نویسنده: میثم علی حسنی
// یکشنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۳

مسابقات Major مانیل بازی Dota 2: گزارش مرحله گروهی

مسابقات بهاری مانیل بازی Dota 2  از روز گذشته کار خود را آغاز کرده است و ۱۶ تیم  راه‌یافته در گروه‌های خود به مصاف حریفان رفتند. با زومجی و بررسی نتایج مرحله گروهی همراه باشید.

مرحله گروهی دومین تورنمنت فصلی سال ۲۰۱۶ شرکت ولو با بازی OG در مقابل Empire شروع به کار کرد تا دوباره طرفداران بازی Dota 2  به تماشای دیدار تیم‌های محبوب خود بنشینند. در ادامه نگاهی به نتایج و عملکرد گروه‌های چهارگانه خواهیم انداخت:

عکس مربوط به هر تیم مربوط به نتایج سه ماه اخیر، تعداد برد و باخت‌ها، بهترین نتایج کسب شده با هیروها بیشتر انتخاب شده و نام اعضای آن است.

group 1 manila major Dota 2 Zoomgگروه اول

Newbee-manila-major-Dota-2-Zoomg

Newbee

Newbee با توجه به نتایج مخصوصا یک ماه اخیر، در حال حاضر جز ۳ تیم برتر منطقه چین محسوب می‌شود و بازی‌های آخر آن‌ها در تورنمنت Epicenter و مقدماتی Major مانیل باعث شده تا دوباره روز های خوش قهرمانی این تیم در سال ۲۰۱۴ برای هوادارن‌ زنده شود. این تیم عملکرد بی نظیر خود را در مرحله گروهی نیز نشان داد و توانست با دو برد پیاپی و مقتدرانه به عنوان تیم اول جواز حضور در مرحله پلی آف تورنمنت  و جدول برنده‌ها را به دست آورد. Newbee با بازی‌های زیبا خود امید را در دل طرفداران چینی زنده کرد تا شاید اولین قهرمان یکی از مسابقات فصلی تیمی از کشور آن‌ها باشد.

OG-manila-major-Dota-2-Zoomg

OG

Miracle با ۹۰۰۰ هزار تایی شدن توانست نام خود را در کتاب رکوردهای بالاترین MMR کسب شده در بازی Dota 2 ثبت کند و اگر بتواند با تیم OG قهرمان مسابقات مانیل نیز شود رکورد دیگری را بر جای خواهد گذشت. OG از آن تیم‌هایی است که نمی‌توانید مشخص کنید عملکرد خوب یا بدی دارند؛ بعضی مواقع بازی‌های فوق العاده عالی از آن‌ها شاهد هستیم و در موارد کم دیگر واقعا شما را نا امید می‌کنند. OG در مرحله گروهی با یک شکست و دو پیروزی توانست به عنوان تیم دوم گروه اول به جدول برنده‌ها صعود کند؛ اما شاید برای طرفداران این جایگاه چندان مطمئن به نظر نرسد ولی به هر حال این تیم را در بین ۸ تیم برتر مرحله گروهی قرار خواهد داد.

Empire-manila-major-Dota-2-Zoomg

Empire

تیم‌های منطقه CIS یک ویژگی بسیار عالی دارند که آن تلاش و جنگیدن در بازی تا آخرین لحظه ممکن است. Empire به واقع با تلاش مثال زدنی خود را از مرحله مقدماتی به مسابقات مانیل رساند و در گروه اول تلاش بی‌نظیری از خود نشان ولی واقعا گذشتن از سد دو تیم آماده این گروه کار بسیار سختی برای آن‌ها بود. این مجموعه که با ترکیب بازیکنان جوانی مثل Ramzes666 و  بازیکنان با تجربه و کهنه‌کاری مانند Scandel توانست نتایج مطلوبی بعد از تورنمنت شانگهای کسب کند با دو شکست از تیم OG راهی جدول بازنده‌ها شد. Empire در بازی دوم عملکرد بسیار بهتری از خود نشان داد و حتی توانستند یکبار N0tail و همراهانش را شکست دادند ولی این اتفاق برای صعود کافی نبود و در پایان باید دید در مرحله حذفی چه نتایجی را کسب خواهند کرد.

complexity-manila-major-Dota-2-Zoomg

CompLexity

یکی از نمایندگان منطقه آمریکا که با کسب مقام پنجمی و ششمی مشترک در Major شانگهای عملکرد مطلوبی از خود نشان داد و با تکرار این جایگاه در تورنمنت ESL One مانیل و کسب چهارمی Epicenter مسکو همچنان روزهای خوبی را پشت سر می‌گذاشت؛ در گروه اول نتوانست موفق ظاهر شود. CompLexity که در تورنمنت‌های دیگر بازی‌های بهتری ارائه داده بود در مانیل با ۲ شکست پیاپی به مانند Major شانگهای خیلی زود به جدول بازنده ها سقوط کرد. هر چند این تیم در آن مسابقات نیز توانست از جدول بازنده به جمع شش تیم پایانی مرحله حذفی صعود کند اما مشخص نیست که آن ها بتوانند دوباره این عمل انجام دهند و باید تا آغاز مرحله بعدی صبر کنیم.

group 2 manila major Dota 2 Zoomgگروه دوم

Natus-Vincere-manila-major-Dota-2-Zoomg

Natus Vincere

هیچ اتفاقی خوشایندتر از حضور Na;Vi و Dendi در تورنمنت‌های معتبر برای علاقه‌مندان به مسابقات Dota 2 نیست.‌ این مجموعه اکراینی با درخشش و کسب چند جایگاه بالا در تورنمنت‌های مختلف و عملکردی مطلوب باعث شد شرکت ولو بهانه خوبی به دست آورد و آن‌ها را به مانیل دعوت کند تا دوباره هواداران Na;Vi بی‌صبرانه منتظر درخشش و بازگشت این تیم به دوران اوج باشند و بدون شک این تصمیم برگزارکنندگان جای تقدیر دارد؛ چرا که حالا شاهد کسب جایگاه اول گروه دوم توسط این تیم هستیم. Dendi و همراهانش حقیقتا جنگیدند تا توانستند به عنوان تیم اول راهی مرحله بعدی مسابقات شوند و این تیم بیش از ۹۰ دقیقه در بازی آخر خود در برابر DC مقاومت کرد تا جایگاه اولی گروه را کسب کند.

Digital-Chaos-manila-major-Dota-2-Zoomg

Digital Chaos

هر چند DC یک تیم تازه تاسیس به شمار می‌رود؛ اما به لطف حضور بازیکنان مطرح در همین مدت کوتاه توانسته به خوبی خود را یکی از تیم‌های مدعی منطقه آمریکا معرفی کند. بعد از جدایی BuLba و Aui_2000 و اضافه شدن W33haaa و Misery‌ بازیکنان جدید و قدیمی با شرکت در مرحله مقدماتی تورنمنت‌های گوناگون در ابتدا شکست‌های بسیاری را متحمل شدند ولی بالاخره بعد از سه ماه کم‌کم به هماهنگی لازم رسیدند و در حالی که دو تیم مطرح EG و Secret بدترین روزهای خود را پشت سر می‌گذارند DC در حال پیشرفت است و توانست رقیب اصلی خود CompLexity را در مرحله مقدماتی تورنمنت StarLadder i_league شکست دهد و به مسابقات مانیل نیز راه پیدا کند تا نشان دهد به آمادگی لازم برای کسب جایگاه بهتر رسیده است. آن‌ها در مرحله گروهی باز هم پیشرفت خود را نشان دادند و در بازی اول Wings را شکست دادند تا به مصاف Na'Vi بروند. DC واقعا یک بازی عالی را در مقابل حریف اکراینی خود انجام داد ولی در پایان مغلوب این تیم شد تا دوباره به مصاف Wings برود و اینبار با نتیجه بهتر ۲-۰ دوباره حریف چینی را مغلوب خود سازند و سهمیه دوم صعود به جدول برنده‌ها را کسب کنند.

Wings-manila-major-Dota-2-Zoomg

Wings

تیم‌های چینی نتایج بسیار ضعیفی در تورنمنت شانگهای که به میزبانی کشورشان برگزار می‌شد کسب کردند و بسیاری از تیم‌های مطرح این منطقه نتوانسته‌اند هنوز با تغییرات‌ انجام شده در ترکیب نیز به نتایج مطلوب دست پیدا کنند؛ اما Wings از آن مجموعه‌هایی است که بدون حضور بازیکنی مطرح و فقط به لطف هماهنگی و بازی گروهی زیبا توانست فاتح ESL One مانیل شود. آن‌ها در گروه دوم شانس خوبی برای صعود داشتند ولی با دو شکست در مقابل DC این مجموعه چینی راهی جدول بازنده‌ها شد تا در آنجا برای کسب جایگاه بهتر تلاش کند.

Secret-manila-major-Dota-2-Zoomg

Secret

وضعیت این تیم را می‌توان اینگونه شرح داد که Secret تیمی جنجالی و با طرفدارانی متعصب است  که بعد از قهرمانی در مسابقات شانگهای حتی نتوانسته نیمی از بازی‌های رسمی خود را پیروز شود. بعد از کسب جام در کشور چین کسی فکرش را هم نمی‌کرد که این تیم دست به تغییرات عمده‌ای بزند و شاید هم بهتر است بگوییم یک اشتباه را دوباره تکرار کند و Arteezy را به ترکیب خود برگرداند. Secret در گروه دوم در ابتدا مغلوب Na'Vi شد و‌ در ادامه به مصاف Wings رفت اما تلاش آن‌ها نتیجه‌ای خاصی در بر نداشت و از این تیم نیز شکست خوردند تا شاهد سقوط قهرمان فصل زمستان این سری مسابقات به جدول بازنده‌ها باشیم. در حال حاضر سوال اصلی این است که اگر Secret نتواند نتیجه مطلوبی در این مسابقات کسب کند آیا دست به تغییر در ترکیب خود خواهد زد یا شاید در ۲ ماه باقی مانده تا The International 6 این تیم بتواند دوباره به روزهای اوج خود بازگردد؟

group 3 manila major Dota 2 Zoomgگروه سوم

Liquid-manila-major-Dota-2-Zoomg

Liquid

نايب قهرمان مسابقات شانگهای بدون شک شانس اول قهرمانی مسابقات مانیل است که البته فعلا برروی کاغذ و بر اساس نتایج سه ماه گذشته این نتیجه گیری را می توان پیش‌بینی کرد. Liquid همچنان در روزهای اوج خود به سر می‌برد و با قهرمانی در Epicenter مسکو آن‌ها آمادگی خود را نشان دادند و حالا با کسب جایگاه اول گروه سوم همچنان یکه تاز مسابقات و تورنمنت‌های Dota 2 هستند. تیم‌های گروه سوم عملکردی بسیار نزدیک داشتند و حتی Liquid دو بازی را به حریفان خود واگذار کرد اما در دیدارهای بعدی با درخشش بازیکنان خود توانست راهی جدول برنده‌ها در مرحله حذفی شود.

Fnatic-manila-major-Dota-2-Zoomg

Fnatic

تیم‌های منطقه آسیای شرقی هم در مسابقات شانگهای و هم در تورنمنت‌های بعد از آن توانستند موفقیت قابل توجه‌ای کسب کنند و حالا تیم‌های این منطقه یک حریف خطرناک  به حساب می‌آیند. Fnatic‌ به خوبی توانست حتی در نبود Mushi کاپیتان خود عملکرد عالی خود را حفظ کند و حالا در مانیل آن‌ها با کسب جایگاه دوم در گروه خود قدرتشان را دوباره به نمایش گذاشتند. Mushi و همراهانش در ابتدا VG.R را شکست دادند ولی در فینال این گروه مغلوب Team Liquid شدند تا در بازی سرنوشت ساز شانس مجدد به مصاف Alliance برود و با شکست آن‌ها راهی جدول برنده‌ها شود.

Alliance-manila-major-Dota-2-Zoomg

Alliance

هر چند یکی از محبوب‌ترین تیم‌های منطقه اروپا در سه ماه گذشته نتوانسته عنوان دندان‌گیری کسب کند و نتایج مطلوبی هم نداشته، ولی حضور آن‌ها همیشه جلب رضایت طرفداران را در برداشته و بازی‌های بین این تیم و Na'Vi به نوعی ال‌کلاسیکوی تورنمنت‌های Dota 2 به شمار می‌رود. Rat ‌Boys واقعا بازی‌های زیبایی از خود نشان دادند و هر دو باخت این تیم در بازی سوم رقم خورد که تا آخرین لحظه دست از تلاش  بر نداشتند هر چند تلاش آن‌ها کافی نبود تا شاید در جدول بازنده‌ها بتوانند جبران مافات کرده و به مراحل بالاتر صعود کنند.

VG.R-manila-major-Dota-2-Zoomg

Vici Gaming.Reborn

بعد از کسب عنوان قهرمانی مسابقات Mars TV League این تیم هواداران چینی را امیدوار کرد که دوباره مجموعه‌های کشور آن‌ها در حال بازگشت به قدرت گذشته خود هستند. VG.R از اسم گرفته تا تمام اعضای خود را دوباره بازسازی کرد تا نوید یک شروع امیدوار کننده را به طرفداران خود بدهد، البته تمام این ماجرا تا قبل از آغاز مسابقات مانیل درست به نظر می‌رسید و دو شکست پیاپی و بازی‌های بسیار بد از این تیم دوباره باعث نگرانی طرفداران شده است.‌ حالا با کسب جایگاه آخر گروه سوم احتمالا بازیکنان VG.R باید روحیه خود را حفظ کنند و به دوران اوج خود بازگردند.

group 4 manila major Dota 2 Zoomgگروه چهارم

LGD-manila-major-Dota-2-Zoomg

LGD

صادقانه باید گفت کمتر کسی احتمال کسب جایگاه اول گروه چهارم توسط LGD را پیش بینی کرده بود و می‌توان در نظرسنجی‌های  قبل از برگزاری مسابقات هم این نکته را مشاهده کرد که در بهترین حالت این تیم بخت سوم صعود از این گروه به شمار می‌رفت. LGD در حالی عنوان سرگروهی را به دست آورد که هر دو تیم شاخص حاضر در گروه چهارم یعنی  EG و MVP را شکست داد تا نشان دهد اتفاقی و با قرعه شانس راهی جدول برنده‌ها نشده و مقتدرانه این مکان را کسب کرده است.

MVP-manila-major-Dota-2-Zoomg

MVP

نماینده کشور کره تا قبل از مسابقات مانیل با کسب دو عنوان قهرمانی در تورنمنت‌های مطرح Dota 2 Pit و فصل سوم WePlay League یکی از پر افتخارترین تیم‌های سه ماه گذشته به حساب می‌آمد و بسیاری از کارشناسان احتمال تکرار جایگاه چهارمی یا بالاتر را در فیلیپین برای آن‌ها پیش بینی می‌کردند. MVP هر چند بازی اول را خود را به LGD واگذار کرد ولی در ادامه با دو برد پیاپی تنواست خیال هواداران خود را از حضور در جدول برنده‌های مرحله پلی آف راحت کند تا همچنان این تیم جز مدعیانی کسب جایگاه‌های برتر این دوره باشد.

Evil-Genuises-manila-major-Dota-2-Zoomg

Evil Geniuses

تیمی که باید مدافع عنوان قهرمانی در TI  امسال باشد اگر نتواند دعوت مستقیم را کسب کند شاید حتی شانس حضور در سیاتل را نیز از دست دهد. EG با اینکه سعی کرد با بازگرداندن بازیکنان سابق خود به سرعت انسجام تیمی خود را بعد از جدایی UNiVeRsE و Arteezy بازیابی کند ولی مسلما با نگاهی به نتایج این تیم آن‌ها نتوانسته‌اند به هدف خود برسند و این نکته برای طرفداران  نگران کننده است. EG در گروه چهارم شاید در یک یا دو بازی توانست تا حدی قابل قبول ظاهر شود اما برای کسب جایگاه چهارتیم اول این عملکرد کافی نیست و حضور در جدول بازنده‌ها شاید باعث شود بازیکنان این تیم به خود بیایند و دوباره شاهد بازی های زیبایی از آن‌ها باشیم.

Mineski-manila-major-Dota-2-Zoomg

Mineski

در هر مسابقاتی چند تیم هستند که صرفا شاید حضورشان هم یک معجزه باشد؛ ولی معمولا همین مجموعه‌ها در مسابقات مختلف توانسته‌اند جایگاه قابل قبولی را کسب کنند. این تیم فیلیپینی هر چند از امتیاز میزبانی برخوردار است اما حضور در چنین گروهی باعث شد حتی خود هواداران این تیم صعود آن‌ها را با بسیاری اگر و اما پیش بینی کرده و در بهترین حالت صعود به عنوان تیم‌ دوم‌  را آرمانی‌ترین نتیجه کسب شده توسط Mineski بدانند. در پایان روز دوم مسابقات این مجموعه بدون کسب حتی یک امتیاز از حریفان در گروه خود چهارم شد تا احتمالا با جایگاه ۱۲ تا ۱۶ مشترک این دوره را به پایان برساند.

اما جدول مرحله حذفی که مسابقات آن از ۲ روزدیگر آغاز می‌شود بدین شرح است:

main event playoff bracket manila major Dota 2 Zoomg

با توجه به جدول بالا رویارویی Na'Vi و OG می‌تواند مهمترین بازی بخش برنده‌ها و دیدار Empire و Secret حساس‌ترین رقابت جدول بازنده‌ها باشد اما بدون شک تمام بازی‌ها حساسیت خاص خود را دارد و باید تیم‌های حاضر در جدول بازند‌ه‌ها حواس خود را جمع کنند؛ چرا که در غیر اینصورت هر اشتباهی به قیمت حذف آن‌ها از مسابقات خواهد بود.

تهیه شده در زومجی


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده