نویسنده: محسن بیگی نیا
// پنجشنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۷

«آداپتور بدون سیم» و مرموز پلی استیشن 4 در FCC ثبت شد

شرکت سونی (Sony) امروز یک محصول جدید و مرموز با کد CUH-ZWA1U را در FCC ثبت کرده است. از سه حرف اول این کد می‌توان متوجه شد که این محصول با سری پلی‌استیشن 4 و وسایل جانبی آن در ارتباط است. برای آگاهی از جزئیات بیشتر با زومجی همراه باشید.

امروز یک گواهی مرموز اما جالب در پایگاه اتحادیه‌ی ارتباطات فدرال (FCC) ظاهر شد. این گواهی که به درخواست سرگرمی‌های تعاملی سونی (Sony Interactive Entertainment) ثبت شده، با یک «آداپتور بدون سیم» با کد محصول CUH-ZWA1U در ارتباط است. کدهای سری «CUH» با پلی‌استیشن 4 و وسایل جانبی آن در ارتباط هستند و نشان می‌دهند که این آداپتور با کنسول سونی در ارتباط است. در ادامه می‌توانید مشخصات این سخت افزار را مشاهده کنید، در حالی که طراح برچسب و موقعیت آن در انتهای خبر قابل مشاهده هستند.

PS4-wireless-adapterاز ظاهر طراح برچسب به نظر می‌رسد که این وسیله جانبی حالتی USB مانند دارد و منبع تغذیه‌ی ۵ ولتی هم با مشخصات چنین دستگاهی سازگاری دارد. البته پلی‌استیشن 4 هم اکنون دارای آداپتور بدون سیم داخلی است، پس این سؤال پیش می‌آید که این قطعه‌ی جدید برای چه کاری خواهد بود؟

اولین چیزی که به ذهن خطور می‌کند آداپتوری است که پشتیبانی از وای فای ۵ گیگاهرتزی را برای پلی‌استیشن 4 امکان پذیر کند، چرا که اکنون از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کند، اما چنین چیزی تقریباً غیر محتمل به نظر می‌رسد. در واقع، مشخصات رادیویی نشان می‌دهند که این آداپتور در واقع یک آداپتور بلوتوثی با مشخصاتی مشابه آداپتور داخلی‌ای است که در کنسول تعبیه شده.

فرکانس کاری آنها نیز مشابه است که چندان غافلگیر کننده نیست، چرا که دستگاه‌های بلوتوثی روی یک بازه‌ی فرکانسی استاندارد کار می‌کنند. یعنی این وسیله‌ی جانبی با در نظر گرفتن تجهیزات معمول کنسول ظاهراً اضافی است. امکان دارد شخصی یک مدل «اسلیم» از پلی‌اسیتشن 4 را بدون آداپتور بلوتوثی داخلی تصور کند، اما چنین چیزی چندان محتمل نیست. از بلوتوث برای کنترلر دوال‌شاک 4 استفاده می‌شود، پس ساخت یک وسیله‌ی جانبی اختیاری برای استفاده از آن عجیب خواهد بود. اگر که این وسیله یک آداپتور لن (LAN) بدون سیم استاندارد بود یک چنین تئوری‌هایی قابل باورتر به نظر می‌رسیدند، اما واقعیت چیز دیگری است.

فرضیه‌ی محتمل دیگر را می‌توان از روی حرف «Z» که در ابتدای بخش دوم کد قرار دارد نتیجه گرفت. این حرف معمولاً برای کنترلرها استفاده می‌شود. این امکان وجود دارد که CUH-ZWA1U یک دانگل اختصاصی برای اتصال دوال‌شاک 4 به دیگر وسایل مانند پی‌سی‌ها و اطمینان حاصل کردن از این باشد که این کنترلر سازگاری کاملی با بازی‌ها و قابلیت «ریموت پلی» که به تازگی عرضه شده، خواهد داشت.

فرضیه محتمل دوم این است که این آداپتور توانایی اتصال دادن هر گونه هدست بلوتوثی به کنسول را خواهد داشت.  در حال حاضر تنها تعداد محدودی از هدست‌ها با آداپتور بلوتوثی داخلی پلی‌استیشن 4 سازگار هستند، اما برخی آداپتورهای خارجی متفرقه وجود دارند که از دیگر هدست‌ها نیز پشتیبانی می‌کنند. شاید برنامه‌ی سونی این باشد که با این وسیله‌ی جانبی از تمام هدست‌ها پشتیبانی کند.

در فرضیه‌ی دیگر این وسیله می‌تواند یک دانگل برای هدست‌های اختصاصی مانند Gold Wireless Stereo Headset و هدست‌های جدیدتر Wireless Surround Headset باشد. با این حال، این وسیله برای چنین کاربردی خیلی بزرگ به نظر می‌رسد. با طول ۷۵ میلی‌متر این وسیله بسیار بلندتر از دانگل مشابه در هدست Gold و Wireless Surround Headset است و از انظر ابعاد بیشتر شبیه به نمونه‌ی موجود در هدست Pulse Elite است. کد بکار گرفته شده نیز بسیار با آن چیزی که سونی برای هدست‌های خودش به کار گرفته تفاوت دارد، این محصولات معمولاً کدهای یکسانی دارند و فقط یک حرف از کدشان متفاوت است.

Screenshot-7_6_2016-1_24_53-AM

متأسفانه هنوز بخش زیادی از نوشته‌های این محصول در حالت محرمانه قرار دارند و تا ژانویه‌ی سال ۲۰۱۷ در همین حال باقی خواهند ماند و ما احتمالاً مجبور خواهیم بود تا برای شنیدن یک اعلام رسمی در خصوص اینکه این آداپتور واقعاً چیست تا آن تاریخ صبر کنیم.

منبع: DualShockers


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده