// پنجشنبه, ۱ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۳

معرفی بازی موبایل Vector 2

نسخه دوم بازی موبایل Vector سعی کرده با یک سری تغییرات مخاطبین بیشتری را جذب خود کند.

یکی از بهترین بازی‌های موبایل رانینگ و پلتفرمر بازی Vector بود. بازی که با ارائه طراحی مراحل چالش برانگیز مخاطب را بعضا به مرز جنون هم می‌برد. اگر جز آن دسته از گیمرهایی باشید که دوست دارید همیشه بازی‌های خود را ۱۰۰ درصد کنید، Vector بهترین گزینه بود. زیرا بالاخره بازی را مشاهده می‌کردید که شدیدا شما را در مراحل پایانی خود به چالش می‌کشید. از طرفی این چالش و سختی بیش از حد عده‌ای از کاربران را از بازی دور می‌کرد. هدف از بازی موبایل اصلا به چالش کشیدن مخاطب و یا ارائه درجه سختی بالا نیست. هدف سرگرم کردن مخاطب برای چند ساعتی است که قصد دارد از دنیای خود دور شود.

حال نسخه دوم Vector  سعی کرده با حذف یک سری از المان‌های گذشته و بکارگیری بخش‌های جدید، گیم‌پلی و ساختار بازی را عوض کند. در همان ابتدا وارد شدن به Vector 2 و مشاهده ویدیو سینمایی زیبا این بازی، شما به سمت مرحله تمرینی بازی هدایت می‌شوید. این بخش همانند قبل و صرفا نحوه انجام حرکات پارکور را یاد خواهید گرفت. نکته اصلی اینجاست که دیگر خبر از مراحل مختلف و ثبت رکورد و گرفتن امتیاز نیست. پس از انجام مرحله آزمایشی با صفحه‌ای روبرو می‌شوید که به شما چپتر اول بازی را معرفی می‌کند. هر چپتر از یک سری مرحله تشکیل شده که نوع چینش آن‌ها بسیار جالب است. برای مثال در چپتر اول، مراحل به این صورت که از طبقه اول به طبق سوم و سپس هشتم را مشاهده می‌کنید. حال با انجام مراحل هر طبقه می‌بایست حتما به طبق بعدی رسیده تا بازی شما ذخیره شود. به عبارتی اگر شما بازی را از طبقه سوم شروع کرده و در طبقه هفتم بمیرید، باز بازی از طبق سوم شروع می‌شود!

Vector 2

به عبارتی بازی در ابتدا به شما نوید راحت‌تر شدن و از بین رفتن چالش‌ها را می‌دهد. ولی وقتی چند دقیقه‌ای وقت خود را در دنیای بازی سپری می‌کنید، می‌فهمید که چالش‌های بازی هنوز برقرار ولی شکل و شمایل آن فرق کرده است. همچنین در طول بازی کردن و عبور از مراحل، دیگر خبری از آن مامور امنیتی رو اعصاب که مدام بدنبال شما می‌آمد تا دستگیرتان کند نیست. ولی Vector 2 دارای یک سری تله‌ها و موارد امنیتی است که می‌تواند شما را گرفتار سازد. نکته جالب این نسخه وجود دوراهی‌های مختلف در طول بازی است. در نسخه پیش هم همچین دوراهی‌هایی وجود داشت ولی صرفا برای دریافت امتیاز بیشتر یا راحتی عبور از مسیر مورد نظر بود ولی در اینجا، اگر راه درست را انتخاب نکنید، امکان باختن شما بسیار بالاست. قبل از رسیدن به این دو راهی‌ها بر روی دیوار می‌توانید علائم خطر و موانع بر سر هر راه را مشاهده کنید. از این رو در انتخاب خود دقت داشته باشید.

در بخش گجت‌ها و قابلیت‌های بازیکن نیز Vector 2 بهتر از قبل ظاهر شده است. در اینجا در بخش Inventory هر بخش از لباس شما قابلیت‌هایی را در خود جای می‌دهد که با پیش‌روی در خط داستانی و انجام مراحل بیشتر می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. برای مثال در ابتدای هر مرحله می‌توانید تعدادی مشخص (در حد دو الی سه بار) از موانع را با برخورد کردن به آن‌ها پشت سر بگذارید. همچنین با انجام حرکات پارکور و کسب امتیاز در آخر هر قسمت، می‌توانید XP کسب کرده و جوایز گوناگونی را دریافت کنید.

Vector 2

در آخر بازی Vector 2 سعی کرده با ارائه یک سری تغییرات بجا و کم کردن درجه سختی بازی، دنیای جدیدی را برای شما به ارمغان بیاورد. شاید نسخه دوم نیز چالش‌های خود را دارا باشد ولی قطعا خیلی راحت‌تر و سرگرم کننده‌تر از نسخه پیشین شده است.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده