نویسنده: محمد شیرزاده
// یکشنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۱۸

صحبت های شین بلک درباره پیچش داستانی Iron Man 3

شین بلک، کارگردان فیلم سینمایی «مرد آهنی ۳» (Iron Man ۳)، به تازگی مصاحبه‌ای جدید انجام داده است و گفته پشیمانی از بابت پیچش داستانی شخصیت «ماندارین» در این فیلم نداشته است. با زومجی همراه باشید.

با وجود اینکه فیلم سینمایی «مرد آهنی ۳» از نظر منتقدین فیلم خوبی بود و از نظر فروش نیز به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های کمیک بوکی از آن یاد می‌شود، ولی این فیلم خالی از مشکل هم نبود. خیلی از منتقدین فیلم هواداران قدیمی «مرد آهنی» هستند که حس کردند شین بلک، نویسنده و کارگردان فیلم، با پیچش داستانی شخصیت «ماندارین» به آن‌ها خیانت کرده است.

در کمیک‌ها، «ماندارین» یک دانشمند نابغه، یک استاد هنرهای رزمی ابرانسانی و ده حلقه دارد که قدرت‌های مختلف به او می‌دهند. در تریلرهای فیلم سینمایی «مرد آهنی ۳» به نظر می‌رسید شخصیتی که بن کینگزلی بازی می‌کند در واقع شرور اصلی فیلم است اما در واقع او بازیگری بود که توسط شخصیت شرور اصلی فیلم استخدام شده بود. پس از ناامیدی هواداران، مارول یک فیلم کوتاه به نام «به پادشاه درود بفرستید» (All Hail the King) منتشر کرد و در آن مشخص کرد که «ماندارین» واقعی در دنیای سینمایی مارول وجود دارد.

شین در مصاحبه‌ای با آی جی ان از احساساتش درباره فیلم «مرد آهنی ۳» گفت:

شاید کار خود را به شکل خیلی خوبی انجام داده‌ایم چرا که توانستیم یک غافلگیری واقعی درون یک فیلم تابستانی تشکیل دهیم و همه را غافلگیر کنیم. و وقتی که می‌گویم کار خود را خوب انجام دادیم یعنی کاری کردیم هواداران فکر کنند سرشان کلاه رفته است. ساخت فیلم سخت است. چرا که من می‌خواهم هواداران را خوشحال کنم. اما در این مورد با خود گفتم آوردن «ماندارین» به فیلم تصمیم بزرگی خواهد بود.

بلک همچنین گفت الهام گیری او برای این نسخه از ماندارین برای به وجود آوردن ترس در دنیای «مرد آهنی ۳» بود. این کارگردان همچنین درباره جدا شدن سری «مرد آهنی» از کمیک‌ها صحبت کرد. او شخصیت «ویپلش» در «مرد آهنی ۲» (Iron Man ۲) را مثال زد و گفت از تصمیمی که گرفته، راضی است.

آی جی ان همچنین از بلک پرسید آیا اگر فیلم را دوباره درست می‌کرد، کارهای متفاوتی انجام می‌داد یا نه. وی در پاسخ گفت:

البته که نه. لحظه‌ای که شروع به ساخت یک فیلم براساس انتظارات افرادی دیگر بکنید، مطمئنا شکست خواهید خورد. آن‌ها را هم ناامید خواهید کرد. برای اینکه قرار نیست کسی را غافلگیر کنید، قرار است بینندگان را چند ساعت سرگرم کنید و فیلم تمام شود.

به غیر از پیچش فیلم به نظر می‌رسد موضوعات زیادی برای تغییر دشمن «مرد آهنی» وجود داشته است. در گذشته، بلک «ماندارین» را به عنوان یک شخصیت نژاد‌پرست کلیشه‌ای معرفی کرد که از مشت‌هایش استفاده می‌کند. «مرد آهنی ۳» بیشترین فروش خود را در چین داشت و دیدن اینکه مارول چگونه در فیلم‌هایش از ابرشرورهایش استفاده می‌کند شگفت انگیز است.

با وجود اینکه هواداران چند سال است که درباره خوبی‌ها و بدی‌های فیلم صحبت می‌کنند، دیدن ساخته شدن فیلم‌های جدید و به چالش کشیده شدن انتظارات هواداران بسیار جالب خواهد بود. زمان‌بندی اکران فیلم‌های بعدی مارول به شرح زیر است:

«دکتر استرنج» (Doctor Strange) در تاریخ ۱۴ آبان ۱۳۹۵، «محافظین کهکشان ۲» (Guardians of the Galaxy Vol. ۲) در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶، «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» (Spider-Man: Homecoming) در تاریخ ۱۶ تیر ۱۳۹۶، « پلنگ سیاه» (Black Panther) در تاریخ ۲۷ بهمن ۱۳۹۶، «انتقام جویان: جنگ بی نهایت قسمت ۱» (Avengers: Infinity War Part ۱) در تاریخ ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، «مرد مورچه‌ای و واسپ» (Ant-Man and the Wasp) در تاریخ ۱۵ تیر ۱۳۹۷، «کاپیتان مارول» (Captain Marvel) در تاریخ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷، «انتقام جویان: جنگ بی نهایت قسمت ۲» (Avengers: Infinity War Part ۲) در تاریخ ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ و چهار فیلم بدون نام مارول در تاریخ‌های ۲۰ تیر ۱۳۹۸، ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۰ تیر ۱۳۹۹ و ۱۶ آبان ۱۳۹۹ اکران خواهند شد.

منبع: Screenrant


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده