نویسنده: فرشید معتمد
// چهار شنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۸

بنچمارک‌ های اولیه از کارت گرافیک GTX 1060 فاش شد

اولین نتایج غیر رسمی  از آزمون‌های صورت گرفته روی کارت GTX 1060 فاش شده است. این بنچمارک‌ها شامل برخی نتایج از 3DMARK هستند که در ظاهر هم معتبر به نظر می‌آیند. برای خواندن و دیدنِ جزییات با زومجی همراه باشید.

کارت گرافیک GTX 1060 هنوز به صورت رسمی معرفی و عرضه نشده، اما اخبار و تصاویر مختلفی در مورد آن به بیرون درز کرده و منتشر شده است. بر اساس آخرین نتایج بررسی‌های انجام شده روی این کارت، به نظر می‌رسد که GTX 1060 دارای ۱۲۸۰ هسته‌ی پردازش گرافیکی با فرکانس ۱۵۰۶ مگاهرتز در حالت پیش فرض باشد که تا سقفِ ۱.۷ گیگاهرتز در حالت توربو نیز افزایش خواهد یافت.

ZoomG GTX 1060 3DMARK Firestike Ultra

این کارت امتیازِ ۳۰۱۴ را در تست 3DMARK Firestrike Ultra بدست آورده، در حالی که امتیاز RX 480 از ای‌ام‌دی در همین آزمون حول و حوشِ ۲۷۵۰ بوده است.

ZoomG GTX 1060 3DMARK Firestike

همچنین در حالی که جیفورس GTX 1060 امتیازِ ۱۱۲۲۵ را در آزمون 3DMARK Firestrike بدست آورده، کارت RX 480 مدلِ مرجع در همین آزمون حدودِ ۱۰۸۰۰ امتیاز را در بسیاری از بررسی‌های معتبر کسب کرده است. با این اوصاف می‌توان تصور کرد که GTX 1060 از نظر راندمان همرده‌ی نسل جدید از کارت GTX 980 از نسل قبلی مکسول باشد.

بر اساس شواهد موجود و تست‌های فاش شده به نظر می‌رسد که برتری راندمانی GTX 1060 نسبت به RX 480 قطعی و واقعیتی غیر قابل انکار باشد و عرضه‌ی زودتر از موعدِ آن نیز بر رویکردِ انویدیا برای مقابله با AMD در عدم از دست دادنِ سهم بازار کارت‌های گرافیکیِ میان رده صحه می‌گذارد. باید منتظر باشیم و ببینیم که مشخصه‌های دیگر GeForce GTX 1060 از جمله قیمت، مصرف توان و راندمان در دایرکت ایکس 12 در برابر رقیب و محصولاتِ همرده‌ی قیمتی از نسل قبلی در چه وضعیتی خواهد بود.

منبع: Guru3d


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده