نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۱۸ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۴۲

بازی Call of Duty: Roman Wars هرگز قرار نبود ساخته شود

چند روز پیش ویدیویی از یک نسخه‌ی Call of Duty با نام Roman Wars منتشر شد که در دوران روم باستان جریان داشت. حال، اکتیویژن اعلام کرده که این بازی هرگز یک پروژه‌ی جدی بازیسازی نبوده است. با زومجی همراه باشید.

گیمر‌های زیادی در سراسر دنیا با نسخه‌‌های مختلف سری Call of Duty یا «ندای وظیفه» خاطره دارند و داستان آن‌ها و قهرمانان‌شان را از جنگ جهانی دوم گرفته تا نبردهای مدرن و حتی فضایی دنبال کرده‌اند. تمامی نسخه‌های این سری با وجود تفاوت‌هایی که ممکن است داشته باشند، یک وجه اشتراک دارند و آن هم حضور سلاح گرم است. با این حال چند روز پیش ویدیویی از یک نسخه‌ی Call of Duty با نام Roman Wars منتشر شد که در روم باستان جریان داشت و در آن، تجهیزاتی مثل شمشیر جای سلاح گرم را گرفته بودند.

انتشار این ویدیو واکنش اکتیویژن را در پی داشته و این کمپانی در بیانیه‌ای که برای سایت IGN ارسال کرده،‌ گفته که بازی فوق تنها در حد یک طراحی اولیه بوده که توسط یکی از نیرو‌های وقت این کمپانی پیشنهاد داده شده بود؛ ولی از آنجایی که مورد قبول دیگر اعضا قرار نگرفت، حتی وارد مرحله‌ی ساخت نسخه‌ی آزمایشی هم نشد و هرگز قرار نبود که به یک بازی تبدیل شود.

به نظر می‌رسد که ایده‌ی اولیه‌ی بازی Call of Duty: Roman Wars توسط استودیوی سازنده‌ی بازی‌های Skylanders، یعنی ویکریس ویژنز (Vicarious Visions)، مطرح شده بود. در Roman Wars گیمر در نقش سرباز‌های مختلف ارتش روم قرار می‌گرفت و برخی بخش‌های بازی را از دید سوم‌شخص و برخی را هم از دید اول‌شخص تجربه می‌کرد. با این حال و طبق اعلام Activision، بازی فقط در حد یک طرح اولیه بوده و هرگز پروژه‌ی ساخت آن به صورت جدی دنبال نشده است.

جدید‌ترین نسخه‌ی سری Call of Duty با نام Infinite Warfare در تاریخ ۱۴ آبان برای ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی ویندوزی عرضه خواهد شد. برای آشنایی بیشتر با این بازی، می‌توانید دو مقاله‌ی «۱۴ نکته که نشان می‌دهد Call of Duty: Infinite Warfare یک بازی جاه‌طلبانه است» و «هرآنچه درباره بازی Call of Duty: Infinite Warfare می‌دانیم» را مطالعه کنید.

منبع: IGN

 


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده