نویسنده: پدرام بهادری
// سه شنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۱۷

معرفی بازی موبایل ایرانی «لوتی وار»؛ سوپر استار

لوتی، کلمه‌ای که احتمالاً با شنیدن آن به یاد مرد‌ی درشت‌هیکل با سبیلی زمخت، کلاهی مشکی به سر و دستمالی یزدی به دوش خواهید افتاد، موضوعی است که «لوتی  وار»، بازی اندروید استودیو مدین گیم به آن می‌پردازد. با زومجی و معرفی این بازی همراه باشید.

سازندگان بازی‌های ویدیویی نیز به مانند فیلم‌سازان و نویسندگان، برای بازی‌هایشان به دنبال منابعی برای الهام گرفتن و یا ساخت اقتباسی از آن‌ها هستند. کتاب‌های مصور، فیلم‌ها و داستان‌های پرفروش و وقایع تاریخی مهم مانند جنگ‌ها از جمله منابعی به شمار می‌روند که بارها شاهد استفاده بازی‌سازان از آن‌ها بوده‌ایم. اما در این میان منابع دیگری نیز وجود دارند که گویا به دست فراموشی سپرده شده‌اند، منابعی مانند فرهنگ و هنر که مختص هر کشوری است. مزیت انتخاب این موضوع به عنوان سوژه یک بازی ویدیویی این است که نه تنها افراد بومی و گیمرهای داخلی را به تجربه بازی ترغیب می‌کند، بلکه می‌تواند مردمانی را که کیلومترها دورتر و در آن سوی دنیا سکونت دارند با فرهنگ، تاریخ و هنر کشور آشنا کند. استدیو مدین گیم نیز تصمیم گرفته تا به جای خلق شخصیت‌هایی بی‌نام و نشان در مدیومی غیر ایرانی، با ساخت لوتی  وار قدم به دنیای لوتی‌های قدیم و بازیگرهای محبوب سینمای سیاه و سفید ایران بگذارد.

بازی لوتی وار

لوتی وار اثری مبارزه‌ای است که شما را در نقش بازیگری شناخته شده می‌گذارد. داستان بدین شکل است که کارگردانی دیوانه شما را استخدام کرده تا در فیلم‌هایش به ایفای نقش بپردازید. هر مرحله یا قسمت فیلم داستان مخصوص خود را دارد و برای اتمام آن باید کاری که از شما خواسته شده را انجام دهید. ویژگی جالب لوتی  وار در این بخش استفاده از سیستم انتخاب دیالوگ همچون بازی‌های نقش‌آفرینی است. در ابتدای هر مرحله، صحبت‌هایی بین کارگردان و بازیگر انجام می‌شود که بازی به شما این امکان را می‌دهد تا از ۴ جواب مختلف برای پاسخ به صحبت‌های کارگردان استفاده کنید. انتخابات و دیالوگ‌های شما در پایان بازی و قدرتی که در بخش بی‌انتهای بازی آزاد می‌شود، تاثیر می‌گذارد. همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد لوتی  وار اثری مبارزه‌ای است و برای به اتمام رساندن بیشتر مراحل باید دشمنانی را از پا در آورید. ۴ حرکت اصلی در بازی وجود دارد: ضربه به سر، ضربه شکم، دفاع پایین و دفاع بالا. استفاده از هر کدام از این حرکت‌ها، قدرت‌هایی را در بازی مانند چک و یا عربده کشیدن آزاد می‌کند که پیروزی شما در هر مرحله را ساده‌تر می‌سازد. گیم‌پلی بازی روان و نرم است و مکانیزم ساده‌ای دارد چرا که برخلاف بیشتر بازی‌های مبارزه‌ای موبایل، صفحه با دکمه‌های مختلف شلوغ نشده است. در واقع فضایی از صفحه که به آن ضربه می‌زنید، نوع ضربه یا دفاع را مشخص می‌کند که تمامی آن‌ها در ابتدای بازی آموزش داده می‌شوند. لوتی  وار از حالت دیگری به نام پلیسی-جنایی نیز برخوردار است. در هر مرحله از این بخش برای دستگیری مجرمین باید پرونده‌ای پیدا کنید تا بتوانید به مرحله بعدی بروید. در این بین ممکن است با خلافکارانی نیز گلاویز شوید و از هفت‌تیر خود استفاده کنید. با پیشروی در بازی مراحل نیز سخت‌تر و وسیع‌تر می‌شوند.

بازی موبایل لوتی وار

مدین گیم در طراحی اتمسفری متناسب با زمان بازی بسیار موفق عمل کرده است. محیط‌های سیاه و سفید و نسبتاً تاریک لوتی  وار به خوبی فضای فیلم‌ های قدیمی ایرانی را شبیه‌سازی می‌کند. طراحی شخصیت‌ها نیز شرایط مشابهی دارد که نشان دهنده توجه و دقت بالای سازندگان به جزییات است. گرافیک بازی و انیمیشن‌ها به طور کلی در سطح قابل قبولی قرار دارند، هر چند کیفیت بافت‌ها چندان بالا و واضح نیست. اما از طرفی دیگر، افکت‌های صوتی، موسیقی و صداگذاری هر چند کم به جذابیت لوتی‌  وار می‌افزایند و تجربه بازی را دلنشین می‌کنند.

منو بازی لوتی وار

لوتی  وار یک بازی موبایل سرگرم‌کننده و نشات گرفته از فرهنگ و هنر کشورمان است که به تمام علاقه‌مندان بازی‌های مبارزه‌ای توصیه می‌شود، به خصوص افرادی که از قرار گرفتن در نقش ابرقهرمان‌ها و شخصیت‌های خارجی خسته شده‌اند.

دانلود از کافه بازار


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده