نویسنده: آرش رستمی
// پنجشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۵

قابلیت ضبط برنامه‌ های تلویزیونی فعلاً به ایکس باکس وان اضافه نمی‌ شود

کمپانی مایکروسافت فعلاً قصد ندارد امکان ضبط برنامه‌های تلویزیونی را در دسترس دارندگان ایکس‌ باکس وان قرار دهد و از این‌رو کار بر روی این قابلیت را «موقتا» متوقف کرده است. با زومجی همراه باشید.

در گیمزکام 2015 بود که مایکروسافت قابلیتی را به کاربران کنسول نسل هشتم‌اش معرفی کرد که با آن می‌شد حتی در زمان بازی کردن با ایکس‌باکس وان، برنامه‌های تلویزیونی را ضبط کرد؛ یعنی همان کاری که یک دستگاه DVR (ضبط ویدیوی دیجیتال) انجام می‌دهد. در آن زمان، مایکروسافت گفت که این قابلیت در سال ۲۰۱۶ در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. اکنون یکی از مسئولین این کمپانی اعلام کرده که زمان عرضه‌ی این قابلیت هنوز فرا نرسیده است.

سخنگوی مایکروسافت به‌تازگی در پیامی به وب‌سایت ورج اطلاع داده که این کمپانی برنامه‌های‌اش را در مورد قابلیت DVR ایکس‌باکس وان به‌طور موقت کنار گذاشته است. به‌گفته‌ی وی:

پس از بررسی‌های دقیق، تصمیم گرفتیم که توسعه دادن [قابلیتِ] DVR برای [ضبط] برنامه‌های در حال پخش تلویزیونی را موقتاً متوقف کنیم؛ [با این هدف که] بتوانیم حواس‌مان را بر روی عرضه کردن قابلیت‌های جدیدی برای ایکس‌باکس وان و ویندوز 10 متمرکز کنیم؛ قابلیت‌هایی که امکان [دست‌یابی به] تجربیات گیمینگی را فراهم می‌کنند که طرفداران، بیش‌تر خواهان آن‌ها بوده‌اند. ما همیشه به بازخوردهای هواداران توجه داریم و بی‌صبرانه منتظریم تا در سال جاری، تجربیات درخواست‌شده‌ی بیشتری را به ایکس‌باکس وان، ویندوز 10 و ایکس‌باکس لایو بیاوریم.

کنسول نسل هشتم مایکروسافت قابلیت‌های مختلفی را در زمینه‌ی تماشای تلویزیون کابلی برای کاربران‌اش فراهم می‌کند؛ اما امکان ضبط برنامه‌ها تاکنون در آن وجود نداشته است. در همین راستا، مایکروسافت در تلاش بوده تا این امکان را به‌طور رایگان برای هواداران‌اش فراهم کند؛ به‌طوری که کاربران قادر باشند با بهره‌گیری از اپلیکیشن موبایل اسمارت گلس هم نسبت به زمان‌بندی ضبط برنامه‌های موردنظرشان توسط ایکس‌باکس وان، اقدام کنند.

در حال حاضر، در آستانه‌ی برگزاری نمایشگاه E3 2016 هستیم و بنا به شایعات می‌توانیم چشم‌به‌راه معرفی نسخه‌ای جدید از ایکس‌باکس وان و رونمایی مایکروسافت از محصولاتی در زمینه‌ی استریم کردن محتوا باشیم.

منبع: GameSpot


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده