// دوشنبه, ۴ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۵۸

کارگردان No Man's Sky از اتهامات وارد شده برای استفاده از الگوریتم Superformula می‌گوید

با تمام اتفاقاتی که برای No Man's Sky افتاده بنظر می‌رسد این بازی هنوز از حاشیه خارج نشده و این بار کارگردان بازی قصد دارد سو تفاهم مربوط به استفاده از Superformula را حل کند. با زومجی همراه باشید.

مدتی پیش اخباری منتشر شد در مورد اینکه بازی No Man's Sky دارای ۱۸ تریلیون سیاره است. بنظر می‌رسد تیم سازنده برای این کار از یک فرمول خاص ریاضی استفاده کرده تا بتواند سیارات بی‌شماری را طراحی کند. سوالی پیش می‌آید و آن هم اینکه آیا این فرمول استفاده شده مختص به تیم سازنده بوده یا از فرمولی خاص استفاده کرده‌اند؟ زیرا تیم سازنده هیچ اسمی از این فرمول نبرده است.  حال چند وقت است اتهاماتی به تیم سازنده وارد می‌شود که این فرمول استفاده شده همان فرمولی است که یوهان گیلیس در سال ۲۰۰۳ اختراع و به اسم سوپرفرمول آن‌را ثبت کرد. سوپرفرمول به شما اجازه می‌دهد تا یک شی یا هر موردی را بتوانید به تعداد متعدد تولید کنید.

در همین راستا شین مورای، کارگردان بازی No Man's Sky، در حساب توئیتر خود می‌گوید:

هواداران همگی خیالتان راحت باشد. ما در ساخت No Man's Sky از این سوپرفرمول استفاده نکرده‌ایم. من از همینجا آرزو می‌کنم در آینده یوهان گیلیس به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا کند. پس از عرضه بازی حتما در مورد ریاضی با یکدیگر صحبت خواهیم کرد.

جالب‌ترین نکته اینجاست که این بازی علاوه بر اتهامات مربوط به سوپرفرمول، برای استفاده از نام Sky نیز وارد یک دعوای قانونی شده بود که چندی پیش موری موفق شد این مشکل را حل کند.

منبع: Attack of the Fanboy و Eurogamer


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده