نویسنده: پدرام بهادری
// شنبه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۲۲

معرفی بازی موبایل Mekorama؛ طنین آرامش

مارتین مگنی (Martin Magni)، بازی‌ساز مستقل پلتفرم موبایل که او را شاید با ساخته قبلی‌اش یعنی Odd Bot Out بشناسید، دست به خلق اثر دیگری زده که تنها در مدتی کوتاه سر و صدای زیادی به پا کرده است. در ادامه مطلب با زومجی همراه باشید تا راز موفقیت بازی Mekorama را فاش کنیم.

موفقیت یک بازی ویدیویی در گرو عوامل متعددی است. برای مثال، زمانی که صحبت از موفقیت یک بازی به میان می‌آید، گیم‌پلی روان و جذاب از اولین فاکتورهای حیاتی است که به ذهن بازیکن می‌رسد. اما حقیقت آن است که در این میان قوانین نانوشته‌ای نیز وجود دارند که بسته به پلتفرم و حتی شرایط ساخت، مسیری دیگر و اختصاصی برای بازی مورد نظر فراهم می‌کنند، مسیری که به موفقیتی تضمینی منتهی می‌شود. طراحی هنری یکی از همان قوانین نانوشته‌ای است که بیشتر در آثار مستقل اهمیت می‌یابد و در بعضی بازی‌های بزرگ چند میلیاردی جایگاهی ندارد. Mekorama نیز اثری مستقل است که با ترکیب ایده‌ای جالب با فضایی هنری، تجربه‌ای سرگرم‌کننده و حتی آرامش‌بخش را برای مخاطب خود به ارمغان می‌آورد.

Mekorama

Mekorama در ابتدا بدون شک شما را به یاد اثر تحسین شده Monument Valley خواهد انداخت اما با پیشروی در بازی متوجه می‌شوید که Mekorama دنیای خاص خود را دارد. مانند بیشتر بازی‌های موبایل، داستان و هدف این اثر نیز بسیار ساده است: به ربات بانمک و دوست‌داشتنی کمک کنید تا به خانه‌اش بازگردد. با وجود اینکه برای هدایت ربات کافی‌ است خانه مربعی مورد نظر را لمس کنید تا او به آن‌ جا برود اما مراحل بازی به این سادگی نخواهند بود. با پیشروی در بازی مراحل سخت‌تر شده و پیدا کردن مسیر درست، فکر و هوش شما را به چالش می‌کشد. ۵۰ مرحله در بازی طراحی شده است که تمامی آن‌ها از تنوع بسیار خوبی برخوردار هستند. برای گذراندن بعضی از مراحل مجبور خواهید شد موانعی را حرکت دهید، به زیر آب بروید، به ربات دیگری کمک کنید و یا حتی از ربات‌های شرور دیگر بگریزید. با کشیدن دست روی صفحه نمایش می‌توانید دید کاملی از دور تا دور سازه هر مرحله داشته باشید، ویژگی‌ای که استفاده از آن در به اتمام رساندن هر مرحله ضروری است. قابلیت بزرگنمایی نیز در Mekorama وجود دارد اما استفاده از آن در بازی به اندازه چرخش تصویر کارآمد نیست. به پایان رساندن ۵۰ مرحله Mekorama زمان زیادی را می‌طلبد و بازی تا مدت‌ها شما را سرگرم می‌کند اما اگر حتی موفق به سپری کردن این مراحل شدید، باید بگوییم که Mekorama بخش ویژه دیگری را برای شما در نظر گرفته است. بخشی در بازی وجود دارد که می‌توانید با کمک مصالح و موانع موجود، مراحل مورد نظر خودتان را طراحی کنید و با دیگران به اشتراک بگذارید. برای دریافت مراحل ساخته شده توسط دیگر افراد نیز تنها باید کد QR مرحله مورد نظر را اسکن کنید تا به بازی اضافه شود.

بازی Mekorama

از گیم‌پلی Mekorama که بگذریم، به محیط هنری آن که با موسیقی‌ای دلنشین همراه می‌شود، می‌رسیم. اثر جدید مارتین مگنی به طرز شگفت‌آوری آرامش‌بخش است. کافی است تنها یک بار وارد بازی شده تا چنان غرق در فضای رنگارنگ و چشم‌نواز آن شوید که گذر زمان را دیگر حس نکنید. در Mekorama خبری از اکشن‌های سریع، لحظات نفس‌گیر و فشردن بی‌وقفه صفحه نمایش تلفن هوشمند با انگشتان دست نیست، بلکه بازی با اتمسفر آرام خود شما را به آرامش و تجربه بازی در حالتی آسوده فرا می‌خواند.

Mekorama مختص افرادی است که به دنبال ایده‌ها و آثار نوین هستند، کسانی که از سیل عظیم بازی‌های رقابتی و سرعتی با مکانیزمی تکراری خسته شده‌اند. اگر مشتاق محک زدن مهارت‌های فکری خود در فضایی دلپذیر، آن هم با حجمی تنها به اندازه ۵ مگابایت هستید، Mekorama بهترین انتخاب برای شما است.

دانلود از کافه بازار | دانلود از آیتونز | دانلود از گوگل پلی

تهیه شده در زومجی


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده