نویسنده: محسن بیگی نیا
// چهار شنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۳

نینتندو به دنبال ساخت کنترلر برای گوشی های هوشمند است

احتمال دارد شرکت نینتندو (Nintendo)، که به تازگی بازی‌هایی را برای گوشی‌های هوشمند تولید کرده است، به دنبال ساخت یک کنترلر فیزیکی مخصوص وسایل هوشمند باشد تا ساخت بازی‌های اکشن خودش روی این وسایل را امکان پذیر کند. با زومجی همراه باشید.

نینتندو قصد دارد با ساخت بازی‌های رایگان (Free-to-Play) مانند Miitomo و بازی‌های جانبی Animal Crossing و Fire Emblem به بخش موبایل نیز وارد شود. اما این شرکت که در کیوتو واقع شده، ممکن است سبک بازی‌هایش را به اکشن نیز گسترش دهد؛ حتی اگر این به معنای توسعه‌ی سخت افزار جانبی از طرف آنها باشد.

شینیا تاکاهاشی، مدیر و مدیر کل برنامه‌‍ریزی و ساخت، در جلسه‌ای که نینتندو اخیرا با سهامداران خودش برگزار کرده بود گفت:

کنترلرهای فیزیکی برای برنامه‌های وسایل هوشمند  هم اکنون در بازار وجود دارند و این امکان وجود دارد که ما نیز وسیله‌ی جدیدی را توسعه دهیم.

از طرف دیگر من اعتقاد دارم که طرز فکر نینتندو این است که آیا تولید بازی‌های اکشن واقعا [روی گوشی‌های هوشمند] امکان پذیر است یا خیر (بدون استفاده از کنترلرهای فیزیکی برای برنامه‌های وسایل هوشمند) و اینکه ما چگونه می‌توانیم موفق شویم یک چنین بازی‌هایی را تولید کنیم. من فکر می‌کنم که ما اپلیکیشن‌هایی را با در نظر گرفتن آنچه که بهترین نمایش از برنامه‌های «نینتندو مانند» است، خواهیم ساخت؛ نه صرفاً بازی‌های اکشن، از جمله اپلیکیشن‌هایی برای همه (از بچه‌ها گرفته تا بزرگسالان).

controller

کیمیشیما در ادامه گفت:

ما پروژه‌های زیادی را در آینده آغاز خواهیم کرد. پیش بردن پروژه‌هایی مانند اینها به مشارکت و پشتیبانی شرکای ما بستگی خواهد داشت و نه صرفاً منابع انسانی خود ما.

به نظر می‌رسد این امکان وجود دارد که نینتندو برای ساخت نرم افزار و سخت افزار با دیگر توسعه دهندگان همراه شود. قطعاً یکی از بزرگترین چالش‌ها در توسعه‌ی اپلیکیشن‌های پلتفرم موبایل ورودی‌ [داده‌ی] محدود آنها است که عمدتاً به صفحه‌ی لمسی محدود می‌شود. بازی‌هایی مانند Downwell به خوبی از پس انجام این کار بر آمده‌اند، اما حتی بازی‌هایی مانند .Super Mario Bros اصلی میزان زیادی از دقت خودشان را در صورت بکارگیری دکمه‌های مجازی از دست خواهند داد.

نینتندو قصد دارد تا علاوه بر بازی‌های Miitomo ،Animal Crossing و Fire Emblem، تا مارس ۲۰۱۷ و همزمان با عرضه‌ی نینتندو NX دو بازی معرفی نشده‌ی دیگر را نیز برای گوشی‌های هوشمند عرضه کند.

منبع: Eurogamer


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده