نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۹ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۲

هیدکی کامیا: بازسازی Resident Evil 2 یکی از خواسته‌های همیشگی من از کپکام بود

هیدکی کامیا، سازنده نسخه اصلی Resident Evil 2، با اینکه نقشی در ساخت نسخه بازسازی شده این بازی ندارد، ولی اعلام کرده که بارها از کپکام خواسته تا این بازی را با ظاهری امروزی بازسازی کند. با زومجی همراه باشید.

Resident Evil 2 یکی از موفق‌ترین و بهترین بازی‌های  سبک ترس است و بسیاری از طرفداران قدیمی سری ایول آن را بهترین نسخه این مجموعه می‌دانند. به همین دلیل هم خبر ساخت یک نسخه بازسازی شده از این بازی افراد زیادی را خوشحال کرد. حال هیدکی کامیا، سازنده نسخه اصلی این بازی که در سال ۱۹۹۸ برای کنسول پلی‌استیشن عرضه شد، طی مصاحبه‌ای با سایت پالی‌گان در مورد نسخه بازسازی شده آن صحبت کرده است:

من هیچ نقشی در ساخت نسخه بازسازی شده Resident Evil 2 ندارم. ولی کارگردان این بازی شخصی است که همزمان با من وارد Capcom شده بود. هر دو ما طراح بودیم و با هم در تیم طراحی سری بازی‌های رزیدنت ایول همکاری می‌کردیم. زمانی که پروژه ساخت نسخه دوم کلید خورد، من ساخت بازی را برعهده داشتم و او به تیم ساخت بازی Mega Man Legends ملحق شد. پس از آن هم ما همواره ارتباط خود را حفظ کردیم و یکبار او به من گفت که در حال کار بر روی نسخه بازسازی شده Resident Evil 2 است. قطعا با شنیدن این خبر حس خیلی خوبی داشتم.

کپکام هنوز رسما اعلام نکرده که سازنده اصلی نسخه بازسازی شده بازی چه کسی است، ولی به استناد توضیحات کامیا، احتمال می‌رود که این فرد کازونوری کادویی باشد که سابقه فعالیت در زمینه ساخت بازی‌های Resident Evil و Mega Man Legends را در کارنامه دارد. همچنین یوشیاکی هیرابایاشی نیز وظیفه تهیه‌کنندگی این نسخه بازسازی شده را برعهده خواهد داشت.

کامیا که پس از جدا شدن از کپکام در سال ۲۰۰۶ استودیو پلاتینیوم گیمز (Platinum Games) را تاسیس کرد، در ادامه صحبت‌های خود از ساخته شدن نسخه بازسازی شده رزیدنت ایول ۲ ابراز خوشحالی کرد:

به عنوان یک بازیساز، از اینکه حس می‌کنم پس از گذشت این همه سال از ساخت Resident Evil 2 هنوز هم افرادی هستند که دوست دارند آن را تجربه کنند، احساس غرور و خوشحالی می‌کنم و اینکه کپکام دوباره با صرف هزینه و انرژی در پی بازسازی این بازی است، باعث افتخار من است. به‌علاوه از آنجایی که یک فرد کاربلد ساخت بازی را برعهده دارد و پیشینه کپکام، مطمئن هستم که این نسخه به تجربه عالی تبدیل خواهد شد.

کامیا همچنین در بخش پایانی صحبت‌های خود اعلام کرد که بارها از جان تاکوچی خواسته تا این بازی را بازسازی کند. تاکوچی طراح شخصیت‌های نسخه اول و تهیه کننده پنجمین قسمت از سری بازی‌های Resident Evil است:

من هر زمان که تاکوچی را ملاقات می‌کردم، به او می‌گفتم که آیا در حال ساخت نسخه بازسازی شده Resident Evil 2 هستید؟ و او جواب می‌داد که نه فعلا مشغول ساخت بازی‌های دیگری هستیم!

ولی به عنوان یک طرفداران این سری و نه صرفا یک بازیساز، خوشحالم که کپکام بالاخره به درخواست‌های من و طرفداران بیشمار بازی احترام گذاشت و ساخت این نسخه را آغاز کرد.

کامیا در حال حاضر مشغول ساخت بازی Scalebound است که برای ایکس‌باکس وان و پی‌سی عرضه خواهد شد. Resident Evil 2 Remake هنوز تاریخ عرضه دقیقی ندارد. با این حال چندی پیش اعلام شد که این بازی حس و حال نسخه اصلی را حفظ خواهد کرد.

همچنین کپکام چندی پیش و در جریان نمایشگاه E3 2016، نسخه جدید این سری یعنی Resident Evil VII را نیز معرفی کرد که یک بازی ترسناک اول‌شخص است و در تاریخ ۲۴ ژانویه ۲۰۱۷ (۳ بهمن ۱۳۹۵) بر روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و ویندوز منتشر خواهد شد.

منبع: Polygon


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده