نویسنده: میثم علی حسنی
// سه شنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۵۸

مسابقات Major مانیل بازی Dota 2: گزارش روز اول مرحله حذفی

بعد از دو روز استراحت دوباره مرحله اصلی مسابقات بهاری مانیل بازی Dota 2 از سر گرفته شد و در ادامه نگاهی به عملکرد تیم‌ها و نتایج امروز خواهیم داشت. زومجی را همراهی کنید.

در روز اول مرحله حذفی تورنمنت Major مانیل دو مسابقه از جدول برنده‌ها و چهار مسابقه مرحله اول جدول بازنده‌ها که به صورت یک بازی بود برگزار شد و نتایج جالبی نیز بدست آمد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

MVP-VS-Liquid-manila-major-day-1-Dota-2-Zoomg

روز اول با دیداری جذاب بین تیم‌های MVP و ‌Liquid آغاز شد که مجموعه کره‌ای به راحتی حریف خود را در دو بازی پیاپی شکست داد. MVP که در گروه خود مغلوب عملکرد دور از انتظار تیم LGD شده بود توانست نائب قهرمان تورنمنت زمستانی شانگهای را شکست دهد و اولین تیم صعود کننده به مرحله بعدی جدول برنده‌ها باشد. در هر دو دیدار QO عملکرد عالی از خود نشان داد و مسلما یکی از دلایل پیروزی شیرین MVP در مقابل Liquid این بازیکن بود.

OG-Vs-Na' Vi manila-major-day-1-Dota-2-Zoomg

دومین دیدار جدول برنده‌ها بین تیم‌های OG و Na'Vi  برگزار شد که شاهد رویارویی دیدنی Dendi و Miracle بودیم. هر دو تیم با پیک و بن‌هایی هجومی خود را برای پیروزی آماده کرده بودند؛ اما تیم OG با عملکردی بهتر و درخشش Miracle در دو بازی حریف خود را شکست داد تا در مرحله بعدی به مصاف MVP رود. در دیدار اول واقعا Na'Vi حرفی برای گفتن نداشت و بازی را با فاصله بسیار زیاد در تعداد کیل‌ها واگذار کرد و مسابقه دوم نیز به حدی عملکرد Miracle خوب بود که حتی هماهنگی تیم Na'Vi نتوانست بر او غلبه کند تا Dendi و همراهانش در جدول بازنده‌ها به کار خود ادامه دهند و منتظر نتیجه بازی Alliance در مقابل Mineski باشند.

Complexity-VS-Wings-major-day-1-Dota-2-Zoomg

اولین بازی جدول بازنده‌ها یکی از دیدارهای بسیار نزدیک امروز به شمار می‌رفت که حتی تیم حذف شده یعنی Wings تا آخرین لحظات از نظر میزان فارم و تعداد کیل جلوتر از Complexity بود ولی در پایان ۲ اشتباه غیر قابل جبران توسط تیم چینی باعث حذف آن‌ها از این رقابت‌ها شد تا اولین تیم حذف شده مانند مسابقات شانگهای یکی از نمایندگان چینی‌ها باشد. در این دیدار Black Hole زیبای کایل "swindlemelonzz" فریدمن با هیروی Enigma مهمترین صحنه بازی بود که باعث صعود Complexity  به مرحاه بعدی شد.

Alliance-VS-Mineski-major-day-1-Dota-2-Zoomg

مهیج‌ترین دیدار امروز بدون شک بین تیم‌های Alliance و Mineski رخ داد. در این مسابقه حاضران در سالن برگزاری رقابت‌ها یک صدا تیم فیلیپینی و بازیکنان آن را تشویق می‌کردند تا شاید Mineski بتواند بر حریف غلبه کند. در ابتدا واقعا جو سالن و بازی عالی Mineski همه شرایط را برای پیروزی آن‌ها آماده کرده بود؛ اما بازی کلاسیک Alliance و فشار از مسیر های دیگر برای بازگرداندن حریفان به Base باعث شد تا Ratboys فرصت فارم خوبی پیدا کنند و عقب افتادگی ابتدای بازی را جبران کنند. در پایان این Alliance بود که هر بار هجوم بازیکنان Mineski به سمت برکس‌های خود را ناکام می‌گذاشت تا در پایان تیم فیلیپینی به سیم آخر بزند و یک سره به سمت Ancient حریف خود هجوم ببرد ولی حتی این کار نیز فاید‌ه‌ای در برنداشت تا تماشاچیان حاضر در Mall of Asia ناامید از پیروزی تیم خود منتظر دیدارهای باقی مانده روز اول باشند.

VG.R-VS-EG-manila-major-day-1-Dota-2-Zoomg

اولین تیم بزرگی که امروز حذف شد قهرمان The International 5 یعنی تیم EG بود که نتوانست حریف خود VG.R را شکست تا دومین مبارزه بین تیم‌های منطقه آمریکا و چین این‌بار با پیروزی طرف چینی به پایان برسد. EG در این بازی از همان ابتدا حریف خود را تحت فشار قرار داد و توانست کنترل بازی را در دست گیرد ولی در ادامه بازیکنان VG.R اشتباهات دقایق اولبه دیدار را تکرار نکردند و با پیروزی در چند درگیری تیمی توانستند تا روند بازی را به نفع خود برگردانند و در پایان راهی مرحله بعدی مسابقات شوند.  EG با کسب جایگاه دوازدهم تا شانزدهم مشترک  از دور رقابت‌ها کنار رفت و ۳۰ هزار دلار جایزه را کسب کرد.

Empire-VS-Secret-major-day-1-Dota-2-Zoomg

قهرمان مسابقات زمستانی شانگهای و نائب قهرمان تورنمنت پاییزی فرانکفورت نیز یکی از بدترین نتایج خود را در مانیل رقم زد و با شکست در مقابل تیم Empire وداعی زودهنگام با این مسابقات داشت. Secret بعد از تغییرات ایجاد شده در ترکیب خود، احتمالا انتظار داشت تیمی بدون نقص را گرد آورد اما در بازی‌های دیده شده از این تیم هیچ نکته‌ی مثبتی دیده نشد و مانند یک تیم معمولی با هماهنگی متوسط عمل کردند که سرنوشتی جز حذف زود هنگام در انتظارشان نبود. باید مجموعه Secret از امروز برنامه ریزی مفصلی برای TI6 و حضور قوی‌تر در این مسابقات را در دستور کار خود قرار دهد چرا که با این سبک بازی شاید استحقاق حضور در  The International 6  را نیز نداشته باشد.

جمع بندی روز اول:

بعد از انجام بازی‌های امروز جدول رقابت بدین شرح است:

day-1-playoff-manila-major-dota-2-Zoomg

فردا دو بازی باقی مانده جدول برنده‌ها و دو بازی دیگر نیز از قسمت بازنده‌ها برگزار خواهد شد که مطمئنا همه هواداران و طرفداران این مسابقات بی صبرانه منتظر دیدار کلاسیک Na'Vi و Alliance خواهند بود. زمان دیدار ها به صورت زیر است:

Newbee VS Digital Chaos: ساعت ۶:۳۰ به وقت تهران

LGD VS Fnatic: ساعت ۱۲:۰۰ به وقت تهران

Liquid VS CompLexity: ساعت ۱۵:۳۰ به وقت تهران

Na'Vi VS Alliance: ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران

چهار تیم امروز حذف شدند که هر کدام ۳۰ هزار دلار جایزه کسب کردند و اسامی آن‌ها به شرح زیر است:

Team Secret

Evil Geniuses

Wings Gaming

Mineski

تهیه شده در زومجی


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده