// سه شنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۲۳

از این پس تمام بازی های انحصاری ایکس باکس برای پی سی نیز منتشر خواهند شد

مایکروسافت قصد دارد از این پس تمامی بازی‌هایی که توسط استودیو‌های وابسته به خودش ساخته می‌شود را علاوه بر ایکس‌باکس وان برای رایانه‌های شخصی نیز منتشر کند. با زومجی در ادامه خبر همراه باشید.

این‌طور که به نظر می‌رسد تمام صحبت‌های مایکروسافت مبنی بر حمایت از گیمران بر روی ویندوز 10 حقیقت داشته و این شرکت از این پس تمامی بازی‌هایی که توسط استودیو‌های وابسته به خود ساخته می‌شود را  از طریق قابلیت ایکس‌باکس پلی انی‌ور (Xbox Play Anywhere)  علاوه بر ایکس‌باکس وان برای رایانه‌های شخصی نیز منتشر کند.

از طریق قابلیت ایکس‌باکس پلی انی‌ور کافی است  بازی مورد نظرتان  که از این ویژگی پشتیبانی می‌کند را تنها یک بار خریداری کرده سپس به انجام آن بر روی دو پلتفرم ایکس‌باکس وان و ویندوز 10 بپردازید. تمام پیشرفت‌هایی که شما در بازی کسب کنید به صورت کامل ذخیره خواهد شد. مایکروسافت در ویندوز بلاگ در خصوص این موضوع نوشته است:

از این پس هر بازی جدیدی که توسط مایکروسافت منتشر شود از ویژگی  ایکس‌باکس پلی انی‌ور پشتیبانی خواهند کرد و این یعنی دسترسی راحت به بازی‌ها در فروشگاه ویندوز

این صحبت‌ها زمانی برای طرفداران رایانه‌های شخصی لذت‌بخش خواهد بود که بدانند از این پس تمام بازی‌های استودیو‌هایی از قبیل ترن 10 (Forza) کوالیشن (Gears of War343 ایندستریز (Halo) و رِیر (Sea of Thieves)  برای ویندوز 10 منتشر خواهد شد.

این سیاست‌های مایکروسافت به آن معنا است که ممکن است از این پس  بازی‌های انحصاری ساخته شده توسط این شرکت برای رایانه‌های شخصی بر روی ایکس‌باکس وان نیز منتشر شود. همچنین طبق شایعات، مایکروسافت به زودی نسخه‌ای از بازی Age of Empires را معرفی خواهد کرد. خصوص اگر بازی Halo Wars 2 عملکرد خوبی را از خود نشان دهد. در انتها ماجرا هر چه که باشد به زودی شاهد بازی هایی از قبیل Crackdown 3 ،ReCore ،Scalebound و  We Happy Few بر روی ویندوز 10 خواهیم بود.

البته مایکروسافت علاوه بر مسئله بالا صحبت‌هایی در خصوص اکوسیستم کلی ایکس‌باکس و ویژگی‌هایی که به زودی شاهد آن‌ها خواهیم بود انجام داده که به صورت خلاصه‌وار در زیر آورده شده است:

  • گیمران ایکس‌باکس وان می‌توانند از ویژگی‌های دستوری کورتانا برای پیدا کردن بازی‌های جدید، مشاهده وضعیت دوستان خود، ساخت یک پارتی جدید و حتی برای روشن یا خاموش کردن کنسول خود استفاده کنند.
  • چند مورد از ویژگی‌هایی که به شدت از سوی طرفدارن درخواست شده است به زودی و از طریق بروزرسانی Anniversary در دسترس گیمران قرار خواهد گرفت مانند ویژگی پخش موسیقی در پس زمینه
  • گیمران می‌توانند از بروزرسانی Anniversary ویندوز 10 بر روی ایکس‌باکس وان S لذت ببرند. این کنسول همین تابستان با قیمت ۲۹۹ دلار در دسترس قرار می‌گیرد همچنین یک نسخه محدود ۲ ترابایتی از این کنسول نیز در ماه مرداد منتشر خواهد شد. ایکس‌باکس وان اس تا به این لحظه تنها کنسولی است که از ویژگی‌های اچ‌دی‌آر گیمینگ و پخش ویدئو با کیفیت 4K الترا اچ‌دی پشتیبانی می‌کند.

منبع: VG247


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده