نویسنده: پدرام بهادری
// پنجشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۲۰

معرفی بازی موبایل ایرانی «پلیس جوان»؛ نجات شهر

شرایط خاص پلتفرم موبایل و محبوبیت روزافزون آن در دنیای بازی، گاهاً سبب پیدایش سبک‌های جدیدی می‌شود و یا سبک‌های منسوخ شده‌ را دوباره احیا می‌کند. استودیوی ایرانی TBM Games با ساخت بازی اندروید «پلیس جوان» به سراغ یکی از همین سبک‌های قدیمی رفته است.

بیشتر افراد عقیده دارند که محدودیت مانع پیشرفت است. آن‌ها بر این باور هستند که امکانات بروز، وسایل و تجهیزات جدید و تکنولوژی‌های پیشرفته باعث پیشرفت هر صنعتی می‌شوند. برای مثال به همین علت است که در حوزه مورد علاقه ما، بازی‌های ویدیویی، گیمرها به محض آن که احساس کنند کنسول‌های حاضر به نهایت قدرت و توان خود نزدیک شده‌اند، فریاد اعتراض‌شان به آسمان برخاسته می‌شود. اما حقیقت آن است که محدودیت در مواقعی راه را برای پیشرفت، نوآوری و خلاقیت باز می‌کند. محدودیت سخت‌افزاری کامپیوتر MSX در پردازش صحنه‌های درگیری و مبارزه، همان عاملی بود که پیدایش بازی پرطرفدار Metal Gear را به دنبال داشت، چرا که هیدئو کوجیما با الهام‌ گرفتن از فیلم «فرار بزرگ» (The Great Escape) این ایده به ذهنش رسید که با قرار دادن یک دشمن در هر صحنه، یک بازی مخفی‌کاری ساخته و به پایه‌گذاری سبکی جدید کمک کند. سبک شوتر‌ ریلی (Rail Shooter)  نیز که از بهترین نمونه‌های آن بازی نوستالژیک و خوش‌نام Virtual Cop است، داستان مشابهی دارد. اگر فکر می‌کنید این سبک از صفحه روزگار محو شده، در اشتباه هستید چرا که برخی از سازندگان بازی‌های موبایل مانند استودیو TBM Games سبک شوتر ریلی را مدیومی مناسب برای بازی‌هایشان یافته‌اند.

بازی پلیس جوان

گیم‌پلی پلیس جوان نمونه‌ای از یک بازی Rail Shooter حساب شده است. بازی شما را در نقش پلیس جوانی قرار می‌دهد که وظیفه دارد به تنهایی مردم شهر را از دست خلافکارانی که به تمام تار و پود شهر نفوذ کرده‌اند، نجات دهد. بازی به دو بخش «آشوب در شهر» و «اتومبیلرانی» تقسیم می‌شود که برای باز کردن قسمت دوم باید ۲۰ مرحله اول آَشوب در شهر را پشت سر بگذارید. خود این بخش نیز از ماموریت‌های مختلفی تشکیل شده اما مکانیزم کلی آن‌ها به یک شکل است. شما در مکانی ثابت قرار می‌گیرد و دشمنان بازی به سمت شما می‌آیند. تعداد دشمنان زیاد و نشانه‌گیری آن‌ها تقریباً بی‌نقص است اما بازی امکانات مختلفی مانند پنهان شدن پشت سنگر، استفاده از پشتیبانی هوایی و آهسته کردن زمان را در اختیار شما می‌گذارد. با سپری کردن مراحل و کسب پول و ستاره نیز می‌توانید سلاح‌ها و امکانات جدیدی خریداری نمایید.

بازی موبایل پلیس جوان

بخش اتومبیرانی پلیس جوان شما را در صندلی شاگرد خودرو پلیس قرار می‌دهد و از شما می‌خواهد که در تعقیب و گریزها به سمت ماشین‌های دشمن شلیک کنید. کم و زیاد کردن سرعت ماشین در اختیار شما است و مانند قسمت قبل امکاناتی مانند پشتیبانی هوایی و هلیکوپتر به صورت محدود در اختیارتان قرار می‌گیرد. HUD بازی در هر دو بخش کامل و در اندازه‌ای مناسب طراحی شده است ولی با این وجود پلیس جوان باز هم این امکان را به شما می‌دهد که اندازه آیکون‌ها را تغییر داده و به شکل دلخواه خود درآورید. هر چند در اندازه‌های بسیار بزرگ، نوشته‌ها و منوی بازی تا حدودی به هم می‌ریزد و تغییر آن چندان توصیه نمی‌شود. ایراد کوچک دیگری که به بازی می‌توان وارد کرد این است که پلیس جوان به هیچ‌وجه حس یک بازی ایرانی را در شما ایجاد نمی‌کند. محیط بازی، واحد پول، دشمنان، ماشین‌ها و حتی تصاویر منوها همگی به گونه‌ای است که المان‌های ایرانی در آن دیده نمی‌شود.

منو بازی پلیس جوان

از ایرادات کوچک بخش گیم‌پلی که بگذریم، پلیس جوان در بخش تکنیکی به خوبی شما را غافل‌گیر می‌کند. گرافیک و جلوه‌های ویژه بازی در سطح بالایی قرار دارد؛ به صورتی که اگر از تلفن هوشمندی با سخت‌افزار ضعیف استفاده می‌کنید، احتمالاً باید تنظیمات گرافیکی بازی را تغییر دهید. طراحی محیط‌ها در هر دو حالت شب و روز عالی است. انیمیشن‌های دشمنان نیز نرم و طبیعی بوده و گیم‌پلی خوب بازی را تکمیل می‌کنند. پلیس جوان همچنین در بخش موسیقی و صداگذاری شایسته تحسین است چرا که موسیقی بازی هیجان را به رگ‌های بازی تزریق کرده و صداگذاری فارسی و کم ایراد آن نیز اطلاعات مفیدی را به شما منتقل می‌کند.

در آخر باید گفت که اگر از طرفداران بازی‌های شوتر هستید و با آثار Rail Shooter خاطره دارید، پیشنهاد می‌کنیم پلیس جوان را روی دستگاه‌های اندرویدی خود نصب کنید.

دانلود از کافه بازار


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده