نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۱۹

سازنده بازی Diablo 3 برای همیشه از دنیای بازی‌های ویدیویی خداحافظی کرد

جی ویلسون، سازنده بازی‌های بزرگی مثل Diablo 3 و برخی از نسخه‌های سری Warhammer، پس از ۱۰ سال حضور در کمپانی بلیزارد امروز از سمت خود استعفاد داد و اعلام کرد که قصد دارد دیگر فعالیتی در صنعت بازیسازی نداشته باشد.

جی ویلسون، کارگردان بازی Diablo 3، نامی شناخته‌شده در دنیای بازی‌های ویدیویی است که امروز اعلام کرده دیگر قصد ندارد فعالیتی در این صنعت داشته باشد. ویلسون با انتشار توییتی اعلام کرد که پس از ۱۰ سال حضور در بلیزارد، از این کمپانی جدا شده و البته دیگر قصد ندارد هیچ فعالیت مرتبطی با بازی‌های ویدیویی داشته باشد:

من از صنعت بازیسازی خارج می‌شوم تا سراغ حرفه مورد‌علاقه خودم یعنی نویسندگی بروم. پیش از اینکه یک بازیساز شوم، یک نویسنده بودم و از این طریق وارد حرفه بازیسازی شدم، حال قصد دارم دوباره سراغ شغل قبلی خودم بروم.

ویلسون پیش از پیوستن به بلیزارد، در استودیو رلیک حضور داشت و در ساخت بازی‌هایی مثل Company of Heroes و Warhammer 40,000: Dawn of War همکاری کرده بود. با این حال دوران حضور ویلسون در بلیزارد، شاهد اتفاقات عجیبی نیز بود؛ پس از عرضه Diablo 3 و اعتراضاتی که طرفداران به برخی از ویژگی‌های بازی مثل مشکلات فنی و نوع طراحی‌های بازی داشتند، دیوید برویک، طراح نسخه اول دیابلو، با انتشار پستی در توییتر از بازی انتقاد کرد که ویلسون در پاسخ وی را یک «بازنده» خطاب کرد. البته ویلسون بعد‌ها بابت این رفتار خود از برویک و طرفداران عذرخواهی کرد.

به دنبال همین اتفاقات هم بود که ویلسون در سال ۲۰۱۳ از تیم توسعه بازی Diablo 3 خارج شد و طی پستی اعلام کرد که هدفش همواره «ساخت یک نسخه عالی» از این مجموعه بوده و قبول دارد که در نحوه تعامل با طرفداران این بازی، «اشتباهات زیادی» مرتکب شده است. ویلسون پس از آن در بلیزارد با تیم سازنده بسته الحاقی Warlords of Draenor بازی World of Warcraft همکاری داشت تا اینکه امروز استعفای خود از Blizzard و خداحافظی‌اش از دنیای بازی‌های ویدیویی را اعلام کرد.

منبع: Polygon


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده