نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۱

تاریخ عرضه نسخه پلی استیشن 4 بازی Rise of the Tomb Raider رسما اعلام شد

کمپانی اسکوئر انیکس ضمن اعلام رسمی تاریخ عرضه بازی Rise of the Tomb Raider برای پلی‌استیشن 4، نسخه مخصوصی از این بازی را به مناسبت سالگرد ۲۰ سالگی مجموعه Tomb Raider نیز معرفی کرد که شامل محتویات جدید و جذابی است.. با زومجی و همراه باشید.

بازی Rise of the Tomb Raider سال گذشته ابتدا برای ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس 360 عرضه شد و دارندگان رایانه‌های شخصی هم پس از مدتی شاهد انتشار بازی بودند. ولی تا به امروز تاریخ دقیقی برای انتشار نسخه پلی‌استیشن 4 این بازی اعلام نشده بود که در نهایت دقایقی پیش اسکوئر انیکس، ناشر بازی، رسما تاریخ انتشار آن را اعلام کرد. بر این اساس، دارندگان کنسول نسل هشتمی سونی، در تاریخ ۱۱ اکتبر (۲۰ مهر)، قادر به تجربه بازی خواهند بود.

اسکوئر انیکس همچنین به دلیل مصادف شدن عرضه بازی برای پلی‌استیشن 4 با ۲۰ سالگی مجموعه Tomb Raider، این نسخه را با نام 20 Year Celebration عرضه می‌کند. این نسخه از بازی دارای یک خط داستانی جدید با نام Blood Ties است که دارندگان کنسول سونی، می‌توانند آن را به شکل واقعیت مجازی و با استفاده از هدست پلی‌استیشن VR نیز تجربه کنند. همچنین یک حالت همکاری چند‌نفره (Co-op) هم در این نسخه وجود دارد. نسخه «سالگرد ۲۰ سالگی» همچنین تمامی DLC‌ها و محتویاتی را که تا به امروز برای Rise of the Tomb Raider عرضه شده‌اند، شامل می‌شود.

البته به‌استثنای پشتیبانی از واقعیت مجازی، تمامی محتویات جدید بازی برای ایکس‌باکس وان و پی‌سی نیز عرضه می‌شوند. دارندگان Season Pass بازی این محتویات را به صورت رایگان دریافت خواهند کرد. همچنین افرادی که پیش از این بازی را برای ایکس‌باکس وان و پی‌سی خریداری نکرده‌اند، می‌توانند با خرید نسخه سالگرد ۲۰ سالگی به تمامی محتویات آن دسترسی داشته باشند. استودیو کریستال داینامیکس، سازنده بازی، در مورد نسخه سالگرد و مرحله داستانی جدید بازی گفته است:

ما دوست داریم سالگرد ۲۰ سالگی سری Tomb Raider را همراه با طرفدارانی که همواره از ما حمایت کرده‌اند جشن بگیریم. به همین دلیل هم نسخه مخصوصی برای Rise of the Tomb Raider تدارک دیده‌ایم که شامل یک خط داستانی و محتویات جدید است.

Blood Ties یک حالت داستانی و یک Mode جدید با نام Lara's Nightmare به بازی اضافه می‌کند. در حالت داستانی، عموی لارا این مورد را که لارا مالک عمارت کرافت است زیر سوال می‌برد و وی باید ثابت کند که این عمارت را به صورت قانونی به ارث برده است. در حالت Lara's Nightmare هم باید از عمارت خود در برابر هجوم زامبی‌ها دفاع کنید که این حالت را می‌توان به دفعات بازی کرد.

همچنین برای دارندگان کنسول پلی‌استیشن 4 امکان بازی کردن بخش داستانی جدید به شکل واقعیت مجازی هم فراهم شده که در آن می‌توانند عمارت کرافت را از دید اول شخص بررسی کنند.

به‌علاوه یک حالت Co-op جدید هم در نسخه سالگرد به بازی اضافه می‌شود که در آن ۲ نفر باید با همکاری هم سعی کنند در یک محیط وحشی زنده بمانند. چرخه روز و شب و خطرات مختلفی که در هریک از آن‌ها گیمر را تهدید می‌کند و لزوم انجام کارهایی مثل شکار یا ساخت و ساز، این بخش را بسیار جذاب می‌کند. همچنین شاهد یک جدول رده‌بندی هم در این حالت هستیم و گیمر‌هایی که بیشترین زمان ممکن را زنده می‌مانند، در صدر آن جای خواهند گرفت.

سازندگان بازی همچنین اعلام کردند که در بخش Co-op جدید آن یک لباس و اسلحه کلتی که لارا در Tomb Raider 3 استفاده می‌کرد، وجود خواهند داشت. آخرین محتویاتی هم که نسخه سالگرد ۲۰ سالگی بازی شامل می‌شود، درجه سختی Extreme Survivor است که در آن خبری از چک‌پوینت نیست و تنها راه ذخیره بازی، جمع‌آوری منابع و روشن کردن آتش است.

منبع: GameSpot


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده