نویسنده: آرش عیاری
// چهار شنبه, ۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۵۹

Pokemon Go به استناد تحلیل‌ها ۷۵ میلیون بار دانلود شده است

بازی Pokemon Go همچنان در حال رکوردشکنی و تسخیر بازی‌های ویدیویی است. در جدیدترین خبر راجع به این بازی، تخمین‌ها نشان از ۷۵ میلیون بار دانلود آن دارند. 

حدود دو هفته از عرضه بازی موبایل Pokemon Go می‌گذرد و پوکمون‌ها همچنان در حال رکوردشکنی هستند. رکوردشکنی‌هایی که از روز اول عرضه این بازی شروع شد؛ جایی که این بازی موفق شد با کنار زدن Clash Royale در کمتر از نیم روز به صدر جدول بازی‌های پرفروش اپ‌استور اپل برسد. 

حالا آنالیزورهای بازی‌های ویدیویی صحبت از یک نقطه عطف دیگر می‌کنند و اعلام کرده‌اند که میزان دانلود Pokemon Go از مرز ۷۵ میلیون بار عبور کرده است.

موسسه Sensor Tower گروهی از آنالیزورها و تحلیل‌گران است که به تحلیل فروش بازی‌ها و اپلیکیشن‌های موبایل می‌پردازد. Sensor Tower همان گروهی است که پیش‌تر اعلام کرده بود که پوکمون گو سریع‌ترین بازی است که تواسنته به رکورد ۵۰ میلیون دانلود برسد. 

رَندی نِلسون، مدیرعامل موسسه Sensor Tower در توصیف این اعداد و ارقام گفت:

این آمار باعث ایجاد یک تعریف جدید برای میزان دانلود یک بازی موبایل در یک ماه شده است

او در ادامه صحبت‌های خود اضافه کرد:

تا به امروز، این بازی در ۳۲ کشور از ۱۰۰ کشوری که اپ‌استور و گوگل‌پلی در آن‌ها فعالیت می‌کند عرضه شه است و این در حالی است که کشورهای زیادی به زودی به این تعداد اضافه خواهند شد. با این حال، Pokemon Go از زمان عرضه‌اش تا به امروز در تمام مناطقی که اپ‌استور برای آن‌ها عرضه شده رتبه اول را برای تعداد دانلود و میزان سود به خود اختصاص داده است. این آمار شامل فرانسه و هنگ‌کنگ؛ آخرین مناطقی که بازی برای آن‌ها عرضه شده است هم شامل می‌شود.

نکته‌‌ای که در صحبت‌های نِلسون خودنمایی می‌کند، همین موضوع پتانسیل بالای بازی برای عرضه در دیگر مناطق است. این بدین معنا است که پوکمون‌ها همچنان موقعیت و فرصت‌های بیشتری برای تسخیر دنیا و حوزه سرگرمی دارند. 

Pokemon Go

نِلسون همچنان در بخشی دیگر از صحبت‌های خود به مقایسه Pokemon Go با دیگر بازی محبوب این روزها یعنی اسپین‌آف مجموعه محبوب Candy Crush با عنوان Jelly Saga پرداخت. او در این‌باره گفت:

Jelly Saga توانست در عرض ۳ ماه به ۵۰ میلیون دانلود دست پیدا کند. البته بخش زیادی از این میزان دانلود را باید مدیون تبلیغات فراوان در حوزه‌های موبایل، اینترنت و حتی دنیای واقعی دانست. این در حالی است که Pokemon Go هنوز در تمامی کشورها عرضه نشده و فقط در ۳ روز ابتدایی عرضه روی تعداد محدودی از اپلیکیشن‌ها تبلیغ شد. 

جدا از آمار و ارقام باورنکردنی که Pokemon Go از زمان عرضه‌اش تا به امروز از خود جای گذاشته، این بازی در حال تبدیل شدن به نوعی عارضه و نماد فرهنگی است و هر لحظه اخبار و حواشی جالبی پیرامون آن از اقصی‌نقاط دنیا به گوش می‌رسد. همه اخبار بازی Pokemon Go رو می‌توانید در صفحه اختصاصی آن دنبال کنید

در یکی از مهم‌ترین اخباری که چند وقت پیش درباره بازی منتشر شد، در زومجی خواندید که نینتندو با اعلام این‌که صاحب این بازی نیست، با سقوط شدید ارزش سهام مواجه شد. 

در خبری دیگر، امروز در زومجی خواندید که هیدئو کوجیما، کارگردان صاحب‌نام بازی‌های ویدیویی هم به جمع‌ بازیکنان این بازی پیوست. 


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده