نویسنده: میثم سبحانی
// یکشنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۳۲

سیلوستر استالونه نقشی بسیار مهمی در Guardians of the Galaxy 2 خواهد داشت

کمپانی مارول اعلام کرد که سیلوستر استالونه نقشی بسیار مهم در Guardians of the Galaxy 2 خواهد داشت. با زومجی همراه باشید.

استودیو مارول برنامه‌های فوق‌العاده‌ای را در جریان پنل نمایشی خود در سالن H نمایشگاه کامیک‌کان ۲۰۱۶ در شهر سن‌دیگو برگزار کرد، و تصاویر و اطلاعات بسیاری را از پروژه‌های آینده خود، برای جمعیت حاضر در سالن به نمایش گذاشت. مسلما یکی از این پروژه‌ها، نگهبانان کهکشان نسخه ۲ (Guardians of the Galaxy Vol. 2) بود. فیلمی که دنباله‌ای برای فیلم بسیار موفق و محبوب سال ۲۰۱۴ به کارگردانی جیمز گان است. با توجه به اینکه این فیلم به تازگی مراحل اصلی فیلمبرداری را به پایان رسانده، چند دقیقه‌ای از صحنه‌های فیلم برای هواداران نمایش داده شد که شامل اطلاعات بسیاری است. به طور مثال تایید شده که کرت راسل در نقش اگو، پدر استارلرد در فیلم حضور خواهد داشت و همچنین سیلوستر استالونه، قهرمان فیلم‌های اکشن هالیوود نیز نقش کوتاهی در فیلم خواهد داشت.

در بهار امسال که نسخه دوم فیلم در مراحل تولید به سر می‌برد، شایعاتی مطرح شد که استالونه برای بازی در نقش یکی از رَوِجرهای (دزدان) گروه یاندو (با هنرنمایی مایکل روکر) حضور خواهد یافت. اگر چه بعدها به طور شفاهی این موضوع تایید شد اما نقش استالونه در این فیلم همچنان در هاله‌ای از ابهام است. از آن‌جایی که استالونه در نمایش تبلیغاتی که در سالن H نمایشگاه کامیک‌کان پخش شد نیز همانند نقشش در فیلم حضور بسیار مختصری داشت، سرنخ‌های بسیار زیادی برای آنالیز نقش وی در فیلم در دسترس نیست. اما حالا جیمز گان، کارگردان فیلم، وارد عمل شده تا کمی هم که شده اوضاع را شفاف کند.

پس از پنل مارول در کامیک‌کان، گان به مصاحبه با وب‌سایت سینما بِلِند (Cinema Blend) پرداخت و خبرنگار این وب‌سایت از او درباره نقش استالونه در قسمت دوم نگهبانان کهکشان سوال کرد. اگر چه گان مشخصا نمی‌خواست خیلی وارد جزئيات شود، اما به صورت سربسته اشاره کرد که استالونه، از نامزدان اسکار سال قبل، قرار نیست فقط نقش کوتاهی در فیلم داشته باشد. گان با اشاره به این موضوع که کاراکتر استالونه در فیلم اعتبار بیشتری به داستان فیلم می‌افزاید، گفت:

او نقش بسیار بسیار کلیدی و مهمی دارد. درست است که استالونه نقش بسیار طولانی در فیلم ندارد اما او بازیگر مکمل کلیدی و عالی این فیلم خواهد بود.

Rocky-Balboa-Creed-Sylvester-Stallone

این گفته جیمز گان مطمئنا سوالات بیشتری را درباره چگونگی حضور استالونه در فیلم به عنوان یکی از عوامل موثر در داستان ایجاد می‌کند. از صحبت‌های گان اینطور برداشت می‌شود که هر چند ممکن است استالونه حضور زیادی در فیلم نداشته باشد، اما تاثیر قابل‌ملاحظه‌ای در داستان فیلم می‌گذارد. علاوه بر این، مصاحبه گان با وب‌سایت سینما بِلِند حاکی از آن است که ممکن است حضور استالونه باعث پیچش‌های داستانی در فیلم شود. بنابراین تماشای اینکه چگونه این تغییرات احتمالی نتیجه خواهد داد، جذاب خواهد بود. همچنین این موضوع که گان اصرار دارد برخی از جنبه‌های فیلمش را مخفی نگاه دارد نیز بسیار حرکت هوشمندانه‌ای است، زیرا با این عمل همیشه می‌تواند، مواردی را برای غافگیری تماشاگران حاضر در سالن سینما در آستین داشته باشد. علاقه‌مندان به سینما از هم‌اکنون برای تماشای تیم استارلرد به همراه گامورا، بیبی گروت و راکت راکون روی پرده نقره‌ای سینما هیجان‌زده‌اند، پس دلیلی ندارد که در موارد خاصی مثل این، زیاد وارد جزئيات شویم.

مهم نیست که استالونه چه کاراکتری را در فیلم بازی می‌کند، همین حضور او در نگهبانان کهکشان ۲ به معنای موفقیتی برای توسعه‌دهندگان دنیای سینمایی مارول است، که با هر قسمت جدیدی بازیگر درجه یک دیگری را به فیلم اضافه می‌کنند. استالونه، سال قبل، بازگشت خوبی به سینما داشت، جایی که فیلم سینمایی کرید (Creed)، اسپین‌آف مجموعه راکی (Rocky)، در کنار نظرات مثبت منتقدین، موفقیت بزرگی را در فروش کسب کرد و ایده‌آل خواهد بود اگر او همین مسیر تازه موفقیت را از طریق سفری پرهیجان در کهکشان ادامه دهد. استالونه ثابت کرده اگر متریال خوبی در اختیار داشته باشد می‌تواند عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود به جای بگذارد و جیمز گان نیز مطمئنا بهتر از هر کسی می‌تواند این فرصت را در اختیار استالونه قرار دهد.

مهم‌ترین نکته‌ای که درباره نگهبانان کهکشان ۲ وجود دارد این است که این فیلم نسبت به فیلم نخست، اهداف بزرگ‌تری در سر دارد و می‌خواهد فراتر از انتظارات عمل کند و از فیلمی صرفا با گروه بازیگران پرستاره به فیلمی پرهیجان و چالش‌برانگیز تبدیل شود. جیمز گان و تیمش به خوبی می‌دانند که پس از موفقیت فیلم نخست نگهبانان کهکشان، چه در زمینه فروش و چه از نظر منتقدان، انتظارات هواداران برای دنباله آن خیلی بیشتر از قبل شده است. تا به حال که استودیو مارول ثابت کرده تبحر و تسلط خوبی در ساخت دنباله‌ها دارد (نمونه آن قسمت جدید کاپیتان آمریکاست) و اهمیت تعهد نسبت به هواداران را درک می‌کند. هر نقشی که گان برای استالونه در نظر داشته باشد، مطمئنا تماشای آن بر پرده نقره‌ای سینماها جذاب خواهد بود.

 


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده