// پنجشنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۳

خالقین Game of Thrones از فصل هفتم این سریال می‌گویند

 دیوید بنیاف و دی. بی. وایس، خالقین سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) در مصاحبه با وب‌سایت ددلاین (Deadline) در باب هفتمین فصل این سریال به صحبت نشسته‌اند. با زومجی و جزئیات این مصاحبه همراه باشید.

«این متن بخش‌هایی از فصل ششم سریال بازی تاج و تخت را لو خواهد داد»

تنها چند روز از پخش آخرین قسمت از فصل ششم سریال تحسین‌شده «بازی تاج و تخت» می‌گذرد. فصلی که سرآغازش طوفانی و دو قسمت پایانی‌اش، تجربه‌ای بی‌مانند خلق کرد. طرفداران پروپاقرص سریال «بازی تاج و تخت» از هم اکنون برای شروع فصل هفتم این سریال که با استناد به برنامه روتین شبکه اچ‌بی‌او در بازه زمانی آوریل تا ژوئن ۲۰۱۷ (فروردین تا تیر ۱۳۹۶) پخش خواهد شد، لحظه‌شماری می‌کنند. حال دیوید بنیاف (David Benioff) و دی. بی. وایس  (D.B Weiss)، خالقین سریال Game of Thrones در مصاحبه با وب‌سایت ددلاین جزئیات تازه‌ای از فصل هفتم این سریال ارائه داده‌اند.

در ابتدای امر دیوید بنیاف و دی. بی. وایس به این نکته اذعان می‌کنند که «سرسی» یکی از ستون‌های اصلی فصل هفتم خواهد بود. در فصل پنجم مشاهده کردیم که «مگی» در پیش‌بینی آینده «سرسی» به سه اتفاق از زندگی او اشاره می‌کند که اولین آن ازدواج با شاه به جای شاهزاده (ازدواج «سرسی» با رابرت باراتیون به جای ریگار تارگرین) است، دومین پیش‌گویی از این قرار است که «سرسی» دورانی به عنوان ملکه حکومت خواهد کرد اما ملکه‌ای جوان‌تر و زیباتر او را از تخت به زیر خواهد کشید. و اما پیش‌گویی سوم که مرگ هر سه فرزند «سرسی» است. اکنون که هر سه فرزند او دار فانی را وداع گفته‌اند، دو سوم پیش‌گویی »مگی» به حقیقت تبدیل شده است. بر طبق گفته دی. بی. وایس، نتیجه مرگ هر سه فرزند، تغییر در شخصیت و اعمال «سرسی» است. وی در این باره می‌گوید:

قصد ندارم به این سوال با یک جواب کلیشه‌ای پاسخ بدهم. اما بخش اعظمی از فصل بعدی به کندوکاو در سیستم فکری «سرسی» اختصاص خواهد یافت و این سوال پیش می‌آید که او حقیقتا کیست؟

«سرسی» در طول عمرش اعمال وحشتناک بسیاری انجام داده است و پتانسیل بروز دادن خوی ظالمانه را دارد، اما بدون شک عاملی که مانعی بر سر راه تبدیل شدن «سرسی» به چنین شخصی است، عشق و علاقه او نسبت به فرزندانش است. حال هر سه فرزندش با مرگ روبه‌رو شده‌اند و به اعتقاد من، این اتفاق بسیار جالب توجه است.

«سرسی» بدون حضور فرزندانش چگونه انسانی خواهد بود؟ به این سوال در فصل بعد پاسخ داده می‌شود. اگر توضیحات بیشتری در این باره ارائه بدهم، بخش‌های مهمی از فصل هفتم را فاش خواهم کرد.

بسیاری از طرفداران جهان «بازی تاج و تخت»، اعمال و رفتار و در کل شخصیت «سرسی» را با «شاه دیوانه» مقایسه کرده و پیش‌بینی می‌کنند که در فصل هفتم این سریال با شخصیت متفاوتی از «ملکه تازه بر تخت آهنین نشسته» برخورد خواهیم کرد. دیوید بنیاف اعلام می‌کند که فصل هفتم سریال Game of Thrones، با محوریت شخصیت‌های مونث خواهد بود و در عین حال از تبعیض‌های حاکم در بین سریال‌های تلویزیونی نسبت به هنرمندان و شخصیت‌های مونث انتقاد می‌کند:

نقش زنان در جهانی که سریال در آن جریان دارد، نسبت به دنیای امروز ما، بسیار محدود است. سریال «بازی تاج و تخت» براساس فرهنگ قرون وسطی ساخته شده است و بر طبق قواعد این دوران، زنان به عنوان دارایی‌های همسرانشان در نظر گرفته می‌شوند.

در چنین جامعه‌ای زنان در طول عمرشان تنها قادر به انجام فعالیت‌های محدود بودند و فرصت‌های کمی در اختیارشان قرار می‌گرفت. یکی از ویژگی‌های جالب شخصیت‌های دنیایی که جرج آر. آر. مارتین خلق کرده، این است که اکثر شخصیت‌های جالب‌توجه و ترسناک، زن هستند.

موانعی که بین آن‌ها و خواسته‌هایشان قرار دارد بسیار ترسناک‌تر از موانعی هستند که افراد جامعه ما با آن‌ها برخورد می‌کنند. تفکر در مورد چگونگی غلبه بر موانع بر سر راه این دست از شخصیت‌ها و نشان دادن توانایی‌های خود در مقابل مردان، لذت‌بخش و در عین حال باارزش بود.

game-of-thrones.jpg-(2)

اگر همچنان در مورد نقش بااهمیت و تاثیرگذار شخصیت‌های مونث در آینده سریال «بازی تاج و تخت» شک دارید، کافی است حوادث فصل ششم را یک بار دیگر مرور کنید:

  • «دانریس» با کشتی، تعداد زیادی نیروی نظامی و سه اژدها به سمت وستروس در حرکت است
  • «یارا گریجوی» در تلاش است که تاج و تحت سرزمین آهن را بدست آورد
  • «سانسا» به مقام سیاسی مهمی منصوب شده است
  • «اولنا تایرل» با «الاریا سند» متحد شده است
  • «سرسی» تخت آهنین را تصاحب کرده است

با این اوصاف فصل هفتم  با فروغ و تاثیر بیش از پیش شخصیت‌های مونث در کنار شخصیت‌های مذکر همراه خواهد بود.

منبع: IGN


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده