نویسنده: آرش رستمی
// چهار شنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۲

بازیکنان بازی No Man's Sky ظاهراً نمی‌توانند با یکدیگر برخورد داشته باشند

دو تن از بازیکنان No Man's Sky تلاش کرده‌اند تا یکدیگر را در این بازی پیدا کنند و با وجود موقعیت یکسان‌شان، موفق به این کار نشده‌اند. با زومجی همراه باشید.

سرانجام No Man's Sky منتشر شد و دارندگان پلی‌استیشن 4 در حال حاضر (و کاربران پی‌سی از روز جمعه) می‌توانند این بازی را تجربه کنند. در این میان، یکی از سؤالاتی که برای طرفداران No Man's Sky مطرح شده این است که المان‌های چندنفره‌ی بازی چه وضعیتی دارند و روبه‌رو شدن با بازیکنان دیگر در آن چطور از کار درآمده است. اخیراً دو تن از بازیکنان تجربه‌ای از این بازی داشته‌اند که تا اندازه‌ای به این پرسش پاسخ می‌دهد.

به‌گزارش وب‌سایت کوتاکو، دو نفر از بازیکنان No Man's Sky با نام‌های TheSadCactus و Psytokat، با آنکه تلاش کرده‌اند تا موقعیت کاراکترهای‌شان را در بازی با یکدیگر هماهنگ کنند، موفق نشده‌اند تا یکدیگر را ملاقات کنند.

ماجرا زمانی آغاز شد که TheSadCactus تصادفاً به سیاره‌ای پا گذاشت که Psytokat پیش‌تر آن را کشف کرده بود. در ادامه، TheSadCactus پیامی برای کاشف سیاره فرستاد و سپس هر دوی آن‌ها تلاش کردند تا در یک نقطه به هم برسند. این دو بازیکن سرانجام به مکانی رسیدند که قاعدتاً باید می‌توانستند یکدیگر را در آن پیدا کنند؛ اما با وجود اینکه ظاهراً هر دوی‌شان در یک مختصات مکانی قرار داشتند، چنین اتفاقی نیفتاد. در این بین، یکی از بازیکنان اشتراک پلی‌استیشن پلاس را در اختیار داشته و دیگری هم تصمیم گرفته تا پس از عضویت در پلاس، دوباره همراه وی به سراغ بازی برود تا ببیند که آیا داشتن این اشتراک تغییری در روند بازی ایجاد می‌کند یا خیر. استودیو هلو گیمز، سازنده‌ی No Man's Sky، پیش‌تر اعلام کرده بود که برای تجربه کردن این بازی نیازی به اشتراک پلی‌استیشن پلاس نیست.

آن‌طور که از گفته‌های TheSadCactus و Psytokat برمی‌آید، سازوکار اکتشاف، همان‌طور که سازندگان No Man's Sky وعده‌اش را داده بودند، در بازی گنجانده شده است. در اینجا یکی از بازیکن‌ها توانست با بررسی کردن گیاهی که دیگری کشف‌اش کرده بود، از نام کاشف گیاه با خبر شود.

شان مورِی، بنیان‌گذار هلو گیمز، چندی پیش طی توییتی خاطرنشان کرد که No Man's Sky اساسا یک بازی چندنفره نیست و پیش از آن هم گفته بود که بسیار بعید است که دو بازیکن بتوانند در دنیای آن با یکدیگر برخورد داشته باشند. این واقعیت هم که No Man's Sky را می‌توان برخلاف بسیاری از بازی‌های آنلاین، در حین اجرا متوقف (Pause) کرد به سهم خودش به این موضوع اشاره می‌کند که عناصر چندنفره نقش پررنگی در بازی ندارند.

موری ساعاتی پیش در توییتر اعلام کرد که سرورهای بازی زیر فشار هستند و با این حساب، بازیکنان ممکن است مشکلاتی را در اتصال به سرورها تجربه کنند.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده