نویسنده: محسن بیگی نیا
// دوشنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۳

PlayStation Vue، سرویس تلویزیونی «بدون-کابل» سونی، به اندروید خواهد آمد

PlayStation Vue، سرویس غیر کابلی تلویزیونی سونی (Sony)، که پیش از این روی پلی‌استیشن 4 و 3 و همچنین iOS و برخی مدیا باکس‌ها قابل استفاده بود به زودی روی سیستم عامل اندروید نیز قابل استفاده خواهد شد. با زومجی همراه باشید.

سرگرمی‌های تعاملی سونی فعالیت‌های رسانه‌ای خودش را به پلتفرم اندروید بسط داد. شرکت سونی اخیرا پلی‌استیشن ویو، سرویس تلویزیونی اینترنتی اشتراک-محورش، را  روی سیستم عامل موبایل گوگل عرضه کرد. اگر که شما هم اکنون عضویت این سرویس را دارید که با قیمت ۳۰ دلار در ماه آغاز می‌شود، شما می‌توانید وارد این سرویس شده و در زمان حرکت نیز به تماشای فیلم‌های خودتان بپردازید. پلی‌استشین ویو پیش از این روی iOS، پلی‌استیشن 3، پلی‌استیشن 4، روکو (Roku) و آمازون فایر تی‌وی (Amazon Fire TV) عرضه شده بود.

تجارت ۱۰۸ میلیارد دلاری ارائه دهندگان شبکه‌های کابلی با مهاجرت روز افزون مصرف کنندگان مواجه شده است چرا که برخی از مردم تصمیم گرفته‌اند در ازای «پایان دادن به اشتراک کابلی خودشان» از سرویس‌های خلاقانه‌ی وب-محور مانند نتفلیکس، تویچ و یوتیوب استفاده کنند. سونی سعی دارد با سرویس پلی‌استیشن ویو بخشی از بازار از دست رفته‌ی خودش را با پخش زنده‌ی مستقیم اینترنتی کانال‌هایی مانند یو‌اس‌ای (USA)، ای‌ام‌سی (AMC)، و ای‌اس‌پی‌‎ان (ESPN) در کنار گزینه‌های ضبط کننده‌ی دیجیتالی (DVR) مانند و  ویدئو بر اساس تقاضا (Video-On-Demand) جبران کند.

discovery-channel

سونی علاوه بر عرضه‌ی برنامه‌ی اندروید تجربه‌ی این سرویس روی کنسول‌ها را نیز بروزرسانی کرده است. اکنون راهنمای کانال‌ها روی پلی‌استیشن 4 یک تصویر کوچک ویدئویی از نمایش کنونی شما را در گوشه‌ی تصویر نمایش می‌دهد و بنابراین شما می‌توانید در حین جستجو برای نمایش بعدی نیم نگاهی هم به اتفاقات در حال وقوع داشته باشید. طراحان پلی‌استیشن ویو همچنین یک منوی دسترسی سریع را معرفی کرده‌اند که گزینه‌ی «پر متقاضی» آخرین کانال را نیز دارد. این منوی جدید همچنین راه‌های سریعتری را برای مشترکین ایجاد کرده است تا به بخش‌های My Show ،Guide ،Explore و Search بروند.

این بهبودها اضافات خوشایندی خواهند بود که به همراه پشتیبانی اندروید در اختیار اعضای پلی‌استیشن ویو قرار خواهند گرفت. سونی نیاز دارد تا مشترکین خودش را راضی نگه دارد چرا که آنها تنها بازیگر در عرصه‌‌ی تلویزیون‌های اینترنتی نیستند. یک برنامه دیگر با نام اسلینگ تلویژن (Sling Television) محتویات مشابهی از کانال‌ها را ارائه می‌دهد و اشتراک ماهانه‌ی ۲۰ دلار در ماه را دریافت می‌کند. این سرویس روی ایکس‌باکس وان و همچنین پلتفرم موبایل و مدیا باکس‌هایی مانند اپل تی‌وی (Apple TV) و روکو در دسترس است.

منبع: Venturebeat


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده