نویسنده: آرش رستمی
// سه شنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۳

قابلیت بازی بین پلتفرمی احتمالاً به نسخه‌های کنسولی بازی Overwatch اضافه می‌شود

کمپانی بلیزارد اعلام کرده که به قابلیت بازی بین پلتفرمی (Cross-Platform Play) و اضافه کردن آن به نسخه‌های کنسولی Overwatch نیم‌نگاهی خواهد داشت. با زومجی همراه باشید.

مسئولین ‌Blizzard پیش‌تر گفته بودند که قصد ندارند امکان بازی بین پلتفرمی را میان نسخه‌ی کنسولی و نسخه‌ی رایانه‌های شخصی Overwatch فراهم کنند؛ چرا که به دلیل تفاوت‌های موجود در لوازم جانبی این پلتفرم‌ها، چنین حرکتی را منصفانه نمی‌دانند. مانند سایر بازی‌ها، در حال حاضر قابلیت Cross-Play در نسخه‌های کنسولی اورواچ هم وجود ندارد؛ اما با توجه به توییت جدید بلیزارد، این امکان احتمالاً در آینده‌ای نه‌چندان دور در اختیار طرفداران کنسولی بازی نام‌برده قرار خواهد گرفت.

حساب‌کاربری Overwatch درتوییتر به‌تازگی در پاسخ به یکی از کاربران نوشت:

[در حال حاضر، امکان] بازی میان پلتفرمی [در اورواچ] فراهم نیست. ما به امکان [اضافه کردن بازیِ] بین پلتفرمی بر روی کنسول‌ها، نیم‌نگاهی خواهیم داشت.

این حساب‌کاربری سپس در پاسخ به پرسشی دیگر، مبنی بر اینکه آیا بازیکنان پلی‌استیشن 4 و پی‌سی در آینده خواهند توانست همراه یکدیگر این بازی را تجربه کنند یا خیر، با تأکید بر رویکرد پیشین کمپانی نوشت:

ما در این مورد برنامه‌ای نداریم. روبه‌روی هم قرار دادن ماوس/صفحه‌کلید و کنترلر می‌تواند مشکلاتی را در تعادل و [جوِ] رقابتی بازی ایجاد کند.

تاکنون هیچ‌یک از بازی‌ها امکان بازی بین پلتفرمی را میان پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان فراهم نکرده‌اند. در اسفندماه گذشته بود که مایکروسافت اعلام کرد که از متصل شدن شبکه‌ی ایکس‌باکس لایو با شبکه‌های دیگر استقبال می‌کند. مدتی پس از آن هم استودیو سایانیکس، سازنده‌ی بازی Rocket League، ادعا کرد که به فناوری موردنیاز جهت متصل کردن Xbox Live و PlayStation Network به یکدیگر دست پیدا کرده است؛ اما از آنجا که کمپانی‌های سونی و مایکروسافت هنوز در این مورد به توافقی دست پیدا نکرده‌اند، فعلاً این امکان در هیچ‌یک از آثار عرضه‌شده اجرایی نشده است.

منابع: GameSpot / VG247


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده