// یکشنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۳

اطلاعات جدیدی از Valley، جدیدترین بازی سازنده Slender: The Arrival، اعلام شد

استودیو بلو آیل (Blue Isle)، سازنده بازی‌ Slender: The Arrival، در جدیدترین ساخته خود به سراغ سبک ماجراجویی رفته و با قراردادن المان‌ها و ویژگی‌های مثبت برخی از برترین بازی‌های ویدیویی تاریخ، بازی Valley را پدید آورده است. با زومجی اطلاعات جدید این بازی همراه باشید.

استودیو بلو آیل در سال ۲۰۱۰ در شهر تورنتو، کشور کانادا تاسیس شد و تاکنون دو بازی Subsistence و Slender: The Arrival را به بازار عرضه کرده است. حال این استودیو پس از سه سال غیبت، با بازی Valley باری دیگر به صنعت بازی‌های ویدیویی باز می‌گردد. اولین ویژگی بازی Valley به عنوان سومین بازی استودیو بلو آیل که در نگاه اول شما را مجذوب خواهد کرد، محیط‌های متنوع و متفاوت بازی است. محیط‌هایی از جمله تاسیسات متروکه، جنگل‌های سرسبز، ارتفاعات مه‌گرفته و غارهای تیره و تاریک، همه و همه در این بازی وجود دارند. همین محیط‌های برگرفته از واقعیت و در عین حال خیالی را می‌توان یکی از برگ‌های برنده بازی Valley به شمار آورد. اما آیا در این محیط بدون هیچ تجهیزات و قدرتی باید کاوش کنید؟ جواب منفی است زیرا که استودیو بلو آیل در این بازی یک اکسوسوییت مکانیکی به نام L.E.A.F تعبیه کرده است که سرعت، چابکی و قدرت‌های مختلفی را در اختیار شخصیت اصلی بازی قرار می‌دهد. اکسوسوییت بازی Valley قابل ارتقا بوده و با پیشرفت در بازی قدرت‌ها و توانایی‌های بیشتر در اختیار شما قرار می‌گیرد.

تاثیر بازی‌های مشهوری از جمله BioShock، Crackdown و Slender: The Arrival در طراحی محیط‌ها، المان‌های سبک ترس و مکانیک‌های گیم‌پلی بازی Valley انکارناپذیر است، اما نباید این بازی را یک کپی‌برداری صرف دانست زیرا که استودیو بلو آیل به نوعی این ویژگی‌ها را به تکامل رسانده و با قرار دادن آن‌ها در کنار یکدیگر فضا و اتمسفر خاص Valley را بوجود آورده است. با قضاوت براساس نمایش‌های اولیه این بازی می‌توان فضای ترسناک را یک سر و گردن بالاتر از دیگر فضاها دانست، زیرا که نه تنها استودیو بلو آیل آشنایی کاملی با این نوع فضا دارد، بلکه در تک تک صحنه‌های تریلر معرفی بازی، حس ترس و نگرانی به بازیکن القا می‌شود. پتار مارکوویچ، طراح بازی Valley در مصاحبه با وب‌سایت گیم‌اسپات چنین گفته است:

ما می‌خواستیم هویت‌مان به عنوان یک استودیو بازی‌سازی را اثبات کنیم. مقصود ما پیروی از پایه‌های فکری و اصول بازی Slender بود، اما در ساخت Valley جنبش و حرکت رو به جلو را نیز اضافه کردیم. این بازی ابعاد کاری ما را وسعت خواهد بخشید.

تریلر معرفی بازی Valley را می‌توانید در زیر تماشا کنید:

  | 

الکس تینتور، مدیر عامل استودیو بلو آیل، نیز در این بازی چنین اضافه می‌کند:

پس از موفقیت‌های بازی Slender: The Arrival، تصمیم گرفتیم که بازی کاملا متفاوتی را ارائه دهیم که آزادی بی‌حد و حصری را در اختیار بازیکن قرار دهد و نتیجه این تصمیم بازی Valley است. این پروژه بسیار برای ما بااهمیت و هیجان‌انگیز است. این بازی تجربه‌ای کاملا جدید و متفاوت است که امیدواریم بازیکنان از آن لذت ببرند.

در بازی Valley عناصر رئالیسم، سوررئالیسم و میلیتاریسم در هر می‌آمیزند و تجربه‌ای را پدید می‌آورند که «شباهت به هیچ بازی دیگری ندارد». پس از پیدا کردن جسمی به نام «امریتا» با یکی از متفاوت و در عین‌حال جالب‌ترین مکانیزم‌های بازی آشنا می‌شوید: امکان تغییر در زندگی و مرگ. هر زمان که اراده کنید می‌توانید یک موجود زنده مانند درخت را هدف قرار داده و حیات آن را به ذخیره «امریتا» اضافه کنید. اما کارکرد «امریتا» تنها به جذب حیات و در نهایت مرگ هدف ختم نمی‌شود و با استفاده از حیات ذخیره شده می‌توانید حیوانات را دوباره زنده کنید، راه عبور ایجاد کنید و به اقتضای زمان و موقعیت به درختی کاملا متفاوت حیات ببخشید. بر طبق گفته پتار مارکوویچ این مکانیزم در پازل‌های بازی نقش مهمی را ایفا می‌کند.

زندگی و مرگ شما بر روی محیط اطراف تاثیرگذار است، به این دلیل که پس از مرگ در بازی، اکسوسوییت با جذب انرژی و حیات محیط، شخصیت اصلی را زنده می‌کند. مشابه این ویژگی را در نسخه اول سری Bioshock مشاهده کردیم. اما این ویژگی در بازی Valley قدری متفاوت عمل می‌کند، به این صورت که اگر بیش از اندازه بر روی حیات محیط اطراف اتکا کنید، در نهایت آن را از بین برده و با مرگ یا حداقل شروع دوباره مرحله روبه‌رو خواهید شد. پتار مارکوویچ در مورد دلیل استفاده از این ویژگی می‌گوید:

ما قصد داریم نوعی از ارتباط بین جهان بازی و شخصیت را ایجاد کنیم که به محیط اطراف اهمیت دهید. این ویژگی نقش بسیار بااهمیتی در روایت بازی و نحوه برخورد شما با محیط دارد.

در نمایش گیم‌پلی بازی Valley در دقایقی هرچند کوتاه با سیستم مبارزه بازی و کارکردهای تدافعی و تهاجمی «امریتا» آشنا شدیم. به نظر می‌رسد که تمامی موجودات بازی Valley قصد نابودی و کشتن شخصیت اصلی را ندارند. با این حال در نمایش گیم‌پلی با یکی دو نوع از دشمنان روبه‌رو شدیم که از فواصل دور و با استفاده از شلیک گلوله‌های آتشین به شما حمله می‌کنند. همچنین این نوع دشمنان دود سبز رنگی از خود به جای می‌گذارند که با برخورد به آن از سطح سلامتی شما کاسته می‌شود. استفاده از قلاب برای عبور از مسیرهای صعب‌العبور مکانیزم جدید و نوآورانه‌ای نیست و نمونه آن را بارها در بازی‌های مختلف مشاهده کرده‌ایم، اما Valley این مکانیزم را با «امریتا» ترکیب کرده و استفاده از آن مستلزم استفاده از عنصر حیاتی است. با استناد به تریلر معرفی و نمایش گیم‌پلی بازی Valley می‌توان نتیجه گرفت که موسیقی این بازی را آهنگ‌های بسیار زیبایی تشکیل می‌دهند. صدای دویدن‌های سریع، وزش باد و موسیقی پس‌زمینه، چنان ترکیب زیبایی را پدید می‌آورند که کاوش در محیط نسبتا بزرگ Valley را به امری لذت‌بخش تبدیل می‌کند. تریلر گیم‌پلی بازی Valley را در زیر مشاهده می‌کنید:

  | 

وجه تمایز بازی Valley با دیگر بازی‌های سبک ماجراجویی اول‌شخص چیست و چه ویژگی این بازی را خاص می‌کند؟ پاسخ به این سوال بدون شک محیط بازی و تاثیرپذیری آن از اعمال و رفتار بازیکن و روبه‌رو شدن با نتیجه اعمال است. نتیجه‌گیری براساس اندک نمایش‌های بازی در زمان نامعلومی که تا عرضه بازی Valley باقی‌مانده، امری عبث و بیهوده است، اما به واسطه ویژگی‌های خاص، محیط گیرا و اتمسفریک و مکانیزم‌هایی که نمونه آن کمتر در بازی‌های دیگر مشاهده شده، می‌توان تجربه Valley را لذت‌بخش و متفاوت پیش‌بینی کرد.

بازی Valley در فصل تابستان سال جاری بر روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. مشخصات سیستم موردنیاز این بازی به شرح زیر است:

مشخصات حداقل سیستم مورد نیاز:

  • سیستم عامل: ویندوز 7 یا بالاتر
  • پردازنده: دو هسته‌ای بیشتر از ۳ گیگاهرتز
  • حافظه رم: ۸ گیگابایت
  • کارت گرافیک: ای‌تی‌آی رادئون HD 7770 یا انویدیا جی‌فورس GTX 650
  • دایرکت‌ایکس: نسخه 10
  • فضای خالی موردنیاز: ۵ گیگابایت

مشخصات سیستم پیشنهادی:

  • سیستم عامل: ویندوز ویندوز 7 یا بالاتر
  • پردازنده مرکزی:  چهار هسته‌ای بیشتر از ۳ گیگاهرتز
  • حافظه رم: ۱۶ گیگابایت
  • کارت گرافیک: ای‌تی‌آی رادئون HD 7870 یا انویدیا جی‌فورس GTX 660
  • دایرکت‌ایکس: نسخه 11
  • فضای خالی موردنیاز: ۵ گیگابایت

منبع: GameSpot


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده