نویسنده: آرش رستمی
// دوشنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۳۳

به لطف بازی Pokemon GO کمپانی نینتندو در بورس توکیو رکوردشکنی کرد

کمپانی نینتندو به‌لطف بازی موبایل Pokemon GO توانست رکورد «بیشترین گردش روزانه‌ی سهام طی قرن جاری در بازار بورس توکیو» را به نام خودش به ثبت برساند. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

بازی موبایل Pokemon GO موفقیت دیگری را در بازار سهام برای نینتندو (Nintendo) به ارمغان آورد. به‌گزارش بلومبرگ، حجم روزانه‌ی خرید و فروش سهام نینتندو در Topix (شاخص کل بورس توکیو) طی جمعه‌ی گذشته به حدود ۴۷۶ میلیارد ین (۴.۵ میلیارد دلار) رسیده است. این رقم، بالاترین گردش روزانه‌ی سهام در میان کمپانی‌های حاضر در Topix طی قرن بیست و یکم میلادی به شمار می‌رود و نینتندو در راه دست‌یابی به این جایگاه از کمپانی‌هایی مانند سافت‌بانک، میزوهو، نیپون استیل و آیفول پیشی گرفته است. رکورد فوق پیش‌تر در اختیار شرکت برق توکیو الکتریک قرار داشت.

نینتندو در حال حاضر بخشی از سهام استودیو نیانتیک لبز (Niantic Labs)، سازنده‌ی پوکمون گو، و کمپانی پوکمون (The Pokémon Company)، صاحب امتیاز و ناشر محصولات پوکمون، را در اختیار دارد و از این جهت به‌طور غیر مستقیم در تولید بازی نقش داشته است.

پوکمون گو اخیرا توانست جایگاه پرطرفدارترین بازی موبایل را در تاریخ ایالات متحده به دست بیاورد. همچنین به‌تازگی اعلام شد که این بازی ارزش سهام نینتندو را به‌طور ناگهانی تا ۷۰ درصد افزایش داده است.

منابع: Bloomberg / IGN


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده