// شنبه, ۹ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۲

جزییات بروزرسانی 3.14 بازی Smite منتشر شد

این روزها بازی Smite، محصول استودیو های-رِز، توانسته جایگاه بسیار خوبی در دل هواداران طرفداران سبک MOBA پیدا کند. حال جزییات بروزرسانی ۳.۱۴ آن منتشر شده که حاکی از ورود یک شخصیت جدید در کنار تعدادی ظاهر جدید است.

استودیو Hi-Rez به تازگی پرده از جزییات جدیدترین بروزرسانی بازی Smite، با شماره‌ی ۳.۱۴ برداشته که ورود یک شخصیت جدید به نام «Terra» را نشان می‌دهد. این شخصیت که در گروه محافظان (Guardian) قرار می‌گیرد، کمی از سایر شخصیت‌های این بازی پیچیده‌ و متفاوت‌تر است. اولین توانایی او که Force of Nature نام دارد، یک حرکت حمله به جلوی ساده است (Dash Forward) که به تمامی حریفان پیش‌ رو ضربه وارد می‌کند. این قابلیت همچنین می‌توانند برای شکستن سنگ‌ها کاشته شده توسط این شخصیت نیز بکار برده شود (قابلیت ثانویه یا Passive این شخصیت کاشتن سنگ برای احیای هم تیمی‌های خود یا صدمه رساندن به دشمنان است) که این کار پس از ۳ ثانیه امکان استفاده‌ی مجدد از این قابلیت را به وی می‌دهد.

قابلیت دوم وی که Monolith نام دارد، با کاشتن یک سنگ بزرگ موجب احیای (Heal) هم تیمی‌های خود و صدمه رساندن به دشمنان اطراف آن برای ۵ ثانیه می‌شود. همچنین اگر وی با قابلیت اول خود این سنگ را بشکند، باعث متوقف شدن (Stun) دشمنان به مدت ۱/۵ ثانیه می‌شود. قابلیت بعدی که «Crushing Earth» نام دارد تا حدودی شبیه به قابلیت دوم Terra عمل می‌کند. به نحوی که دو سنگ در طرفین ایجاد کرده و باعث کاهش سرعت دشمنان بین این دو سنگ به میزان ۲۰ درصد می‌شود. پس از مدتی یا هر زمان که وی این قابلیت را مجددا اجرا کند، این دو سنگ به سمت هم حرکت کرده و کسانی که در بین آنها باشند را زخمی و برای زمان کوتاهی مانع از حرکت می‌کنند. اگر دشمنان دقیقا وسط هر دوی این سنگ‌ها قرار داشته باشند، از هر دوی آنها صدمه خواهند خورد.

Terra همچنین می‌تواند با قابلیت اول خود نیز یکی از این سنگ‌ها را شکسته و به دشمنان اطراف آن صدمه وارد کند. قابلیت Passive این شخصیت نیز در نوع خود جالب است، بطوری که تا زمانی یکی از سنگ‌هایی که وی با قابلیت دوم یا سوم خود کاشته است، در میدان نبرد حاضر باشد و خود او نیز در محدوده‌ی این سنگ‌ها باشد، از ضرباتی که باعث پرتاب شدنش به هوا می‌شود (Knock Up)، کاملا مصون می‌شود. این امکان می‌توان در مقابل شخصیت‌هایی مانند Bacchus و Sobek بسیار موثر باشد. این قابلیت همچنین باعث کند شدن دشمنان نیز می‌شود. وی اگر با قابلیت اول یکی از این سنگ‌ها را نابود کند، تاثیرات ذکر شده تا ۳ ثانیه بعد نیز برقرار خواهند بود.

قابلیت نهایی یا Ultimate وی نیز که Blessing نام دارد در نوع خود بی‌نظیر است و باعث تقویت یا به اصطلاح Buff شدن هم‌تیمی‌ها در سراسر نقشه به مدت ۱۰ ثانیه می‌شود و مهم نیست آنها در کجای آن قرار داشته باشند! این قابلیت باعث افزایش سرعت، کاهش زمان مورد نیاز برای استفاده‌ی مجدد از قابلیت‌ها (Cooldown) و کاهش میزان مانای (Mana) مورد نیاز برای اجرای قابلیت‌ها، برای تمامی هم‌تیمی‌هایش می‌شود. اگر هر یک از هم‌تیمی‌ها در طول اجرای این قابلیت توسط دشمنان مورد حمله قرار بگیرند و ۴ ضربه یا بیشتر دریافت کنند، از سوی Terra مورد احیا قرار خواهند گرفت.

همانطور که پیش‌تر نیز ذکر شد، تمامی ویژگی‌های این قابلیت، صرف‌نظر از اینکه Terra یا هم‌تیمی‌ها در کجای نقشه قرار دارند، اجرا می‌شوند. هم‌تیمی‌هایی که مجهز به آیتم Lotus Crown باشند، به دلیل افزایش میزان مقاومتی که توسط این آیتم ایجاد می‌شود، می‌توانند از قابلیت نهایی Terra استفاده‌ی بهتری ببرند و تمامی اینها به این شخصیت بی‌نظیر پتانسیل بسیار بالایی می‌دهد که البته هم‌تیمی‌ها نیز باید کاملا حرفه‌ای بوده تا بتوانند بهترین استفاده را از این Guardian داشته باشند. تصویری از این شخصیت را در زیر مشاهده می‌کنید:

بازی Smite

علاوه بر شخصیت ذکر شده، این بروزرسانی موارد دیگری را نیز به بازی اضافه می‌کند که در این بین می‌توان به تعدادی دستاورد جدید (Achievement)، امکان گوش دادن به موسیقی تم بازی پیش از خرید آن، افزایش ۱۵ ثانیه‌ای زمانِ هنگام انتخاب شخصیت مورد نظر در سبک Assualt و اضافه شدن چند اسکین جدید به بازی اشاره کرد. بروزرسانی ۳.۱۴ بازی Smite علاوه بر موارد ذکر شده، تغییراتی نیز در متعادل‌تر ساختن برخی شخصیت‌های بازی ایجاد می‌کند. در این بین می‌توان به افزایش سرعت قابلیت‌های Divine Light و Celestial Beam شخصیت Ra و کاهش مانای مورد نیاز قابلیت دوم همین شخصیت، کاهش مانای مورد نیاز قابلیت Bolt شخصیت Jing Wei، اجرای آنی قابلیت Agility پس از اجرا و همچنین کاهش زمان قابیلت Air Strike همین شخصیت، افزایش خیلی کم حمله‌ی پایه (Base Attack) و سرعت حمله (Attack Speed) شخصیت Artemis در ازای هر سطح (Level)، اشاره کرد.

از جمله‌ی سایر تغییرات اعمال شده در شخصیت‌های بازی، کاهش زمان گیج شدن حریفانی که توسط قابلیت نهایی شخصیت Bacchus مورد هدف قرار می‌گیرند، از ۸ به ۶ ثانیه، امکان تشخیص قابلیت نهایی شخصیت Erlang Shen برای سایر بازیکنان و همچنین احیا شدن این شخصیت توسط این قابلیت هنگام استفاده، افزایش قدرت قابلیت Earthbreaker شخصیت Hercules در سطوح ابتدایی این شخصیت، افزایش تاثیر قابلیت Made You Look شخصیت Mercury و ضعیف‌تر شدن چندباره‌ی شخصیت Ratatoskr به واسطه‌ی کاهش میزان احیا برای خود و صدمه برای حریفان از قابلیت Acorn of Yggdrasil، هستند.

علاوه بر تغییراتی که در برخی از شخصیت‌های بازی اعمال می‌شود، این بروزرسانی تغییراتی را نیز در برخی آیتم‌های آن ایجاد می‌کند که در این بین می‌توان به معجون‌های Magical Might و Physical Might اشاره کرد که از این پس با رسیدن به سطح ۷ می‌توان زودتر از قبل از آنها استفاده کرد و همچنین تاثیرات جدیدی نیز بر شخص استفاده کننده خواهند داشت. اگرچه تاریخ دقیقی برای انتشار این بروزرسانی اعلام نشده، اما انتظار می‌رود طبق روال همیشگی استودیو های رز، بروزرسانی 3.14 بازی Smite ابتدا برای نسخه‌های پی‌سی و پس از مدت کوتاهی برای نسخه‌های کنسولی این بازی منتشر شود.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده