نویسنده: محسن بیگی نیا
// دوشنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۲۳

جان مدن ۸۰ ساله هنوز هم در ساخت سری Madden NFL کمک می‌کند

به گفته‌ی الکترونیک آرتز (EA) جان مدن، افسانه‌ی ان‌اف‌ال (NFL)، علی رغم بازنشسته شدنش هنوز هم در ساخت سری بازی‌های Madden NFL به آنها مشاوره داده و آنها را یاری می‌کند. برای آگاهی از جزئیات بیشتر با زومجی همراه باشید.

ممکن است شما با خودتان فکر کرده باشید هنگامی که جان مدن،  سال ۲۰۰۹ از گزارشگری کناره گیری کرد (در زندگی واقعی و سری بازی‌)، مشارکت او در بازی‌های Madden NFL نیز پایان یافت. اما این چنین نیست. این قهرمان شماره ۱۱ فوتبال آمریکایی که اکنون ۸۰ سال سن دارد، همچنان به شکل نسبتاً منظمی با استودیوی EA Sport در ارتباط است و در خصوص جهت گیری این سری بازی با آنها صحبت می‌کند. شان گردی، تهیه کننده‌ی اجرایی بازی، به گیمزرادار گفته است که یکی از نمونه‌ کارهای اخیر وی به تغییر در سبک بازی مخصوص تیم‌ها منجر شده است. گردی توضیح داد:

سال گذشته ما یک تماس از سوی خود جان مدن دریافت کردیم که در آن گفت «بچه‌ها، پت (PAT) الان تحت بررسی است، قرار است که به یک ضربه‌ی ۳۳ یاردی تغییر کند و این باعث تغییر بازی خواهد شد.» ما می‌دانستیم که مجبوریم به خاطر اثر استفاده‌ی نادرست از دست و پا برای حمل توپ (خطا) مکانیسم ضربات را برای امسال تغییر دهیم تا آن را به یک چالش بزرگتر تبدیل کنیم، درست مثل NFL واقعی.

John Madden

گردی همچنین داستانی در خصوص شرکتش در یک جلسه به همراه مدن و صحبتشان در خصوص گونه‌ی جدید مکانیسم «یک» (YAC) یا گرفتن توپ که در Madden NFL 16 معرفی شد، تعریف کرد. این عبارت مخفف «مسافت بعد از دریافت» (Yards After Catch) است، اما مدن گفت که باید اسم آن را به «دویدن پس از دریافت» (Run After Catch) تغییر دهند، که در نهایت همین اتفاق هم افتاد. بر اساس گفته‌های گردی، مدن بیان کرده بود:

من این مسأله را می‌دانم چرا که من همان کسی هستم که این عبارت را در پخش زنده‌ی تلویزیونی ابداع کردم.

به طور کلی، تیم سازنده بازی «حداقل سالی یک بار» با مدن ملاقات می‌کنند تا طراحی‌های جدید را به وی نشان دهند و نظر وی را جویا شوند. همچنین در کنار جلسات رو در رو، بازیسازان الکترونیک آرتز از طریق تلفن نیز «دو یا سه بار» با مدن صحبت می‌کنند. گردی گفت:

هنگامی که او خواستار تغییر موردی می‌شود، یا می‌داند که موردی مانند PAT قرار است رخ دهد، او مستقیماً با ما تماس می‌گیرد. اگر او در مورد مسأله‌ای نقطه نظر قابل استنادی داشته باشد، ما بدقت گوش می‌دهیم. او فوتبال آمریکایی را بهتر از هر کسی که من تا کنون دیده‌ام می‌شناسد.

Madden NFL 17، بازی بعدی سری Madden، از تصویر راب گرون‌کوسکی، بازیکن تیم نیو انگلند پیتریوتس، روی کاور خودش استفاده خواهد کرد و ۲۳ آگوست (۲ شهریور) عرضه خواهد شد.

منبع: GameSpot


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده