نویسنده: محسن بیگی نیا
// چهار شنبه, ۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۲

خالق The Witcher 3: امیدواریم سونی اجازه بازی بین پلتفرمی بین ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 را صادر کند

استودیوی «سی‌دی پراجکت رد» (CD Projekt Red)، سازنده‌ی بازی The Witcher 3، امیدوار است که شرکت سونی (Sony) هم اجازه‌ی انجام بازی بین پلتفرمی (Cross-Platform Play) با پلتفرم‌های دیگر را بدهد. با زومجی همراه باشید.

روی باز نشان دادن به بازی بین پلتفرمی یک حرکت بسیار جالب از سمت مایکروسافت (Microsoft) بود. بعد از سال‌ها خود داری از این کار و پیشرو بودن در دوران ایکس‌باکس 360، اکنون آنها تصمیم گیری در این خصوص را به سونی واگذار کرده‌اند. اگر تصمیم سونی این باشد تا فرصت بیشتری را در اختیار رقیبش که اکنون از نظر فروش سخت افزار از آنها عقب‌تر است بدهد، امکان ایجاد بازی بین پلتفرمی وجود خواهد داشت.

فراهم شدن امکان بازی بین پلتفرمی برای استودیوی «سی‌دی پراجکت رد» نیز مزیت‌هایی خواهد داشت. آنها طی صحبتی با سایت آی‌جی‌ان (IGN) اظهار امیدواری کردند تا استودیوی سایانیکس (Psyonix)، سازنده‌ی بازی Rocket League، راه را برای بقرار شدن این قابلیت هموار کند تا بدین طریق آنها نیز بتوانند هنگام عرضه‌ی بازی Gwent: The Witcher Card Game در سال جاری از این قابلیت استفاده کنند. این در حالی است که بازی بین پلتفرمی برای Gwent از هم اکنون برای ایکس‌باکس وان و پی‌سی تأیید شده است.

استودیوی سایانیکس پیش‌تر گفته بود آنها می‌توانند «در کمتر از یک روز کاری» گیمرهای پلی‌استیشن 4 را به ایکس‌باکس وان و پی‌سی متصل کنند و تنها به اجازه‌ی سونی نیاز دارند. اکنون فشار به درستی روی سونی قرار دارد. این می‌تواند حرکتی عظیم و رو به جلو برای بازار کنسول‌ها باشد و ما امیدواریم این اتفاق در نهایت به طریقی رخ دهد.


منبع Destructoid
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده