// شنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۲۳

استودیو سازنده The Lord of the Rings Online برای سومین سال متوالی تعدیل نیرو می‌کند

استودیو امریکایی تورباین (Turbine)، سازنده بازی‌های آنلاین مشهوری از جمله Dungeons & Dragons Online، برای سومین سال متوالی نسبت به تعدیل نیروهای انسانی خود اقدام کرده است. با زومجی همراه باشید.

استودیو تورباین در سال ۱۹۹۴ و توسط جانی مونسارات و جمعی از دانشجویان دانشگاه براون تاسیس شد. این استودیو که تحت مالکیت کمپانی سرگرمی‌های تعاملی برادران وارنر قرار دارد، تلاش خود را بر روی بازی‌های آنلاین و چندنفره متمرکز کرده و تاکنون پنج بازی در این سبک عرضه کرده که عبارتند از:  Asheron's Call، Asheron's Call 2: Fallen Kings، Dungeons & Dragons Online، The Lord of the Rings Online و Infinite Crisis. روند تعدیل نیروی استودیو تورباین از سال ۲۰۱۴ و با عرضه ناموفق بازی Infinite Crisis آغاز شد و با خاموش شدن سرورهای این بازی تنها چند ماه پس از انتشار و در نتیجه کاهش درآمدهای این استودیو، این روند شدت گرفت. حال بر طبق اعلام کمپانی برادران وارنر (Warner Bros) برای سومین سال متوالی نیروی انسانی استودیو تورباین کاهش خواهد یافت و دلیل این امر تغییر سیاست این استودیو از ساخت بازی‌های پلتفرم رایانه‌های شخصی به بازی‌های موبایل است. بیانیه کمپانی برادران وارنر در این باره به شرح زیر است:

استودیو تورباین به یک استودیو ساخت بازی‌های رایگان پلتفرم موبایل تغییر ماهیت خواهد داد، در نتیجه تعدادی از فرصت‌های شغلی حذف می‌شود. بازی‌های The Lord of the Rings Online و Dungeons & Dragons Online همچنان در دسترس و قابل بازی هستند. تغییر ماهیت و کاهش نیروی انسانی استودیو تورباین تصمیم بسیار دشواری برای کمپانی بود و ما از تلاش‌ها و کمک‌های اعضای استودیو تورباین قدردانی می‌کنیم.

نکته حائذ اهمیت عدم اشاره به بازی نقش‌آفرینی آنلاین Asheron's Call است. این بازی از زمان عرضه در سال ۱۹۹۹ و پس از خرید آن از ناشر اصلی یعنی کمپانی مایکروسافت، در دسترس عموم قرار گرفته و قابل بازی است. استودیو تورباین به مانند اکثر استودیوهایی که در اواخر سده ۲۰ تاسیس شده‌اند، به این موضوع پی برد که توان رقابت با بازی World of Warcraft محصول استودیو بلیزارد را ندارد. اما با تلاش‌های شبانه‌روزی و بازآفرینی بازی‌های مجموعه Dungeons & Dragons و Lord of the Rings توانست اقبال عمومی را بدست آورد. با به شهرت رسیدن بازی League of Legends و تصاحب استودیو تورباین توسط کمپانی برادران وارنر، این استودیو تلاش کرد با بهره‌گیری از شخصیت‌های کمیک دی‌سی به رقابت با بازی League of Legends بپردازد. اما این بازی آنچنان که انتظار می‌رفت با روی خوش منتقدین و مخاطبین روبه‌رو نشد و پس از پنج ماه سرورهای آن خاموش شدند.

استودیو تورباین هم‌اکنون در حال ساخت دو بازی موبایل با نام‌های Batman: Arkham Underworld و Game of Thrones: Conquest است.

منبع: EuroGamer


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده