلر آن پیش از آغاز مسابقه است.

بازی Ben Hur

با دیدن تصاویر و ویدیوهای بازی Ben-Hur از گرافیک نه چندان باکیفیت و ضعیف آن گله خواهید کرد و این در حالی است که استودیو سازنده آن را بازسازی زیبایی از عصر فرمانروایی رومی‌ها با استفاده از قدرت سخت‌افزاری ایکس‌باکس وان توصیف می کند. استودیوهای فلوت هیبرید (Float Hybrid) و کروم (Krome) ساخت این بازی را بر عهده داشته و کمپانی AOL انتشار آن را متقبل شده است. فیلم سینمایی بن هور (Ben-Hur) به کارگردانی تیمور بکمامبتوف و هنرمندی بازیگرانی از جمله جک هیوستون (جودا بن هور)، مورگان فریمن (شیخ ایلدریم)، توبی کبل (مسالا) و نازنین بنیادی (استر) در تاریخ ۱۹ آگوست ۲۰۱۶ (۲۹ مرداد) در کشور آمریکا اکران خواهد شد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده