// دوشنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۳

معرفی بازی موبایل Caterzillar؛ نجات شاهزاده خانم با کرم شب پا

حشرات موزی و شیطانی دنیای یک کرم صدپا به نام باب را بهم ریخته‌اند و شاهزاده خانم را به اسارت برده‌اند. در بازی Caterzillar به باب محلق شوید و در نجات‌دادن شاهزاده خانم به او کمک کنید. با زومجی در معرفی این بازی همراه باشید.

استودیو یک نفره‌ی PixelZapp با مشارکت استودیو نودل‌کیک (Noodlecake) اخیرا بازی Caterzillar را در سبک پلتفرمر به بازار ارایه کرده‌اند که توجه بسیاری از گیمر‌ها را به خودش جلب کرده است. بازیCaterzillar برای پلفترم‌های اندروید و iOS به قیمت ۲/۹۹ دلار قابل خریداری است.

داستان این بازی از اینجا آغاز می‌شود که یک حشره‌ی غول‌پیکر به محل زندگی باب حمله می‌کند و شاهزاده‌خانم را با خود می‌برد. باب از این اتفاق به‌شدت عصبانی می‌شود و به دنبال آن حشره‌ی شیطانی برای نجات شاهزاده خانم سفر خود را آغاز می‌کند. در این سفر شما باب را کنترل می‌کنید و دنیای عجیب حشرات را کشف می‌کنید.

این کرم برروی سیارک‌های کوچک و بزرگ می‌پرد و به آن‌ها می‌چسبد. جاذبه برای باب معنی ندارد و به سمت هر سطحی که بپرد، جاذبه‌ی آن سطح باب را به سمت خودش جذب می‌کند. این کرم به شدت گرسنه است و مدام درحال خوردن میوه‌های موجود در سیارک‌هاست. هرچقدر باب بیشتر از میوه‌ها نوش‌جان کند، طولش بیشتر افزایش می‎‌یابد. البته دشمنانی هم درمقابل باب قرار دارند که اگر به آن‌ها برخورد کند، از سه عدد قلب باب کم می‌شود و اگر تعداد قلب‌ها به صفر برسد باید مرحله را از اول آغاز کند.

ption id="attachment_149208" align="alignnone" width="1280"]نمایشی از بازی caterzillar به نظر شما جاذبه به کدام سمت است؟

درکل بازی از چهار فصل(Chapter) تشکیل شده است که هر فصل دارای هشت مرحله‌ی مجزا است. در فصل اول شما بیشتر آموزش‎‌های لازم برای کنترل کردن باب را می‌بینید و در فصل‌های بعد داستان اصلی بازی را ادامه می‌دهید.

فضای بازی بسیار کودکانه و زیبا طراحی شده‌است، حرکات کرم به بهترین نحو ممکن طراحی شده‌اند. در هنگام حرکت وقتی از سیارکی به سیارک دیگر جهش می‌کنید جهت دوربین به خوبی تغییر می‌کند و ابدا احساس سختی ‌در کنترل بازی را نخواهید داشت. مانند هر بازی پلتفرمر دیگری، برای از بین بردن دشمنان باید از بالا به آن‌ها حمله کنید یعنی به بالا بپرید و به سر دشمنان خود ضربه بزنید.

ption id="attachment_149209" align="alignnone" width="1280"]حمله به دشمن در بازی caterzillar نابود کردن دشمنان

سیستم ارزیابی مرحله‌ای این بازی براساس سیستم سه ستاره‌ای است. درسطح نقشه‌ی هر مرحله سه عدد ستاره وجود دارد که باید همه‌ی آن‌ها را پیدا کنید و بخورید. همچنین در سطح نقشه و برروی سیارک‎‌ها میوه وجود دارد که باب می‌تواند آن‌ها را بخورد. در انتهای هرمرحله باید کرم را به سمت کرم‌چاله (Worm hole) موجود در نقشه ببرید. وقتی کرم وارد کرم‌چاله می‌شود براساس اندازه‌ی آن به شما امتیار تعلق می‌گیرد. پس تاجایی که می‌توانید میوه‌های موجود را بخورید و با بیشترین طول وارد کرم‌چاله شوید.

عنصری که این بازی را متفاوت می‌کند، طراحی هوشمندانه آن و ازبین بردن عادت‌های فیزیکی و ذهنی ماست. خب قاعدتا برای همه‌ی ما جابه‌جا شدن نقطه‌ی جاذبه هم عجیب است و هم تجربه‌ای لذت‌بخش. اگر طرفدار بازی‌های پلتفرمر هستید، تجربه‌ی متفاوت این بازی را ازدست ندهید.

دانلود از گوگل‌پلی | دانلود از آیتونز

تهیه شده در زومجی


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده