نویسنده: محسن بیگی نیا
// جمعه, ۱۱ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۲۳

ممکن است بازی Friday the 13th: The Game بخش تک نفره هم داشته باشد

استودیوی گان مدیا (Gun Media) که هم اکنون مشغول ساخت بازی Friday the 13th: The Game  است طی گفتگویی با وب سایت پالیگان از احتمال عرضه شدن بخش تک نفره برای این بازی خبر داد. برای اطلاع از جزئیات بیشتر با زومجی همراه باشید.

بازی ویدئویی جدید گان مدیا، اقتباسی از Friday the 13th است که سال گذشته در کمپین کیک‌استارتر خوش درخشید و توانست مبلغ قابل توجه ۸۲۳/۷۰۴ دلار را به کمک علاقمندان جمع آوری کند. در حالی که این مبلغ بسیار زیاد است، حدوداً نزدیک به یک میلیون دلار کمتر از هدف ۱/۶۲۵/۰۰۰ دلاری  است که می‌توانست «حالت بقا (Survival) در بخش تک نفره» را نیز محقق سازد.

اگرچه بر اساس گفته‌های وس کلتنر، بنیان گذار گیم مدیا و یکی از خالقین بازی Friday the 13th: The Game، هنوز هم می‌توان به حضور یک چنین بخش تک نفره‌ای در بازی امیدوار بود. کنتلر به سایت پالیگان گفت:

اگر که بازی عملکرد خوبی داشته باشد برای بازنگری ما در خصوص بخش تک نفره‌ی بازی هیچ سؤالی وجود نخواهد داشت. ما هم اکنون مشغول پیش فروش بازی هستیم. هر مبلغی که ما بدست می‌آوریم مستقیماً صرف بازی و گنجاندن محتویاتی این چنینی در آن می‌شود.

در ایده‌ی اولیه‌ی کیک استارتر، استودیوی مدیا گان حالت تک نفره‌ی احتمالی Friday the 13th را به صورت «زنده کردن جیسون به نحوی که همه دوست داشتند تجربه کنند (اما تا کنون هیچکس توانایی ساختن آن را نداشته است)» توصیف کرده‌اند. قرار بود همانند حالت چند نفره‌ی بازی، بخش تک نفره نیز به گیمرها اجازه دهد یا در نقش جیسون ورهیز به کشتار بپردازند یا نقش یک فراری را بازی کنند.

کنتلر در صحبت با سایت پالیگان هدف خودش از ساخت بخش تک نفره‌ی بازی را با جزئیات بیشتری توضیح داد. او با اشاره به بازی مخفی کاری محبوب اسکوئر انیکس گفت:

friday_the_13th.0.0

زمینه‌ی کلی مشابه همان Hitman است. شما برای یک مدت زمان به اندازه‌ی کافی منتظر می‌مانید و می‌توانید تشخیص دهید که دیگران کجا رفته‌اند و چه کاری باید انجام دهید. این [الگو] هنوز هم جالب است. این همان مسیری است که ما می‌خواهیم برای بخش تک نفره‌ی بازی خودمان به سمتش حرکت کنیم.

در طی صحبت در خصوص اینکه چرا شرکت آنها تصمیم گرفته است که در ابتدا تمام تمرکز خودش را روی بخش چند نفره بگذارد، کنتلر اعتراف کرد که این انتخاب صرفاً بخاطر کمتر کردن هزینه‌ها بوده است. هرچند، او گفت که دیگر نکات در طراحی بازی نیز وجود داشته‌اند که باعث شده‌اند بخش چند نفره به پیشنهاد اصلی Friday the 13th: The Game تبدیل شود. وی گفت:

به طور کلی این یک نامه‌ی محبت آمیز به Friday the 13th و فیلم‌های ترسناک است. ما نمی‌خواهیم که یک تجربه‌ی خطی را ایجاد کنیم. من نمی‌خواستم بازی را طوری بسازم که شما فقط یک بازمانده باشید که می‌خواهد زنده بماند یا اینکه فقط یک قاتل باشید. برای من، این خیلی جذاب‌تر است که در مورد خصوصیات انسانی فکر کنیم. شما نمی‌توانید حدس بزنید که یک انسان واقعی چه عملی را انجام خواهد داد.

Friday the 13th: The Game  برای عرضه در سال جاری در نظر گرفته شده است. اینکه یک بخش تک نفره برای بازی ساخته شود یا خیر به موفقیت بازی بستگی خواهد داشت، هر چند گان مدیا برنامه‌ی فشرده‌ای را برای عرضه‌ی محتویات جدید بعد از عرضه‌ی بازی در نظر دارد. فعلاً تاریخ عرضه‌ی بازی Friday the 13th: The Game برای پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی  اکتبر ۲۰۱۶ (۱۰ مهر تا ۱۰ آبان) در نظر گرفته شده است.

زومجی: Polygon


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده