نویسنده: آرش عیاری
// یکشنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۱۴

بدافزار‌ها در پلی استور گوگل به دنبال سواستفاده از موقعیت بازی Pokemon Go هستند

در پی موفقیت بی‌نظیری که بازی Pokemon Go به آن دست پیدا کرده است به نظر می‌رسد، سازندگان بدافزارها در پلی‌استور گوگل سعی دارند تا با سواستفاده از نام این بازی، به ساخت و انتشار این اپلیکیشن‌های مخرب بپرداند. برای جزییات بیشتر با زومجی همراه باشید.

اقبال گسترده‌ی Pokemon Go باعث شده تا شماری از افراد سودجو در پی سواستفاده از این بازی باشند. نینتندو پس از انتشار این بازی با مشکلاتی روبرو شده که عدم توانایی سرورهای اختصاص یافته به این بازی یکی از عمده‌ترین مشکلات موجود است. همچنین باید به انواع بی‌نظمی‌های اجتماعی اشاره کرد که عامل اصلی آن بازی Pokemon Go است، بطوریکه در روزهای اخیر اخباری نظیر تصادف به دلیل انجام بازی یا سرقت از افراد گزارش شده است، اما این تمام ماجرا نیست، چراکه موسسه‌ی امنیتی ESET با انتشار گزارشی خبر از وجود بدافزارهایی در گوگل پلی استور داده که از نام Pokemon GO سواستفاده می‌کنند. هرچند گوگل این بدافزارها را به سرعت از فروشگاه خود حذف می‌کند، اما هستند افرادی که در دام آن‌ها گرفتار می‌شوند.

یکی از اپلیکیشن‌های مورد نظر که Pkemon Go Ultimate نام دارد، پیش از حذف توسط گوگل بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ بار دانلود شده بود. این اپلیکیشن در واقع یک لاک اسکرین فیک است که پس از نصب به سرعت جای لاک اسکرین اصلی گوشی را گرفته و به سرعت آغاز به اجرای اپلیکیشن کرده و تمام پنجره‌های سیستم را به خود اختصاص می‌دهد، بطوریکه حتی نمی‌توان گوشی را بصورت نرم‌افزاری خاموش کرد. تنها راه خارج کردن باتری یا استفاده از کلید سخت‌افزاری پاور برای خاموش یا ریستارت کردن گوشی است. پس از روشن شدن مجدد این بدافزار در پشت صحنه اجرا شده و بدون اینکه نشانی از آیکون آن در میان اپلیکیشن‌ها باشد. این بدافزار از طریق کلیک روی تبلیغات برای توسعه‌دهندگانش درآمدزایی می‌کند. کاربران می‌توانند از طریق منوی تنظیمات اقدام به حذف این اپلیکیشن کنند.

دو بدافزار دیگر نیز یکی Guide & Cheats for Pokemon GO و دیگری Pokemongo وجود دارند که پس از نصب روی گوشی پیام‌هایی را برای کاربران نمایش می‌دهند که حکایت از آلوده شدن گوشی و لزوم عضویت برای پاکسازی گوشی را دارد. در صورت کلیک روی کلید بازگشت، پنجره‌ی پاپ آپ دوباره نمایش داده می‌شود.

باید دید که Pokemon GO در روزهای آینده درونمایه‌ی چه اخباری خواهد بود؟

منبع: زومیت


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده