// چهار شنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۳

ادعای یک گروه روسی مبنی بر شکستن قفل DRM بازی Rise of the Tomb Raider

اخیرا یک گروه روسی ادعا کرده که قفل امنیتی DRM بازی Rise of the Tomb Raider را هک کرده است. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

DRM که توسط شرکت Denuvo ساخته شده  یک قفل قدرتمند برای حفاظت بازی‌های رایانه‌ای از کرک شدن است که تا به امروز شاهد استفاده از آن در بازی‌هایی همچون Just Cause 3 ،Far Cry Primal ،Hitman بودیم. شکستن این قفل به شدت سخت یا به مفهوم دیگر غیر ممکن است و همین موضوع باعث شده  تا دیگر شاهد عرضه نسخه‌های کرک شده بازی‌های به شدت پرهزینه و محبوب بر روی ویندوز نباشیم.

به تازگی و در اقدامی جالب وبسایت پی‌سی گیمز اِن (PCGamesN) گزارش کرده است که یک گروه هکر روسی ادعا کرده‌اند که توانسته‌اند قفل DRM بازی Rise of the Tomb Raider بشکنند. هویت این هکرها هنوز مشخص نشده است ولی آن‌ها ویدیویی را منتشر کرده‌اند که به ما مرحله باگ زدایی و انتشار بازی را نشان می‌دهد. بازخورد‌ها نسبت به این موضوع متفاوت بوده؛ برخی مدعی هستند که این ویدیو دروغین یا به اصطلاح فیک بوده است و علت آن را هم ادعای برخی از حرفه‌ای ترین افراد در خصوص این زمینه در ردیت دانسته‌اند (Denuvo در این وبسایت یک گروه اصلی تجسس و تحقیق دارد!)

از توماس جیبل، مدیر فروش شرکت Denuvo، در خصوص هک قفل اختصاصی این شرکت سوالی پرسیده شده  و او در جواب گفت:

همیشه نظر دادن در مورد موضوعی که به صورت عمومی اطلاعاتی از آن  در دسترس کسی قرار نگرفته است کار سختی است. بنابراین می‌گویم که تمام فایل‌هایی که به صورت عمومی در دسترس گیمران قرار گرفته و ادعای شکستن این قفل را دارند کامل دروغین هستند. در بین عموم مردم محصول ما به عنوان یک قفل «غیر قابل کرک» جا افتاده و این موضوع برای ما بسیار مهم است که به خوبی بتوانیم فروش بسیاری از بازی‌ها بر روی ویندوز را تضمین کنیم و خوشبختانه شاهد هستیم که در طی چند بازی اخیر که از این قفل استفاده کرده این موضوع اثبات شده است.

منبع: VG247

 


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده