// جمعه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۲

فروش فوق‌العاده کتاب Harry Potter and the Cursed Child در هفته اول انتشار

برطبق گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، جدیدترین کتاب هری پاتر با نام «هری پاتر و فرزند طلسم‌شده» (Harry Potter and the Cursed Child) بیش از چهار میلیون نسخه در هفته اول انتشار فروش داشته است.

کتاب «هری پاتر و فرزند طلسم‌شده» که در واقع متن نمایشنامه تئاتری با همین نام نوشته جک تورن، جی.کی.رولینگ و جان تیفانی بوده و لقب هشتمین کتاب اصلی مجموعه هری پاتر را یدک می‌کشد، وقایع زندگی هری پاتر (که اکنون کارمند وزارت سحر و جادو است) و آلبوس سوروس پاتر، کوچکترین پسر خانواده پاتر را در ۱۹ سال پس از اتفاقات کتاب هری پاتر و یادگاران مرگ روایت می‌کند. به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال این کتاب در هفته اول انتشار خود در آمریکای شمالی ۳٫۳ میلیون نسخه و در بریتانیا ۸۵۰ هزار نسخه و مجموعا بیش از ۴ میلیون نسخه فروش داشته است.

 انتشار این کتاب باعث شده است که فروش مجموعه رمان‌های هری پاتر نیز با افزایش روبه‌رو شوند. کتاب هری پاتر و سنگ جادو در هفته منتهی به هفت آگوست به میزان ۳۵ هزار نسخه فروش داشته است که مقام هشتم در جدول پرفروش‌ترین کتاب‌های روزنامه وال استریت ژورنال را برای این کتاب به ارمغان آورده است. در این لیست کتاب هری پاتر و فرزند طلسم‌شده رتبه اول را در اختیار دارد. دیوید شلی، مدیرعامل انتشارات براون بوک (Brown Book) درباره فروش این کتاب می‌گوید:

میزان فروش کتاب هری پاتر و فرزند طلسم‌شده فراتر از خوش‌بینانه‌ترین پیشی‌بینی‌های ما بود و شاهدی بر شور و شوق خوانندگان به جهان جادوگری جی.کی.رولینگ و استقبال فوق‌العاده از تئاتر است.

کتاب هری پاتر و فرزند طلسم‌شده فروش بی‌نظیری را در هفته اول انتشار تجربه کرده است، اما این کتاب حتی نزدیک به رکورد فروش ۸٫۳ میلیون نسخه‌ای کتاب هری پاتر و یادگاران مرگ در طی ۲۴ ساعت اول انتشار نشده است. نسخه دیجیتالی کتاب Harry Potter and the Cursed Child که از طریق وب‌سایت پاترمور منتشر شده، جایگاه اول پرفروش‌ترین کتاب‌های دیجیتالی iBook اپل در هفته منتهی به هفت آگوست را بدست آورده است. همچنین انتشارات بارنز اند نوبل و کتاب‌فروشی زنجیره‌ای واتراستونز انتظار دارند که این کتاب به پرفروش‌ترین کتاب سال تبدیل شده و هری پاتر و فرزند طلسم‌شده رکورد بیش‌ترین پیش‌خرید نسخه‌های چاپی و دیجیتالی که پیش از این متعلق به کتاب هری پاتر و یادگاران مرگ بوده را شکسته است. 

Harry Potter and the Cursed Child

در خلاصه کتاب هری پاتر و فرزند طلسم‌شده که اولین تئاتر مجموعه هری پاتر است، چنین آمده:

در حالی که هری پاتر با گذشته‌ای در نزاع است که او را رها نخواهد کرد، پسر کوچکش آلبوس باید با میراث خانوادگی ناخواسته‌اش دست و پنجه نرم کند. زمانی که گذشته و حال ترکیبی شوم را تشکیل می‌دهند، پدر و پسر به حقیقتی دردناک پی می‌برند: گاهی اوقات تاریکی از مکان‌هایی می‌آیند که انتظار آن را ندارید.

جی.کی.رولینگ علی‌رغم اینکه داستان هری پاتر و فرزند طلسم‌شده را تحسین می‌کند، این کتاب را پایان‌بخش داستان هری پاتر معرفی می‌کند. اما این گفته وی به معنای پایان یافتن ماجراجویی‌های جادویی نیست زیرا که اولین فیلم از سه‌گانه موجودات جادویی و زیستگاه آن‌ها (Fantastic Beasts and Where to Find Them) به کارگردانی دیوید یتس در تاریخ ۱۷ نوامبر (۲۸ آبان) اکران خواهد شد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده